Sigortacılar toplumda düzenleyici role sahip

Sigorta şirketlerinin sosyal düzenleyici bir role sahip olduklarını ifade eden Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, sigortacıların, doğru olanı, iyi yapılanı ve tedbir almayı teşvik eden, bu konuda çaba gösteren kurumlar olduğunu ifade etti

Sigortacılar toplumda düzenleyici role sahip

İnsanların daha güvenli ve daha emniyetli hayatlar yaşamasına yardım etmek misyonuyla çalıştıklarını belirten Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, bir üyesi oldukları Liberty Mutual Grubu’nun iş yapış felsefesinin temelinde "önlem alma" konusunun olduğuna dikkat çekti. Bu felsefeye göre, sigortacı olarak insanların sahip olduklarını, değer verdiklerini korumak ve muhafaza etmek için çalıştıklarını belirten Yergin; acıyı, kederi, hüznü, korkuyu ve kaybı hafifletmeyi hedeflediklerini söyledi.
Yergin, sözlerine şu şekilde devam etti: “Ama tüm bunlardan önce ve daha da önemlisi Liberty Sigorta olarak ev, trafik ve iş kazalarının nedenlerini ortadan kaldırarak yaralanmaları, ölümleri önlemeyi amaçlıyoruz ve bu noktada farklılaşıyoruz. Sadece maddi zararı karşılamak üzere değil, kazanın meydana gelmesini önleyen çalışmaları gerçekleştirerek ortaya çıkabilecek manevi zararı da yok etmek felsefesiyle yola çıkan Liberty Sigorta olarak, bu sorumlu sigortacılık anlayışımız çerçevesinde, müşterilerimizi koruyan atılımlarımızı sürdürmeye devam edeceğiz.”

‘Riske karşı tedbir alınmalı’
Ayrıca, çeşitli sanayi kuruluşlarının üretim yerlerinin sigortalanması konusunun yakın dönemde gündeme geldiğini belirten Yergin, tesislerin taşıdığı risklerin ve bu riskleri yönetmek üzere almış olduğu tedbirlerin önemine de dikkat çekti. Ancak bu tedbirlerin yeterli olması halinde sigorta teminatı sağlanabileceğini ifade eden Yergin, önlemlerin sigortalının yararına olduğunu belirterek, “Sigortacılar her türlü riski teminat altına alır, yeter ki riske karşı önlem alınmış olsun” dedi.
Kaza anında ve sonrasında müşterilerin yanında olmalarını yerine getirmeleri gereken asli görevleri olarak nitelendiren Yergin, temel misyonlarınınsa kazaların nedenlerini azaltmak ve bu şekilde topluma ilave katkı yapmak olduğunu söyledi. “Sigorta şirketleri olarak bizler sosyal düzenleyici bir role sahibiz. Doğru olanı teşvik edecek her türlü uygulamanın müşterilerimize hem maddi hem de manevi açıdan fayda sağlayacağına inanırız. Bize düşen sorumluluk bu konuda toplumsal bilinci yaratmaktır” diyen Ragıp Yergin, sigortacıların, doğru olanı, iyi yapılanı ve tedbir almayı teşvik eden, bu konuda çaba gösteren kurumlar olduğunu ifade ederek sözlerini tamamladı.

Sigortacılıkta başarının sırrı, ihtiyaç duyulacak ürünü sunmakta yatar

Ray Sigorta İcra Kurulu Üyesi ve Satış Direktörü Anıl Rasih Gülcen, sigorta sektöründeki şirket sayısını hakim görüşün aksine az bulduğunu belirtti. Sigorta sektöründeki rekabetin son yıllarda acı boyutlara geldiğine değinen Gülcen, tüm şirketlerin bir bakıma aynı stratejiyle hareket ettiğini söyledi. “Hepimiz ulusal sigortacıyız. Kimse belli bölgede ya da üründe uzmanlaşmadı. Oysa yurtdışında bölge ya da üründe uzmanlaşan sigorta şirketleri görüyoruz” diyen Gülcen, bu şirketlerin gayet başarılı sonuçlar aldığını ifade etti.
Ray Sigorta’nın da bağlı olduğu Vienna Insurance Group’un (VIG) bir şirketi olan Almanya’daki InterRisk’in sadece ferdi kaza ve KOBİ sigortalarında uzmanlaşmış bir sigorta şirketi olduğu örneğini veren Gülcen sözlerine şöyle devam etti: “Şirkette belli ürünler üzerine çalışılıyor. Ülkemizde de sadece DASK, trafik sigortaları gibi zorunlu poliçelere yoğunlaşan şirketler olabilir. Sigorta tüketicisine danışmanlık hizmeti verebilen sigortacıların bu sektörde hizmet vermesi gerekiyor. Sigorta şirketlerinin doğru ürünü oluşturmaları ve bu ürünler üzerine uzmanlaşmaları gerekiyor. Şu anda tüm şirketler aynı ürünleri satıyor, farklılık sunan maalesef yok.”
Sektörel bazda değerlendirildiğinde prim büyümesine bu yıl da motor branşının lokomotiflik edeceğini ifade eden Gülcen şunları söyledi: “Bu yıl, motor sigortalarındaki fiyatlar geçtiğimiz yıl başlayan yükselme eğilimini daha da yukarıya taşıyacak. Buna ağır vasıta grubu da dahil olacak. Bu sigorta sektörünün sürdürülebilirliği için gerekli, aksi halde şirketler yıllardır içerisinde olduğumuz teknik kârlılık sorununu aşamaz. Motor branşında kısa vadede kârlılığı yakalamak pek mümkün görünmüyor, fakat başa baş noktasına gelinecek. 2012 yılında toplam üretimin yüzde 60’ı motor branşındaysa, motor branşını kârlı hale getirmek lazım.”

292 uçak Güneş Sİgorta güvencesİnde

Havacılık sektöründe birçok önemli markanın güvencesi olan Güneş Sigorta, Türk Hava Yolları, Sun Express, MNG Hava Yolları, ULS Hava Yolları ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin (DHMİ) ardından Borajet’i de portföyüne ekledi. Bu anlaşma ile birlikte Güneş Sigorta güvencesi altında bulunan uçak sayısı 292’ye yükseldi.
Sigortalıları arasına Borajet’in eklenmesinden mutluluk duyduklarını, Türk Hava Yolları ile geçtiğimiz yıl imzaladıkları 4 yıllık sözleşmenin de devam ettiğini belirten Güneş Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Hasan Altaner, “Devlet Hava Meydanları İşletmesi ile yaptığımız sözleşme kapsamında Türkiye çapında 50 havalimanı güvencemiz altında bulunuyor. Hepimizin bildiği üzere havalimanları gece-gündüz yaşayan, sirkülasyonun ve karşılaşılabilecek risklerin yoğun olduğu yerler. DHMİ’ye bağlı havalimanları 2012 yılında 130 milyondan fazla yolcu ağırlamış durumda. Bu bağlamda 130 milyon insana güvence olmak bizim için son derece gurur verici” dedi.

Groupama, ‘Sİgorta Haftası’nı çocuklarla bİrlİkte kutladı

Groupama, her yıl Mayıs sonu Haziran başı kutlanan ve 2013’te üçüncüsü düzenlenen Sigorta Haftası’nda, bu yıl çocuklara yönelik etkinlik düzenledi. 1 Haziran’da gerçekleşen etkinliğe katılan Groupama İstanbul çalışanlarının ve Groupama İstanbul acentelerinin çocukları, hem eğlendiler hem de verilen eğitim kapsamında sigorta konusunda ilk eğitimlerini aldılar.
İstanbul acenteleri ve Groupama çalışanlarından yaklaşık 50 yetişkin ve 5 ile 10 yaş arası 40 çocuğun katıldığı etkinlikte, çocuklara "Sigorta Nedir” sorusunun cevabı en yalın haliyle anlatıldı. Etkinlikte palyaço ve sihirbazla eğlenen çocuklara renkli sürpriz hediyeler de dağıtıldı. Sigorta haftasıyla ilgili konuşan Groupama Genel Müdürü Ramazan Ülger, “Ülkemizde sigorta bilinci giderek artıyor, fakat henüz istediğimiz seviyelerde değil. Dolasıyla Sigorta Haftası kapsamında her zaman olduğu gibi bu bilincin yerleştirilmesine yönelik çalışmalar yürütüyoruz. Bu yıl da sigorta bilincini çocuklarımıza aşılıyoruz” dedi.

OYDER ve Mapfre SİGORTA’dAn ‘Gelİşİm İçİn Değİşİm’ kongresİ

OYDER’in (Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği) düzenlediği Otomotiv Sektörünün Geleceği Kongresi, ana sponsoru Mapfre Genel Sigorta’nın katkılarıyla gerçekleşti. Meksika Eski Devlet Başkanı Felipe Calderon ve Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan’ın konuşmacı olarak yer aldığı kongre, otomotiv sektörünün önde gelen isimlerini bir araya getirdi.
“Gelişim için Değişim” konseptiyle beşincisi düzenlenen kongreye otomotiv sektörünün yanı sıra kamu, sigorta şirketleri, banka, medya ve diğer mecralardan da katılım oldu. Kongrede Mapfre Genel Sigorta CEO’su Serdar Gül, bu sene ‘Gelişim İçin Değişim’ sloganıyla yola çıkan OYDER’in otomotiv sektörün gelişmesi için çok değerli çalışmaları olduğunu ve Mapfre Genel Sigorta’nın OYDER’in ana sponsoru olmaktan memnuniyet duyduğunu belirtti.
OYDER, ana sponsorluk desteği için teşekkür plaketini Mapfre Genel Sigorta Genel Müdür Yardımcı İlker Sırtıkırmızı’ya takdim etti.

Tarsim’den Geyve çıkarması

TARSİM ülkemizde sigorta bilincinin yaygınlaştırılması amacıyla, bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen sigortacılık haftasını çeşitli etkinliklerle kutladı. Etkinlikler çerçevesinde; Sakarya’nın Geyve ilçesinde, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı, Tarım Sigortaları Havuzu (TARSİM), Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye Sigorta Birliği (TSB) temsilcilerinden oluşan “Sigortacılık Bilinçlendirme ve Tanıtım Stratejisi Komisyonu” tarafından, üreticilere ve çocuklara dönük sigorta şenliği düzenlendi.
Düzenlenen etkinliğe, TARSİM Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Ramazan Kadak, Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü ve Dr. Ahmet Genç, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'ndan Tarım Sigortaları ve Doğal Afetler Daire Başkanı Bekir Engürülü, TSB Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Kalkavan, TARSİM Genel Müdürü Bülent Bora ve Genel Müdür Yardımcısı Zeki Karakurt katıldı.
Bülent Bora, sigortanın hayatımızdaki giderek artan önemine değindi ve devlet destekli tarım sigortaları hakkında katılımcılara bilgi verdi.

Tropikal meyve üreticilerinde hedef Avrupa pazarıMangodan ejder meyvesine, avokadodan liçiye kadar birçok tropikal meyvenin yetiştirildiği Antalya'nın Gazipaşa ilçesinde üreticiler, Avrupa pazarına odaklandı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber