Ekonomi Pırlanta almak kolay olmalı diyerek‘hazinem.com’u kurdu

Pırlanta almak kolay olmalı diyerek‘hazinem.com’u kurdu

27.07.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

E-ticaret sektöründe mücevherle ilgili bir açık gören Sevgi Soysal, geçen yıl aralıkta kurduğu 'Hazinem.com' ile pırlantadan altına, gümüşten renkli değerli taşlara takı satışı gerçekleştiriyor

Pırlanta almak kolay olmalı diyerek‘hazinem.com’u kurdu

Türkiye’de şu anda 38 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. Bunlardan 9 milyonu internet sitelerine üye, 3 milyonu ise internetten alışveriş yapıyor. Bu rakamlar her geçen gün hızla artarken e-ticaret sitelerinin sayısı da hızla çoğalıyor.
Aralık 2011’de Sevgi Soysal tarafından kurulan Hazinem.com da 'Pırlanta almak kolay olmalı' fikri üzerine inşa edilen bir e-ticaret sitesi...
Sitenin kurucusu olan Soysal ise uzun yıllar teknoloji ve mücevher sektöründe yöneticilik yapan bir isim... Birikimlerini işin her iki yönünü de kullanacağı yeni bir girişimde birleştirmek istediğini söyleyen Soysal, "Hazinem.com kurulduğu günden bu yana kendi atölyelerinde, gemeloglar tarafından seçilen yüksek kaliteli pırlantalar kullanılarak en yeni tekniklerle üretim gerçekleştiriyor" dedi.
Hazinem.com’da pırlantalı yüzükler, kolyeler, küpeler, bilezikler ve alyansların satışa sunulduğunu belirten Soysal, "Sitemizde her bütçeye uygun fiyatla ürün bulmak mümkün" diye konuştu.

‘Yatırımcı desteği’
E-ticaret sektöründe mücevherle ilgili bir açık olduğunu ve Hazinem.com’un bu boşluğu tam zamanında doldurduğunu söyleyen Sevgi Soysal, bu açığın yatırımcıların dikkatini çektiği görüşünde. "Ailem uzun yıllar mücevher üretimiyle uğraşıyor, montür üretimi gerçekleştiriyor" diyen Sevgi Soysal, "Aile işi mücevher üzerine olunca tasarım tarafında kuvvetli bir altyapıya sahip olduk.
Site bu sayede daha hızlı büyüdü ve yatırımcı desteği aldı" dedi.
Siteye 212 Capital Partners’ın ortak olduğunu kaydeden Soysal, şöyle devam etti: "Amaç cirosal olarak büyümek. Şu anda aylık 145 bin dolar ciro yapıyoruz. Hedefimiz bunu 400 bin dolara çıkarmak."
Mayıs ayında lansmanını yaptıkları sitenin aylık 360 bin ziyaretçiye ulaştığını kaydeden Soysal, "Dünyada kişi başı sepet ortalaması standartı 120 dolarken Hazinem.com’un ortalaması 400 TL civarında. Bin TL'ye de 9 bin TL'ye de ürün satıyoruz" diye konuştu.
Üretimi ve tasarımı kendileri yaptıkları için fiyat avantajı sağladıklarını ifade eden Soysal, "Operasyonel maliyetylerimiz yok. Bu da fiyat avantajı yaratıyor" dedi.

Haberin Devamı

‘En çok tek taş satışı yapıyoruz’
Sitenin pırlantalı ürünler öncelikli olmak üzere altın ve gümüşten, renkli değerli taşlara kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olduğunu belirten Soysal, şu bilgileri verdi: "Mevsim itibariyle, düğün sezonu olduğu için en çok tektaş ve alyanslar satılıyor. Bunu düğün setleri takip ediyor. Hazinem.com tasarım ekibi tarafından oluşturulan özel tasarım kolye, yüzük, küpe ve bileziklerin yanı sıra sezonun modası olan diğer ürünler de oldukça talep görüyor."

Garanti sertifikası
Hazinem.com’da her mücevher için özel garanti sertifikasının hazırlandığını söyleyen Soysal, "Tüm ürünler için ücretsiz kargo ve bir yıl boyunca ücretsiz tamir ve bakım hizmeti sunuyoruz.
İstanbul'da aynı gün içinde teslimat yapabiliyoruz. Sipariş saat 17.00’ye kadar verilirse 2 saat sonra ürünü ulaştırıyoruz. Eğer özel tasarımlı bir ürünse teslimat maksimum 3 gün sürüyor.

Haberin Devamı

Collezione 30 ülkede koruma altında
Akyiğit mağazacılık, amiral markası Collezione’yi Rusya, ABD, Suudi Arabistan, Azerbaycan, Kazakistan, Özbekistan, Mısır, Ürdün, Bulgaristan, Romanya, Arnavutluk, Irak, İran, Lübnan, Mısır, Fas, Cezayir, Tunus, Suriye, Gürcistan gibi 30 ülkede koruma altına aldı.
Collezione Yönetim Kurulu Üyesi Emre Akyiğit, “Akyiğit mağazacılık olarak yurtdışında planlı büyümemizi sürdürüyoruz. Bu çerçevede hedef pazara fiilen girmeden önce markalarımızı koruma ve tescil altına alıyoruz” dedi.

Küresel marka hedefi
“Yurtdışında Türkiye’nin avangart moda markası olmak istiyoruz” diyen Emre Akyiğit, şöyle devam etti:
“Özellikle markamızı korumak adına tescil ettirdik ve tam bir genç giyim moda markası olmak için ürün ve hizmet yapımıza uygun bulduğumuz isim veya şekilleri tescil ettirdik. Collezione markası 10 yılı aşkın süredir dünyanın pek çok ülkesinde tarafımızca tescil edilerek koruma altına alınmış durumda. Türkiye’nin öncü genç giyim markası Collezione’nin hedefi küresel çapta güçlü bir Türk markası olmak.”

Kişiye özel üretim, iki saat sonra teslimat
Hazinem.com'un, aynı alanda faaliyet gösteren e-ticaret sitelerinden ayıran önemli farklılıklara sahip olduğunu ifade eden Sevgi Soysal, şöyle devam etti: "Firmaların bir grubu sadece e-ticaret kanalıyla satış yapıyor. Bu grup kendi üretimini ve tasarımını yapıp satmak yerine dışarıda yaptırıp internet üzerinden satış yapıyor. Bu gruptan ayrılınan nokta tasarım konusundaki deneyimimiz ve dolayısıyla ürün çeşitliliği. Diğer grup ise mağazası olup aynı zamanda online satış yapanlar. Hazinem.com’un bu grupla arasındaki fark ise mağazacılık giderlerinin olmaması ve bu sebepla çok daha avantajlı fiyatlar sunabiliyor olması."
Soysal ayrıca, sitede kişiye özel takıların da satışa sunulduğunu belirtti.

Haberin Devamı

Koton’un satışına rekabet onayı
Aralık 2011 tarihinde Turkven’e ait Hollanda Merkezli yatırım fonu Nemo Apparel BV ile görüşmelere başlayan Koton Mağazacılık Tekstil Sanayi ve Ticaret AŞ’nin, bu görüşmeler sonucunda, hisselerinin yüzde 50’sini Nemo Apparel BV’ye satışı konusunda anlaşma sağlandı.
Söz konusu satış işlemi 20.06.2012 tarihinde Rekabet Kurulu’na bildirildi. Rekabet Kurulu da 19.07.2012 tarihinde Koton ve Nemo Apparel BV arasındaki ortaklık anlaşmasına onay verdi.
Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Koton uzun zamandır, yabancı fonların dikkatini çekiyordu. Bu talep ve görüşmeleri şimdiye kadar büyük bir titizlikle ele aldık. Tekliflerin Koton’un hedefleriyle örtüşmesine çok önem verdik. Nemo Apparel BV’nin teklifi bu açıdan bizi tatmin etti. Bu anlaşmayı Koton’un dünya markası olma yolunda çok önemli bir adım olarak görüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

MUTFAK

Sahurda çay keyfi
Bosch'un Teaxx One Touch çay makinesi ve Toastexx tost makinesi, sahur kahvaltıları için ideal. Bu ürünler sadece tek tuşla çay hazırlama ve farklı ısılarda ayarlanabilen alt ve üst ızgara plakaları ile tost yapma kolaylığı sunuyor.

Ramazan’a özel...
Tefal Shop’larda Ramazan ayı boyunca geçerli olacak kampanya kapsamında tüketicilere Tefal Smart Serisi ürünlerinde cazip indirimler sunulacak. Ayrıca Tefal Mağazaları’ndan alışveriş yapanlar, satın aldıkları 1 tencere ya da tava ürününün yanında 1 tane de hediye kazanacak.

Haberin Devamı

Kendi kendine demliyor
Siemens Ev Aletleri, hem sahur, hem de iftarın vazgeçilmezi olan çay keyfi için ideal bir ürün sunuyor. Siemens TA60100 teaSense çay makinesi, 'sensörlü sıcak tutma sistemi' sayesinde suyun demleme noktasına geldiğini otomatik olarak hissediyor ve kendiliğinden demleme moduna geçiyor.

Pratik çözüm sunuyor
Arnica Ramazan sofraları için Prokit 777 mutfak robotunu öneriyor. Pratik çözümler sunan Prokit 777'de içli köfte aparatı, et kıyma aparatı, hamur karıştırıcı, blender, sıkacak, krema aparatı gibi birçok özellik bulunuyor.

Sağlıklı yaz...
Ev aletleri markası Homend, mutfakta uzun saatler geçirilmesini engelleyen katı meyve sıkacağını sunuyor. Projuicer 2702 ve 2703 hem katı meyve sıkacağı hem de narenciye sıkacağı olarak kullanabiliyor. Projuicer 2701 ise pek çok sebze ve meyveyi parçalamadan sıkabiliyor.

‘Bijuteri sektörü 500 milyon TL’lik büyüklüğe ulaştı’

Son yıllarda büyümesini hız kesmeden sürdüren bijuteri sektörünün 500 milyon TL'lik büyüklüğe ulaştığını söyleyen Bijutericiler ve Aksesuarcılar Derneği (BIJUDER) Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Uğur, "Geçmişte sektörümüz, üretimle ön plana çıkarken, son yıllarda markalaşmaya yönelik büyük yatırımlar yaptı" dedi.
Takı ve aksesuar sektörünün şimdi franchise fırsatlarıyla zincirleşerek günden güne büyümeye devam ettiğini kaydeden Uğur, "500 milyon liranın üzerinde bir büyüklüğe sahip bijuteri ve aksesuar sektöründeki markalaşma süreci, bu alanda yatırım yapan firmaların arasında yoğun bir rekabet ortamı yaratıyor" diye konuştu.

‘Yüzde 25 büyüdü’ Uğur şöyle devam etti:
"Geçmişte aksesuar ve takı, sadece sokak aralarında tuhafiye denilen yerlerde veya toptancılar tarafından satılırken, şimdilerde sadece iç pazarla yetinmeyen ve yurtdışına açılan çok büyük bir sektör haline geldi. Dış ticaret hacmi 250 milyon dolar olan bijuteri sektörü, az riskle yatırım imkanı tanıyan franchising sistemine olan talebi de arttırdı."
Girişimcilerin franchise fırsatlarıyla sektöre yatırım yapmak istediklerini söyleyen Eyüp Uğur, son yıllarda yüzde 25 büyüyen franchise sektörünün yıllık ticaret hacminin 35 milyar doları geçtiğini vurgulayarak bijuterinin burada yüzde 25 büyüdüğünün altını çizdi.

‘Tanıtıma hız verdİk’
Ülke ekonomisine katkıda bulunmak amacıyla tanıtım çalışmalarına hız verdiklerini belirten Eyüp Uğur şu bilgileri verdi:
"Bu yıl tanıtım çalışmalarınıza oldukça hızlı başladık ve fuarımızın global tanıtım yüzü ünlü modacı Cemil İpekçi oldu. Bu yıl ilk defa fuarımızın içerisinde ödüllü bir takı tasarım yarışması düzenleyeceğiz. Tasarım yarışmasında, birinci gelen yarışmayı 5 bin TL, ikinciye 3 bin TL ve üçüncüyü ise 2 bin TL ile ödüllendireceğiz. İlk 3 sıraya giremeyen yarışmacıya da bin TL teşvik ödülü vereceğiz. Ziyaretçi ve katılımcı sayılarımızın günden güne arttığı fuarımız artık, bijuteri sektöründe ihracat potansiyelinin ve ihracat gelirlerinin artmasında çok büyük paya sahibi olacak.”

Hatemoğlu’ndan hem indirim hem de çek...

Hatemoğlu, 1 Temmuz - 15 Ağustos tarihleri arasında 400 ve 250 TL’lik alışveriş yapan müşterilerine 100 ve 50 TL hediye çeki veriyor. İkinci takım elbise alışverişine ise ekstra yüzde 20 indirim uygulanıyor. 2012 yaz düğün sezonunda,damat adayları için smokinler hazırlayan Hatemoğlu ve Hatem Saykı koleksiyonları, vücudu saran takım elbise ve gömleklerden oluşuyor. Yüksek bükümlü ipliklerden ve 130'S ve yün Lycra kumaşlardan üretilen Cerimonia koleksiyonunda ise tek düğmeli sivri yakalar ile şal yakalar saten biyelerle zenginleştirilmiş.

Viyana, Budapeşte ve Prag’a yolculuk

Carocard yeni kampanyasında, kullanıcılarını kültür ve sanatın beşiği olarak bilinen Viyana, Prag ve Budapeşte şehirlerinde tarihi bir yolculuk kazanmaya davet ediyor. Carocard anlaşmalı üye mağazalarında 1-31 Ağustos tarihleri arasında en çok alışveriş yapan 2 kişi, çift kişilik 7 gece 8 gün unutulmaz bir orta Avrupa tatili kazanma şansı yakalayacak. Carocard şanslı talihlilerinin tarih, doğa, sanat ve romantizmi bir arada yaşayabilecekleri bu seyahat için tek yapmaları gereken Carocard sahibi olup anlaşmalı üye mağazalardan alışveriş yapmak.

Matematİkten günlük yaşama

1991 yılında Talip Aysan tarafından kurulan B&T,‘Pi Tabure’ tasarladı. Matematik defterlerinden günlük yaşama transfer olan 'Pi Tabure'nin suni deri ve doğal deriden oluşan seçenekleri bulunuyor. Pi Tabure, fıstık yeşili, turuncu, mor, gri, kırmızı, mavi, fuşya ve lacivert gibi çeşitli renk alternatiflerine sahip.

Dove, erkek bakımını raflara taşıdı...

Türkiye’de “Bakımın Erkekçesi” sloganıyla pazara giren Dove Men, duş jeli, sabun ve deodoranttan oluşan ürünleriyle market raflarındaki yerini aldı. Dove Men'in ürünleri arasında micro-moisture teknolojisiyle üretilen duş jelleri, bar sabunlar ve 48 saate varan koruma sağlayan mikro- kapsüllü parfümler içeren Dove Men deodorantlar bulunuyor. Erkeklere özel tasarlanan ve dermatolojik testlerden geçirilen bakım serisi, 6’sı cilt temizliği, 9’u deodorant kategorisinde olmak üzere toplam 15 üründen oluşuyor.

Haftanın perakendeci tweet’leri

Derin Sarıyer Derin
Mimarların tek özlemi, bize hazırladıkları kaderden kaçıp kırda yaşamaya gitmektir. Albert Caraco

Levent Yarcan Intersport
Hey Twitter ses yapma da uyuyalım artık! Sabahın dördu oldu...

Özlem İkiışık Beta
Altın kızlarla Ege keyfi:)

Yasemin Uzelli Profilo AVM
Uzun uğraşlarımız sonucunda denetimden sorunsuz geçen canım departmanımdakileri kutluyorum.