Ekonomi Yoğurt kralına eski rakıcı talip

Yoğurt kralına eski rakıcı talip

29.03.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Chobani markasıyla ABD yoğurt pazarının yüzde 40’ına sahip olan Hamdi Ulukaya’nın Mey İçki’nin eski sahibi yatırım fonu TPG ile ortaklık görüşmeleri yürüttüğü belirtiliyor

Yoğurt kralına  eski rakıcı talip

Yeni Rakı’nın üreticisi Mey İçki’nin eski sahibi olan ABD’li yatırım fonu TPG (Texas Pasific Group), ABD’de Türk girişimci Hamdi Ulukaya’nın (42) kurduğu yoğurt devi Chobani’yi gözüne kestirdi.
New York Times gazetesi, TPG’nin Chobani’ye yatırım yapmak için görüşmeler yaptığını ve sona yaklaştığını yazdı. Değeri 5 milyar doları aşan Chobani, uluslararası büyüme stratejisi gereği bir ortak arayışına girmişti.
Yaklayık yüzde 15 hissesini satmak istediği bilinen Chobani, bu ay başı itibariyle 6 potansiyel yatırımcı ile görüşme halindeydi.

59 milyar $’lık dev
New York Times, TPG’nin bu talipler arasında artık öne çıktığını yazdı. Chobani ve TPG haber üzerine bir yorum yapmaktan kaçındı. Yatırımla ilgili ayrıntıların henüz netleşmediği, görüşmelerden bir anlaşma çıkmama ihtimalinin de bulunduğu belirtiliyor.
San Francisco ve Fort Worth’te merkezleri bulunan yatırım fonu TPG, 2006 yılında Mey İçki’nin yüzde 90’ını yaklaşık 800 milyon dolara almış, şirketi 2011 yılında İngiliz içki devi Diageo’ya 2.1 milyar dolara satmıştı.
Genç ve hızlı büyüyen şirketlere ortak olduğu bilinen TPG’nin portföyünde 59 milyar dolarlık yatırım var.
TPG’nin son yatırımları arasında cep telefonundan taksi çağırma hizmeti veren Uber ve turistlere ev kiralamaya aracılık eden Airbnb var.

Haberin Devamı

9 yılda 3 büyük arasına girdi
9 yıllık bir şirket olan Chobani, cebinde 3 bin dolarla ABD’ye dile öğrenmeye giden Hamdi Ulukaya tarafından kuruldu. 2005 yılında krediyle küçük bir yoğurt fabrikası alan Ulukaya Chobani’yi ABD’nin en büyük 3 yoğurt firmasından biri haline getirmeyi başardı.
Chobani 2013 itibariyle satış gelirini 1 milyar dolara çıkardı. 3 bin çalışanı bulunan şirket Idaho’da dünyanın en büyük yoğurt fabrikasında üretim yapıyor. Şirket ürettiği yoğurdu ‘Yunan yoğurdu’ adıyla pazarlıyor.
Hamdi Ulukaya bunun nedenini ürettiği yoğurdun Türk yoğurdundan farklı olarak daha sulu ve tatlı bir çeşit olmasıyla açıklıyor. Yunanlıların ‘Bir Türk geldi, piyasayı ele geçirdi’ diye kızdığını söyleyen Ulukaya ABD yoğurt pazarının yaklaşık yüzde 20’sini elinde bulunduruyor.