Ekonomi Ticarette müşteriyi tanırım ama siyasette tanıyamadım

Ticarette müşteriyi tanırım ama siyasette tanıyamadım

16.10.2002 - 00:00 | Son Güncellenme:

Siyaset yaparken müşteriyi iyi okuyamadığı için başarısız olduğunu belirten işadamı Cem Boyner, Şimdi müşteri ile kucaklaşabileceğim her gün için şükrediyorum dedi

Ticarette müşteriyi tanırım  ama siyasette tanıyamadım

"Ben böyle deyince neden siyasette başarısız oldun, ne biçim müştericisin diyebilirsiniz. Siyasetteki müşteriyi okuyamadığımdan. O dönemde, Cumhurbaşkanını ziyarete gittiğimde, nasıl bu kadar dinç olabiliyorsunuz? diye sordum. Pencereyi açtı. Her sabah kalktığımda bu perdeyi açarım ve Yarabbi şükürler olsun, beni yeni bir siyaset gününe uyandırdığın için derim dedi. Ben de işime döndükten bu yana, her gün kalktığımda, şükürler olsun, beni yeniden müşterilerle kucaklaşabileceğim bir güne uyandırdığın için diyorum." Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, siyasette müşteriyi iyi okuyamadığı için başarılı olamadığını, ama ticarette iyi okuduğunu söyledi. 2. Uluslararası İstanbul Perakende Konferansında yaptığı konuşmada, mağazacılıktaki yeni trendleri anlatan ve kendisini müşterici olarak tanımlayan Boyner, şöyle konuştu: Müşteriyi fanatik yapmalıyız Çarşıda bir örnek mağaza tipini değiştirdiklerini anlatan Boyner, "Müşteriyi mutlaka fanatik taraftar yapmalıyız. Müzik kulağınız varsa sadece melodiyi değil notaları da duyuyorsunuz. Müşteri aslında mağazacıyı, perakendeciyi kolay kolay uyutmuyor, dinletiyor, heyecanlandırıyor. 200 metrekarede heyecan yaşatamazsınız. Mağazaları büyütmeliyiz" dedi. Gelelim mi düşünüyoruz Soysal Eğitim Danışmanlıkın düzenlediği konferansta konuşan HSBC Bank A.Ş Genel Müdürü Piraye Antika da "Türkiyeye inanıyoruz. Dönemeçler keskin de olsa yolumuza devam edeceğiz. Yeni markalar yaratacağız" dedi. Antika şöyle dedi:"Türkiyede çok alışık olmadığımız bir kavram ama güçlerimizi birleştirerek ilerlemek mümkün. İşte size açık bir örnek; HSBC ve Advantage. Advantage kendi başına bir marka olmakla birlikte bir markalar koalisyonu. Perakende markalarının birleşik gücü. Bu öncü güç öylesine başarılı oldu ki takipçileri ortaya çıkmakta gecikmedi." Metro AG Vekili Karl Josef Baum da konuşmasında, "Elektronik mağazacılıkta Avrupanın pazar lideriyiz. Türkiyeye gelecek miyiz diye düşünmeye başladık. 20-25 yıl boyunca elektronik pazarı yaratmak istedik. Siz bunu 1-2 sene içinde yapabilirsiniz." Erkeklere köpek muamelesi yapıyorlar Underhill, bir kadının, mağazaya birlikte girdiği eşine otur komutu vermesi, erkeğin de tepkisiz oturmasına işaret ederek, burada erkeğe köpek muamelesi yapıldığını belirtti. Sonraki görüntülerde de bir erkeğin kucağında onlarca paket taşımasını gösteren Underhill, "Burada erkek eşek yerine konmuş" dedi. Araştırma şirketi Envirosellin CEOsu Paco Underhill, kadınların erkeklere köpek ve eşek muamelesi yaptığını söyledi. 70 - 100 bin kişi üzerinde yapılan araştırmaların video kasetlerini seyrettiğini belirten Underhill, sunumunda müşteri davranışlarını örnek görüntülerle anlattı. Kadınlar teması sevmiyor Perakenciliğin tüm dünyada sıkıntılarla karşı karşıya olduğuna değinen Underhill, hipermarket konseptinin eskidiğini söyledi. Büyük mağazalarda müşterinin aradığını rahat bulabilmesi için raf dizaynının önemli olduğuna değinen Underhill, dar mekanlarda kadın müşterilerin temastan rahatsız olduklarını söyleyerek, Türk perakendecileri uyardı.