Ekonomi Tergan çantalarına ‘kabus’ etkisi

Tergan çantalarına ‘kabus’ etkisi

24.04.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Tergan Genel Müdürü Altan Erdinç, Dubai Şeyhi Muhammed Bin Raşid El Makdum’dan, Umman Sultanı Kabus Bin Seyd El Ebu Seyd’e kadar birçok devlet adamının fabrikalarında üretilen çantaları tercih ettiğini söyledi

Tergan çantalarına ‘kabus’ etkisi

Dubai Şeyhi Muhammed Bin Raşid El Makdum’dan Umman Sultanı Kabus Bin Seyd El Ebu Seyd’e, Kazakistan Devlet Başkanı Nur Sultan Nazarbayev’e kadar birçok devlet adamının kendi fabrikalarında üretilen çantaları kullandığını söyleyen Tergan Genel Müdürü Altan Erdinç, “Yabancı ülkelerde büyümeyi hedefliyoruz. Buna bağlı olarak yurtdışındaki mağaza sayımızı 18’e çıkaracağız. Kazakistan’da geçen yıl bir mağaza açtık, bu yıl iki mağaza daha planlıyoruz. Kuzey Amerika ve Uzak doğudaki bazı yatırımcılarla görüşüyoruz. Açıkçası Avrupa dışındaki bölgelerde sürekli yatırımcı arıyoruz diyebilirim” dedi.
Sağlıklı üretim
Bu yıl 90 milyon TL ciro hedeflediklerini kaydeden Erdinç, “Yaklaşık 30 yıldır dünyanın önemli markaları için üretim yaptık ve yapıyoruz. Üretim yapmış olduğumuz firmalar arasında Mercedes, Dunhill, Timberland, Cacharel, Lara Bohic , Prety Green, Hobbs, Zenith, Via Milano, Moolight, Mcgregor, Cutler and Gross Tussting, Picket, Marlboro Gifts bulunuyor” diye konuştu.
Tergan olarak mevcut mağaza sayılarının yurtiçinde 35, yurtdışında ise 14 olduğunu kaydeden Erdinç, şöyle devam etti: “Yurtiçindeki mağaza sayımızı bu yıl için 40’a çıkaracağız. Her geçen gün fiyatın ön plana çıktığı deri sektöründe deri olmayan sağlıksız malzemeler kullanılıyor. Ve bu kullanım günden güne artıyor. Biz ise önümüzdeki beş yılda Tergan olarak müşterilerimize bugün olduğu gibi sağlıklı ürünler üretmeyi planlıyoruz.”

Haberin Devamı

Yüzde 25 büyüme hedefliyor
Tüketicinin moda ürünlere daha fazla yöneldiğini söyleyen Altan Erdinç, şu bilgileri verdi: “Türk erkekleri artık inanılmaz bir biçimde renkli ürünleri tercih etmeye başladı. Bu nedenle Tergan olarak biz de, daha farklı ve iddalı modellere yöneldik. Bu modeller tüketici tarafından kabul gördü. Tüketici artık yıllarca aynı ürünle yaşamak istemiyor.”
Bu yıl yüzde 20-25 arası büyüme beklediklerini kaydeden Erdinç, “Şu anda yaklaşık kişilik istihdama sahibiz. Yeni mağazalar ve merkez ofisteki düzenlemelerle birlikte bu rakam 480 i bulacak” dedi.
Erdinç ayrıca, mağazalarında fiyatı değişmeyen ürünleri ‘Always save’ ismi ile sergilemeye başladıklarını belirtti.

Mangala kadın eli değdi

Haberin Devamı

Uzun yıllardır döküm sektöründe faaliyet gösteren Aynur Ayhan ve Ayşin Ayhan Uluganer kardeşler, bu alandaki tecrübelerinden yararlanarak Aniva markasıyla çanta şeklinde mangal üretti.
Aniva Yönetim Kurulu Başkanı Aynur Ayhan, ürettikleri bu pratik mangalın yurtdışında çok ilgi gördüğünü söyleyerek, “Özellikle Hollandalılar, mangalı bisikletin arkasına atıp pikniğe gidiyorlar. Mangalın pratik, hafif ve bisiklet arkasında dahi taşınabilir olmasının yanı sıra açıldığında iki pişirme yüzeyine sahip. Böylece aynı anda et ve tavuk ızgara yapılabiliyor” dedi.
Ayhan, “Pratik mangalımızın ızgara tellerinin sağlığa uygun kaplama sertifikasının olması yurtdışında satışımıza fark yaratıyor. Ağırlıklı Hollanda olmakla beraber diğer Avrupa Birliği ülkelerine de mangal ihraç ediyoruz” diye konuştu.
Tava da üretiyor
Aniva olarak pankek, hamsi tavaları, fırınlarda kullanıma uygun köfte ve mini hamburger tavaları da ürettiklerini belirten Ayhan, “Ateş grubunda niş ürünümüz olan pratik mangal ile iyi tasarım ödülü aldık. Tabii bu ödül bizi çok motive etti. Çünkü ithalatı en yoğun sektörde ödül aldık. Pratik mangalımızın yanı sıra ayrıca bahçe ve teraslar için Koza Mangalı geliştirdik” dedi.

İkinci kuşak yönetimde
Sanayici bir ailenin ikinci kuşak yöneticileri olan Aynur ve Ayşin Ayhan kardeşlerin ikisi de makina mühendisi. Aynur Ayhan, “Sanayicilik ruhu öyle bir şey ki ciğerlerinize girdiği zaman zor çıkıyor” dedi. Ayhan, “Aniva mutfak sektöründeki ihtiyaca cevap vermek üzere faaliyet gösteriyor. Buna yönelik olarak alüminyum döküm ve yapışmaz kaplamalı ürünlerle pazardaki yerimizi aldık” diye konuştu.

Haberin Devamı

KISA KISA

Zapatista Kahve artık Türkiye’de
Meksikalı efsanevi Maya yerlilerinin Chiapas bölgesinde ürettiği ve ‘adil ticaret’ anlayışıyla dünya pazarına giren Kolektif Kahve Zapatista, Dünyalık Grup ile artık Türkiye’de.

Porselen etkili pudra
Farmasi, yeni Terracotta Porselen pudrasını satışa sundu. Marka yetkilileri, “Yeni pudra porselen makyaj etkisini yakalamaya yardımcı oluyor. Ayrıca ciltte kapatıcılık sağlıyor” diyor.

Teknolojik anneler
Canon, Anneler Günü için, fotoğraf çekmeyi ve dijital fotoğrafları basıp albüm yapmayı seven annelere, PowerShot SX410 IS ve IXUS 275 HS modellerini hediye seçeneği olarak sunuyor.

Nar lekesine karşı
Hayat Kimya, yeni perkarbonatlı formülü sayesinde nar lekesinden sonsuza dek kurtulmak isteyen kadınlar için yeni Bingo Matik Toz Deterjan’ı piyasaya sundu.

Haberin Devamı

Kahve Diyarı 150 noktada
Kahve Diyarı, İzmir, Isparta ve Gaziantep’te açılacak yeni şubelerle birlikte ülke genelindeki mağaza sayısını 150’ye çıkarmaya hazırlanıyor.