Ekonomi O SUV’u üreteceğiz

O SUV’u üreteceğiz

02.01.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Hyundai Assan, i10 ve i20’nin yanı sıra üçüncü model için atak başlattı. Hyundai Assan Başkanı Mong-Hyun Yoon, 2019’da yeni B-SUV üretimine başlamak istediklerini söyledi

O SUV’u üreteceğiz

Halen ihracat ağırlıklı olarak i10 ve i20 modellerinin üretimini yapan İzmit’teki Hyundai Assan fabrikasına üçüncü bir modeli daha getirmek için çalışmalar sürüyor. Bunun üretiminin daha erkene alınabilmesi için Hyundai’nin Kore’deki merkeziyle istişarelere devam ettiklerini anlatan Hyundai Assan Başkanı Mong-Hyun Yoon, kapasitenin yeterli olmaması halinde ikinci bir fabrikanın da gündeme gelebileceğini belirtti.

Haberin Devamı

O SUV’u üreteceğiz

Hyundai’nin Avrupa pazarlarında rekabetçiliğini artırmak istediğini, pek çok araştırmada, önümüzdeki yıllarda A ve B sınıfı satışlarında düşüş olacağı öngörüsünün bulunduğunu belirten Mong-Hyun Yoon, “Bunu Kore’deki merkezimizle de paylaşıyoruz. Bu yüzden İzmit fabrikasına daha rekabetçi bir modeli kazandırmak istiyoruz. İzmit’te yeni B-SUV modelinin üretilmesi için çabalıyoruz” dedi. Bu sınıfta Hyundai’nin iki model seçeneği olduğunu, bunların ilkinin halen Hindistan’da üretilen “Creta” olduğunu hatırlatan Mong-Hyun Yoon, şöyle devam etti:

İkinci fabrika

“Diğeriyse Mart ayında Seul Otomobil Fuarı’nda tanıtılıp satışına başlanacak Intrado. Creta’nın henüz Avrupa uygunluğu yok. Ancak biz, bu aracın makyajlı versiyonunun 2019’da üretilmesinin doğru olacağını düşünüyoruz. Kore ise, diğerinin 2021 Türkiye’de üretilebileceğini öngörüyor. Geç bir tarih. Bu yüzden sıkı pazarlıklar sürüyor. Belki Creta’yı ilk etapta ithal edebiliriz. Bu sınıfta, özellikle de Avrupa’da çok geç kalmamamız gerektiğini düşünüyorum.”

Haberin Devamı

Creta’yı üretme kararı alındığı taktirde, ilk etapta mevcut kapasite sınırları içinde kalmayı ve 245 bin adede ulaşmayı deneyeceklerini söyleyen Mong-Hyun Yoon, ancak i10 ile i20 satışlarının aynı seyretmesi ve yeni modelin de ilgi görmesi halinde ikinci tesis yatırımının gündeme gelebileceğini kaydetti.

Creta’nın tedarik açısından da avantajlı olduğunu vurgulayan Mong-Hyun Yoon, “Mevcut modellerde kullandığımız parçaların yüzde 24’ünü Hindistan’dan alıyoruz. Bu avantaj sağlıyor. Creta’da da bu durum sürer ve üretimi daha karlı olabilir” diye konuştu. Mong-Hyun Yoon, yeni SUV’un Avrupa’nın yanı sıra Ortadoğu’ya da ihraç edilebileceğini kaydederek, i10 ve i20 için de yeni pazar arayışlarını sürdürdüklerini söyledi. Hyundai Assan, Avustralya olasılığını araştırırken, Hong Kong, Yeni Zelanda ve İran’a da i20 ihracatına başladı.

Rekorunu kırdı

Hyundai Assan, bu yıl tarihindeki en yüksek üretim ve ihracat rakamına ulaştı. Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, bu yıl toplamda 230 bin 50 adetlik üretime ulaştıklarını kaydederken, toplam ihracatlarının da 207 bin 300 adet olarak gerçekleştiğini söyledi. Göker, “Hyundai olarak 2016’da üretim ve ihracatta ulaştığımız rekor seviyeyle gurur duyuyoruz. Bu rakamları önümüzdeki yıl daha da artırmak için çalışmalarımız sürüyor. 2017’de yeni pazarlar üzerinde durmaya devam edip, genişlemeyi sadece Avrupa ile sınırlı tutmayacağız” diye konuştu. Ürettiği araçların yüzde 90’ını ihraç eden Hyundai Assan, yıllık bazda 2 milyar dolardan fazla ihracat geliri elde etmiş olacak.

Haberin Devamı

Model ve kiralama atağına kalkıyor

O SUV’u üreteceğiz

Çelik Motor, bünyesinde yer alan ve bu yılı yaklaşık 19 bin adetlik satışla kapatacak olan Kia Türkiye ile yeni model atağına kalkarken, kiralama faaliyetini, “KiaRent” ile büyütecek.

2017’de pazarın, geçen yıla göre yüzde 10-15 civarında daralmasını öngördüklerini, ancak buna rağmen yeni modellerin de desteğiyle büyüme hedeflerinden şaşmayacaklarını belirten Çelik Motor Genel Müdürü Özgür Maraş, satışa sunacakları yeni nesil Rio ve yenilenen Picanto’nun yanı sıra “En düşük yakıt tüketimine sahip hibrit otomobil” ünvanını alan hibrit SUV Niro’nun hareket getireceğine inandıklarını söyledi. 32 ildeki mevcut 49 bayiye bu yıl 5 yeni bayi daha ekleyeceklerinin altını çizen Maraş, bununla birlikte özellikle bayiler düzeyinde “KiaRent” ile yeni bir marka yarattıklarını da vurguladı.

Haberin Devamı

Daha öne çıkacak

ÖTV oranları ve kurlardaki değişimin, kiralama sektöründe bir sıçrama potansiyeli yarattığını ifade eden Maraş, KiaRent ile Kia satın almak isteyen müşterilerine, beğendikleri aracı 12 aydan 36 aya kadar uzun dönem kiralama opsiyonu da sunacaklarını kaydetti.

Bu operasyonun, Çelik Motor çatısı altındaki “GarentaPRO” üzerinden yapılacağını anlatan Özgür Maraş, “Böylece 2017’de daha da büyümesini beklediğimiz kiralama pazarında, markalarımızın sinerjisiyle etkin rol almak istiyoruz. KiaRent’ten kiralama yapacak müşteriler, isterlerse ileride bu araçları uygun şartlarda satın alabilecek” dedi.

Uzun dönem kiralama markaları GarentaPRO ile geçen yıla oranla ortalama filo adedinde yüzde 14, kısa dönem kiralama markası GarentaDAY ile de yüzde 13.6 büyüme sağladıklarını anlatan Maraş, “2017’de GarentaPRO’nun yüzde 12, GarentaDAY’in de ortalamada yüzde 6 büyümesini hedefliyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Tofaş Ar-Ge’si, Avrupa Komisyonu listesinde...

O SUV’u üreteceğiz

Avrupa Komisyonu çatısı altındaki Ortak Araştırma Merkezi, her yıl hazırladığı ve endüstriyel Ar-Ge yatırımı yapan şirketlerin 2016 yılı skor listesini yayınladı. Avrupa Birliği (AB) haricinde ABD, Japonya, Çin, Kuzey Kore, İsviçre ve ek olarak 20 ülkeyi daha kapsayan, en büyük 2 bin 500 Ar-Ge yatırımının yer aldığı araştırmada Tofaş, Türkiye’nin en çok Ar-Ge yatırımı yapan şirketi olarak yer aldı.

Ar-Ge yatırımında Türkiye’nin lider şirketi olmaktan duydukları memnuniyeti vurgulayan Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, 1 milyar dolarlık yatırımla devreye aldıkları Egea sayesinde Ar-Ge kabiliyetlerini geliştirdiklerini kaydetti. Eroldu, “Bugün 600 kişiyi aşan bir ekiple Ar-Ge yürütüyoruz. Bölgesel bir üretim merkezi olmakla birlikte, Fiat Chrysler Automobiles’in (FCA) stratejik Ar-Ge ortağıyız. Tofaş, şu anda FCA EMEA Bölgesi’nde en büyük ikinci Ar-Ge merkezi konumunda” diye konuştu.
547. sırada

Tofaş, 2015/2016 mali yıl sonuçlarına göre 182.5 milyon euro’luk yatırımla, 2 bin 500 şirketlik listenin 547. sırasında bulunuyor. Böylelikle Tofaş, Türkiye’den listeye giren 6 şirket içinde en üst sırada yer aldı. Tofaş, geçen yıl aynı listenin 574. sırasında bulunuyordu.

Subaru BRZ’ye gençlik aşısı

O SUV’u üreteceğiz

Subaru’nun 2+2 kişilik coupe modeli “BRZ”, geçirdiği kapsamlı makyaj operasyonunun ardından Türkiye’de de satışa sunuldu. 171 bin 337 TL’den başlayan fiyatlarla satışa çıkan yenilenmiş BRZ, eskisi gibi yine istenirse 6 ileri otomatik vites kutusuyla satın alınabiliyor.

Gençleşme operasyonuyla birlikte yeni ön LED farlara, LED stop lamba grubuna, tamponlara, egzoz sistemine, “Track” (Pist) moduna da sahip altyapısı geliştirilmiş süspansiyonlara ve fren sistemine sahip oldu. Aracın iç mekanında da kalite algısı artırılırken, 6.2 inçlik “Starlink” ekran da sunulmaya başlandı. 7000 d/d’da 200 HP güç üreten 4 silindirli benzinli 2.0 lt motor yoluna devam ederken, araç, 20-100 km/s hızlanmasını 7.6 saniyede (Otm-8.2 saniye) tamamlanıyor.