Ekonomi Peugeot Citroen’in yeni planı var

Peugeot Citroen’in yeni planı var

11.05.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de otomotiv pazarının olumlu geliştiğini, PSA Peugeot Citroen Grubu’nun buna kayıtsız kalamayacağını belirten PSA Yönetim Kurulu Üyesi Quemard, “Biz de Türkiye pazarında önemli bir atılım yapacağız” dedi

Peugeot Citroen’in yeni planı var

Fransız üretici Citroen, Bayraktar Grubu ile işbirliğinin 20. yılını kutlarken, PSA Peugeot Citroen Grubu’ndan yeni bir atılım sinyali geldi. PSA Yönetim Kurulu Üyesi ve Ortadoğu-Afrika Operasyonları Başkan Yardımcısı Jean-Christophe Quemard, Türkiye otomotiv pazarının bu yıl 1 milyona yaklaşmasının öngörüldüğünü hatırlatarak, “Pazar bu şekilde olumlu gelişirken, grup olarak Türkiye pazarında önemli bir atılım yapacağız. Yönetim kurulumuza sunduğumuz planlar var. Ancak burada konuşmam doğru olmaz” dedi.
Quemard, gerek Bayraktar Grubu gerekse de PSA’nın çok dinamik bir yapıya sahip olduklarının altını çizerken, “Bayraktar Grubu’yla son derece verimli ve dostluğa dayanan bir işbirliğimiz var. İnsani yanı yüksek ve akılcı bir ortağımız var” diye konuştu.
PSA’nın öncelikleri arasında bölgelerdeki karlı gelişimin ilk sırada geldiğini vurgulayan Quemard, bir yıldır bu yeni strateji üzerinde çalıştıklarını, sonuçta karlı ve borçsuz bir duruma gelebildiklerini belirtti.
‘Yönetime sunduk’
“Bir yıl sonra yarışa geri döndük” diyen Quemard, “Bir yıl önce, grubu bölgelere ve markalara bölme kararı aldık. Bugün burada bunun en mükemmel örneğini görüyorsunuz. Bir bölge, bir marka ve işini başarıyla yapan bir partner bulunuyor” ifadesini kullandı.
Bu bölgeye geçmişte yeterince önem veremediklerinin farkında olduklarını kaydeden Quemard, “Türkiye 1 milyon adet potansiyelli bir pazar. Bölgemize büyük katkısı var. Böyle bir pazarı gözardı edemeyiz, kayıtsız kalamayız. Her boyutuyla üzerinde çalışıyoruzYönetime bir plan sunduk” diye konuştu.
‘Sevdiğime kavuştum’
Bayraktar Holding Yönetim Kurulu Onursal Başkanı Hüseyin Bayraktar, Citroen markasına daha önce de büyük beğeniyle baktığını anlatarak, “Bir fırsat oldu ve bu markanın distribütörlüğünü aldık. Yani sevdiğime kavuştum” dedi.
Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar da, Citroen’in dünyadaki en büyük distribütörü olduklarını hatırlatarak, “1995’ten bu yana 270 bin araç satışı, 2 milyonun üzerinde servis girişi, bunun yanında da 40 bine yakın Türkiye üretimi Nemo satışı gerçekleştirdik” diye konuştu. Bayraktar, bu yıl 32 binden fazla satış ve yüzde 3.6’nın üzerinde pazar payı öngördüklerini, 2017 sonrasında ise hedeflerinin yüzde 4.5 olduğunu dile getirdi.
Citroen CEO’su Linda Jackson da, Türkiye’de 20 yıldır Bayraktar Grubu ile çalışmaktan mutluluk duyduklarını belirterek, markanın geçen yıl tüm dünyada pozitif ivme yakaladığını ve satışlarının yüzde 4 arttığını anlattı.

Haberin Devamı

Ve nihayet Lexus da geliyor...

Gelip gelmeyeceği uzun süredir konuşulan, Toyota’nın Alman markalarına karşı geliştirip yarattığı lüks otomobil markası Lexus, nihayet Türkiye pazarında da satılmaya başlanıyor. İlk kez İstanbul Autoshow 2015’te gösterilecek Lexus modelleri, eylül ayından itibaren Türkiye pazarına girecek.
Lexus markasının Türkiye’de kalıcı olmasını istediklerini, bunun için de satışa sunmak için bu konu üzerinde uzun süre çalıştıklarını anlatan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş CEO’su Ali Haydar Bozkurt, modellerin yenilenmesi ve 2.0 litre gibi vergisel açıdan daha uygun motor seçeneklerinin eklenmesiyle düğmeye bastıklarını belirtti. Lexus’un Toyota’dan bağımsız bayilerde satılacağını, ilk showroomun da İstanbul’da açılacağını belirten Bozkurt, “Eylül ayında satışa başlayacağız. Farklı bayilerde ve özel bir müşteri programıyla satışa başlayacağız. Servis hizmetlerini de Türkiye çapındaki Toyota bayilerimiz aracılığıyla vereceğiz” dedi. Yaklaşık bir yıl içinde İstanbul’un yanı sıra İzmir, Ankara, Adana, Gaziantep gibi illerde de Lexus showroomları açılması hedefleniyor.
‘Bekleyenler vardı’
Lexus’un dünya çapında prestijli marka olarak bilindiğini, Türkiye’de de satışa sunulması için uzun zamandır bekleyen bir müşteri kitlesi bulunduğunu anlatan Bozkurt, “Daha çok 2.0 lt motor ve hibrit teknolojili modellerle başlayacağız. İlk etapta “IS”, “NX”, “GS”, “RX”, “LS” ve “RC” modelleriyle pazarda yer alacağız” ifadesini kullandı.
Araçların, diğer premium markalarla rekabet edecek bir fiyat politikasıyla satılmaya başlanacağını dile getiren Bozkurt, “80 bin ile 300 bin euro arasında değişen fiyatlarla satılacak. Bu yıl için satış hedefimiz yaklaşık 50 adet olacak. Ancak 5 yıl içinde 1000’li adetleri görmeyi hedefliyoruz” diye konuştu. Bozkurt, Lexus’un filo pazarının yanı sıra kamu kuruluşları tarafından da talep göreceğine inandıklarını sözlerine ekledi.

Haberin Devamı

Herkes Lexus üretemez!

Toyota’nın önemli yöneticilerinden Eichi Toyoda’nın fikri olarak yaratılan Lexus markasının modelleri, Toyota’nın “en başarılı” yönlerini ortaya koyarak üretilip geliştiriliyor. Sadece Toyota’nın en becerikli işçileri Lexus üretiminde görev alabilirken, boyahaneden çıkan her bir aracı denetleyenler, yılda 4 kez sınavdan geçiriliyor. Kazanamazlarsa, işi bırakıyorlar.
- Markanın ilk “LS” modelinde, ciddi mühendislik çalışması yapılmış. Takım lideri, kullanılan düğmelerin herkese uygun olup olmayacağını sınamak için üç set “takma tırnak” kullanmış.
- İlk kez 1989’da ABD’de satışa sunulan Lexus’un, Japonya’da piyasaya çıkış tarihi 2005.
- Lexus’un koltuklarında, çitlerin yakınlarında dolaşmamış kuzuların derileri tercih edilirken, LS modelinin son versiyonunda, 67 işlemden geçerek 30 günde üretilen ahşap direksiyon simidi bulunuyor.
- Sadece 500 adet üretilen markanın süper spor modeli LFA’nın fikir babası ve ilk testlerini yapan kişi, Toyota Başkanı Aiko Toyoda’ydı.
- LFA’da, motorun devir sayısına yetişemediği gerekçesiyle analog yerine dijital gösterge kullanıldı.
- 1990’lardan önce, Lexus, ABD’de kız çocuklara verilen popüler bir isimdi.

Haberin Devamı

OİB yeni fikirleri kuluçkaya yatıracak

Haberin Devamı

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), otomotivde Ar-Ge ve inovasyon bilincinin oluşturulması, katma değeri yüksek ürünlerin artırılması amacıyla düzenlediği “Türkiye Otomotiv Sektöründe Geleneksel 4. Ar-Ge Proje Pazarı ve 4. Komponent Tasarım Yarışması”nda bir “ilk”e imza attı.
OİB, İTÜ ARI Teknokent bünyesindeki İTÜ Çekirdek ile işbirliği yaparak, yarışmada başarılı bulunan 19 projeyi kuluçkaya yatıracak. Söz konusu projeler, İTÜ Çekirdek’te kuluçkaya yatırılmakla kalmayıp, sanayileşme yolunda danışmanlıktan prototipe, laboratuardan sanayi ile buluşmasına kadar birçok fırsattan da yararlanacak. Bu projeler, toplamda 1 milyon lirayı bulabilecek avantajlardan yararlanacak.
Civciv’i izleyecekler!
Başkan Yardımcısı ve Yarışma Kurulu Koordinatörü Ömer Burhanoğlu, sektörün otomotiv yan sanayi parçaları konusunda ok farklı alanlara ulaşma şansı bulunduğunu vurgularken, bunun için de yeni fikirlere odaklanılması gerektiğini söyledi.
Burhanoğlu, “Yarışmamızda geçtiğimiz yıllarda başarılı olan projelerin sanayileşmesinde sınırlı bir başarı yakaladık. Bunu aşabilmek için bu yıl ilk kez İTÜ Çekirdek ile işbirliğine girdik. Yarışmaya katılan projeler arasından 19’una İTÜ Çekirdek anahtarı vererek, bunların kuluçkaya yatmasını sağlayacağız ve sanayileşmeleri konusunda yol alacağız” dedi. Burhanoğlu, şöyle devam etti:
“Seçilen 19 başarılı proje, İTÜ Çekirdek’te mentorlar tarafından yönlendirilecek. Projeler, ekipman, teknoloji, laboratuar, prototip, patent gibi birçok alanda destek alabilecek. Geçen yıllarda başarılı projeyi yumurta gibi alıyorduk, tavuğun altına bırakıyorduk ve civciv çıkmasını bekliyorduk. Sanayinin projeleri sahiplenmesini bekliyorduk. Şimdi İTÜ Çekirdek’te kuluçkaya yatacak projeleri daha sıkı takip edeceğiz. Sanayiciyle buluşmasını sağlayacağız. Civcivin uçup uçmayacağını takip edeceğiz.”

Haberin Devamı

Peugeot Citroen’in yeni planı var

Jaguar’ın en iddialısı haziranı bekliyor

İngiliz markanın şimdiye kadar ürettiği en hafif ve iddialı model olan yeni XE, gün sayıyor. 21-31 Mayıs arasında “İstanbul Autoshow’da 2015” fuarında ilk kez gösterilecek Jaguar XE, haziran ayında Borusan Otomotiv tarafından satışa sunulacak.
XF ve XJ modelleri arasındaki konumuyla Jaguar sedan otomobil yelpazesini tamamlayan XE, 4 ve 6 silindirli, alüminyum bloğa sahip benzinli ve dizel motor seçenekleriyle pazara sunulacak.
Jaguar XE, ilk etapta Türkiye’ye pazarına öncelikle 2.0 lt (163 HP) dizel motor ve 8 ileri otomatik şanzımanla sunulacak. “XE S” modeliyse, F-Type’ta da kullanılan, süperşarjlı 3.0 lt (340 HP) V6 motorla donatılmış. Bu motor aracı 0’dan 100km/s hıza 4.9 saniyede ulaştırıyor

Peugeot Citroen’in yeni planı var

En eğlenceli Fabia...

Skoda, stajyerlere kendi rüya otomobillerini yaratmaları için fırsat verdi. Sonuç ne mi oldu? Ortaya, yeni Fabia’dan hayli eğlenceli bir pick-up ortaya çıktı.
Yeni nesil Fabia’nın temelleriyle, Skoda Meslek Yüksek Okulu’ndan 23 öğrenci tarafından geliştirilen araca, “FUNstar” ismi verilmiş. Çalışmalarına geçen yılın kasım ayında başlanan FUNstar, Skoda Tasarım Şefi Jozef Kaban ve Üretim Müdürü Michael Oeljeklaus tarafından desteklenmiş.
Keskin çizgilere sahip araç, çelik grisi, beyaz ve yeşil renklerle boyanmış. Aracın etrafına yerleştirilen yeşil LED’ler gençlerin zevklerini yansıtırken, Octavia’dan alınan 18 inç jantlar kullanılmış. 1.2 lt benzinli motor ve 7 ileri DSG otomatik şanzımana sahip FUNstar’da, 1400 Watt’lık ses sistemi de ihmal edilmemiş.
Skoda, 1990’lı yılların sonunda Felicia’dan türettiği ve “Fun” adını verdiği bir özel seri pick-up üretmişti...

Koreli TIvolI Türkiye’de!

Türkiye distribütörlüğünü Şahsuvaroğlu Dış Ticaret’in yaptığı Güney Koreli SsangYong’un iddialı crossover modeli Tivoli’nin lastikleri, sonunda Türkiye yollarına değdi! Yeni Tivoli, 1.6 lt benzinli motor seçeneğiyle ve 55 bin 450 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
Markanın el değiştirdikten sonra piyasaya sunduğu tamamen yeni ilk model olan Tivoli, farklı tasarımı, kompakt boyutları ve çekici iç tasarımıyla dikkat çekiyor. İlk etapta sadece önden çekişli 4x2 versiyon ve 1.6 lt (128 PS) benzinli motor seçeneğiyle getirilen Tivoli’de, dört farklı donanım paketi seçeneği bulunurken, “çift renk” opsiyonu da sunuluyor. Böylece istenirse aracın tavanı beyaz veya siyah renkil olarak satın alınabiliyor.
Otomatik vites seçeneğinin de sunulduğu araçta, donanım paketlerine göre değişiklik gösteren 7 hava yastığı, geri görüş kamerası, akıllı telefonların araçtaki 7 inç’lik ekrana entegre edilebilmesini sağlayan “smart connectivity” özelliği gibi, bir dolu güvenlik ve konfor donanımı da sunulmakta.