Ekonomi Turquality’de marka sayısı 61 oldu

Turquality’de marka sayısı 61 oldu

06.01.2009 - 12:56 | Son Güncellenme:

.

Turquality’de marka sayısı 61 oldu

DYO, Dewilux, Hunca, Samet, BMC VE Viko’nun da girmesiyle TURQUALITY Destek Programındaki marka sayısı 67’ye yükseldi.
TURQUALITY’den yapılan yazılı açıklamada, devlet destekli markalaşma programı TURQUALITY Destek Programına, boya, kozmetik, mobilya aksesuarları, otomotiv ve elektrik tesisatı sektörlerinin "önde gelen markaları", DYO, Dewilux, Hunca, Samet, BMC ve Viko’nun da girdiği belirtildi.
Açıklamada, firmalara global markalaşma süreçlerinde sağlanan finansal destekle birlikte eğitim ve stratejik danışmanlık da verilen TURQUALITY programında desteklenen marka sayısının, yeni markaların eklenmesiyle birlikte 67’ye yükseldiği kaydedildi.
Marka sayısının artmasıyla birlikte destek verdiği sektör sayısının da genişlediği ifade edilen TURQUALITY’nin bugün, hızlı tüketim ürünleri, dayanıklı tüketim ürünleri, endüstriyel makine, hazır giyim, kuyum - mücevher, otomotiv, tekstil, boya, elektrik aksesuarları, mobilya ve orman ürünleri sektörlerini kapsadığı hatırlatılan açıklamada, üretimden pazarlamaya, satıştan satış sonrası hizmetlere kadar bütün süreçleri kapsayan finansal desteğin sağlanacağı program çerçevesinde, firmaların yurt dışında markalaşmaya yönelik harcamalarının yüzde 50’sinin, üst limit olmaksızın TURQUALITY kapsamında destekleneceği duyuruldu.

DEĞERLENDİRMELER
Viko Elektrik ve Elektronik Endüstrisi Sanayi ve Ticaret A.Ş İcra Kurulu Başkanı Cahit Durmaz, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, şunları kaydetti:
"Uluslararası ölçekte bir Türk markası olma yolculuğumuzun heyecanını TURQUALITY projesi kapsamına girerek daha da pekiştiriyoruz. Sektöründe her zaman ilklere imza atmayı başarmış bir Türk markası olarak, yurt dışındaki marka bilinilirliğimizi artırmak yolunda bize destek olacak bu programa dahil olduğumuz için çok mutluyuz."
Dyo Boya Fabrikaları Sanayi ve Ticaret A.Ş Genel Müdürü Hüseyin Çeliker ise, DYO ve Dewilux markalarının TURQUALITY kapsamına alınmasının firma için gurur kaynağı olduğunu, Türkiye ve DYO için dünya pazarlarında yeni açılımlar sağlayacak bu oluşumun çok güzel başarıların önünü açacağına inancının tam olduğunu vurguladı.
Samet Kalıp ve Madeni Eşya Sanayi ve Ticaret A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Saldıray Kızıltan, TURQUALITY bünyesine alınmanın, Samet’in bir dünya markası olma hedefinde önemli bir adım olacağını ifade ederek, şirketin, 35 yıldan bu yana mobilya aksesuarları konusunda bilgi ve birikimiyle Türk sanayisine ve tüketicisine hizmet veren lider bir kuruluş olduğunu kaydetti.
BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Turgut Cankılıç, gittikçe ağırlaşan rekabet koşulları ve hızlı pazar değişimlerinin, otomotiv sektöründe markalaşmanın önemini arttırdığına işaret ederek, uluslararası rekabet güçlerini arttırarak, BMC markasını global oyuncular arasına sokmanın ana hedefleri olduğunu belirtti.
Hunca Kozmetik Sanayi ve Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Zafer Şahin ise, Hunca’nın, kozmetik piyasasında 50 yılı aşkın bir süredir kendi özgün markalarını yaratarak varlığını sürdürdüğünü vurgulayarak, Hunca çatısı altındaki markaların uluslararası pazarlarda da varlığını güçlendirmesi sürecinin, şirketin TURQUALITY teşvik programına kabul edilmesi ile hızlanacağını savundu.