Ekonomi En popüler modeller Türkiye’den

En popüler modeller Türkiye’den

20.03.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de üretilen modeller, Avrupa’da markaların yüzünü güldürüyor. Bursalı Clio, geçen ay Avrupa’nın en çok satan ikinci modeli olurken, Tipo (Egea) da, Fiat’ın en popüler üçüncü aracı oldu. Adapazarlı C-HR ise Avrupa’ya hızlı bir giriş yaptı...

En popüler modeller Türkiye’den

Türkiye’de kurulu tesisleri bulunan üreticilerin, 2015 yılından bu yana yaptıkları yatırımlarla devreye aldıkları modeller, Avrupa pazarında markalarının yüzleri güldürüyor. Türkiye pazarında da beğenilen modeller arasında yer alan bu araçlar, yükselen başarı grafikleriyle bir yandan markaların pazar paylarını yükseltirken, diğer yandan da üretim rakamları ve ihracatın artmasını da sağlıyor.

Haberin Devamı

En popüler modeller Türkiye’den

Geçtiğimiz ay Avrupa’da otomobil satışları yüzde 2.2’lik bir artış kaydederken, 1.1 milyon adede yükseldi. Avrupa’nın en büyük pazarları olan Fransa, Almanya ve İngiltere’de düşüşler yaşanmasına karşın, satışlar İtalya’da yüzde 6.2, İspanya’da ise yüzde 0.2 oranında artış kaydetti.

Türkiye’deyse şubat ayında otomobil üretimi yüzde 34 artışla 97 bin 129 adet olarak gerçekleşirken, ihracat da yüzde 36 artarak 81 bin 990 adet oldu. Sadece binek otomobil ihracatı geliri, yüzde 60 arttı ve 930 milyon 713 bin dolar olarak gerçekleşti.

En popüler modeller Türkiye’den

Onlar sırtlanıyor

Bu sonuçlarda, Türkiye’de üretilen ve üretimine yeni başlanan modellerin etkisi büyük oldu. Nitekim büyük bölümü Oyak Renault’nun Bursa tesislerinde üretilen Clio, Şubat ayında 24 bin 415 adetle VW Golf’ün ardından Avrupa’nın en çok satılan “ikinci modeli”, markanın ise en çok satılan modeli oldu.

Haberin Devamı

Büyük ölçüde Türk mühendislerce geliştirilen ve Tofaş tarafından üç farklı kasa tipiyle üretilen Tipo (Egea) ailesi ise, Fiat’ın geçen ay Avrupa’da yakaladığı yüzde 8’lik satış artışında önemli rol oynadı. Tipo, geçen ay Avrupa’da toplam 9 bin 186 adetlik satışa ulaşırken, bir önceki yılın aynı ayına göre satışlarını yüzde 257 artırdı. Bununla birlikte Tipo ailesi, Fiat markasının Panda ve 500’den sonra en çok satılan üçüncü modeli konumuna geldi.

Geçtiğimiz yıl Adapazarı’nda üretimine başlanan Toyota’nın kompakt SUV modeli C-HR ise, 9 bin 187 adetle Şubat ayında Avrupa’da önemli bir çıkış yaptı. Bu çıkışıyla, Auris’i de geride bırakan C-HR, Şubat’ta Toyota’nın Avrupa’da Yaris’ten sonra en çok satılan aracı oldu. Hyundai’nin İzmit’te üretilen i20’si de, geçen ay Avrupa pazarında 7 bin 566 adetlik bir satışa ulaştı. Satışlarını bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 9 artıran i20, Tucson’un ardından markanın Avrupa’da en çok satılan “ikinci” modeli haline geldi.

En popüler modeller Türkiye’den

Yeni Compass sonbaharı bekliyor

İkonik arazi araçları üreticisi Jeep’in geliştirdiği yeni nesil Compass, Avrupa pazarı için Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılırken, sonbaharda Türkiye pazarında satışa sunulmaya hazırlanıyor. Markanın son yıllardaki tasarım çizgisine uygun olarak şekillendirilen yeni Compass, daha dinamik ve eskisinden daha geniş oluşuyla dikkati çekiyor. Parlak siyah tavana sahip araçta, aynı zamanda çift parça açılabilir cam tavan da bulunuyor. LED teknolojisine sahip, bagaj kapağına kadar uzanan iki parçalı stop lambaları da aracın genişlik algısını artırıyor.

Haberin Devamı

En popüler modeller Türkiye’den

Aracın iç mekanında da donanım paketlerine göre değişim gösteren 5, 7 veya 8.4 inçlik dokunmatik ekran bulunuyor. Aynı şekilde gösterge panelinin ortasında da, 3.5 veya 7 inç olmak üzere iki farklı LED bilgi ekranı (DID) bulunuyor. 7 inçlik versiyonda sürücü, gösterilecek bilgileri ihtiyacına göre kişiselleştirebiliyor. İç mekanda ayrıca laptop veya tablet bilgisayar için tasarlanmış ön yolcu bölümündeki file tipi cep, çok katlı bagaj zemini gibi akıllı saklama alanlarına yer verilmiş.
İki ayrı akıllı 4x4 sistemi seçeneğinin sunulacağı Jeep Compass’ta, “Önden Çarpışma Uyarı Sistemi Plus”, “Şeritten Çıkma Uyarısı”, “Kör Nokta Uyarı Sistemi” ve “Arka Çapraz Trafik Denetleme Sistemi” gibi bir dolu güvenlik donanımı da sunulacak.
Araç, “Sport”, “Latitude”, “Limited” ve “Trailhawk” olmak üzere dört farklı donanım paketi seçenekleriyle satılacak.

Haberin Devamı

‘2. el lüks oto’ya 45 milyon TL’lik showroom

İkinci el lüks otomobil lüks otomobil satışı konusunda uzman oylan S&S Motors, üst sınıf lüks otomobil pazarında yaşanan sıkıntı nedeniyle farklı bir alana girmeyi kararlaştırdı. İstanbul Levent’te 45 milyon TL yatırımla bir showroom açacak olan şirket, burada popüler lüks modellerin ikinci el satışını gerçekleştirecek.

En popüler modeller Türkiye’den

Genel Müdür Ferhat Albayrak, S&S Motors’un bugüne kadar daha çok üst sınıf lüks otomobillerde söz sahibi olduğunu hatırlatırken, Türkiye’de 3 litre ve üstü motor hacmine sahip “yeni” otomobil satışlarının ciddi şekilde düştüğünü, bu nedenle bir makas değişimi yapmayı kararlaştırdıklarını söyledi. Lüks sınıfta çoğu markanın ağırlıklı olarak 1.6 lt hacimli modellerle yüksek satış adetleri yakaladığını hatırlatan Albayrak, “Böyle bir otomobile lüks demek bizim için çok doğru değil. S&S Motors olarak lüks tanımlaması yapabileceğimiz araçlar 3 litre ve üzeri motora sahip araçlardan oluşuyor. Geçen yıl bu tip araçların satışı ise sadece 5 bin adette kaldı” dedi.

Haberin Devamı

‘Daralma sürecek’

Çok dar bir pazarda ikinci el satışı yaptıklarını vurgulayan Albayrak, “En üst sınıfta yer alan lüks araçların satışlarında bir daralma var ve bunun süreceğini düşünüyoruz. Bu nedenle pazarın büyüyen ‘premium’ segmentine (lüks) daha fazla yatırım yapacağız.

Bu yeni genişleme ve büyüme stratejimizle birlikte yeni showroom yatırımımız olacak. 4. Levent’te yaklaşık 5 bin metrekarelik bir alan satın aldık. Yeni showroomumuz 2018 yılında devreye girecek” diye konuştu.

Albayrak, artık Instagram’dan bile araç satışı gerçekleştirdiklerini, ayrıca ilk kez kendi internet sitelerinden kredi kartıyla araç satın almayı mümkün kıldıklarını da sözlerine ekledi.

Klasik araç artık yatırım!

S&S Motors olarak sadece lüks segmentte değil, klasik otomobillerde de söz sahibi olduklarını kaydeden Genel Müdür Ferhat Albayrak, “Bizim için müşterilerimize tavsiye ettiğimiz önemli bir yatırım aracı. Dünyanın gerçekten hangi kriterleriyle bakaranız bakın, en çok para kazandıran yatırım aracı klasik otomobillerdir. Klasik otomobille çok alakası olmayan ya da tecrübesi olmayan müşterilerimizi uluslararası anlamda bir yatırım aracı olarak motive ettik. Bu yaklaşımla ayda ortalama 2 klasik otomobil satmaya başladık” dedi.

En popüler modeller Türkiye’den

Dışarıdan getirmek yerine, Türkiye’deki klasik araçları satın alıp, sattıklarını anlatan Albayrak, koleksiyonerleri ikna edip, bilinmeyen araçları bulduklarını kaydetti. Şu anda stoklarında 25 adet klasik araç bulunduğunu belirten Albayrak, “Klasik otomobiller ciddi bir yatırım aracı. Koleksiyoner bir müşterime 2007 yılında önerdiğim Ferrari 250 GTO modeli, o dönemde 25 milyon euro’ydu. Müşterim ‘Bu kadar paraya araba mı alınır?’ dedi. İki yıl sonra araç 32 milyon euro’ya, geçen yıl da 52 milyon euro’ya satıldı” diye konuştu.

Yapay zeka lastiğe girdi!

En popüler modeller Türkiye’den

Goodyear, yapay zeka ile güçlendirilmiş yeni konsept lastiği Eagle 360 Urban’ı Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergiledi. Markanın ayrıca özel sensör teknolojisine sahip lastiği CityCube ve gelecek nesil, otonom elektrikli araçlar için geliştirilen IntelliGrip Urban konseptleri de, fuarda tanıtıldı. Üç boyutlu bir yazıcı tarafından üretilen ve “küre” şekilli “Eagle 360 Urban” lastiği, yapay zekayla güçlendirilerek, algılayabilen, karar veren, dönüştüren ve etkileşime girebilen bir konsept. Eagle 360 Urban, sahip olduğu “beyin” ve biyonik olarak biçim değiştiren lastik sırtı sayesinde edindiği bilgiyi, uygulamaya koyma yeteneğine sahip. Bu lastik, takılı olduğu aracın “sinir sistemi”nin bir parçası olarak internet dünyasıyla da bağlantı kurabilecek, böylece, değişen koşullara hızlıca uyum sağlayabilecek.

Gelecek nesil, otonom elektrikli araçlar için geliştirilen “IntelliGrip Urban” konsept lastiğiyse, gelişmiş lastik algılama teknolojisiyle otonom aracın kontrol sistemlerini desteklemek, yolcu güvenliğini artırmak için tasarlanmış. Bu lastik de yol ve hava koşullarını algılayarak, doğrudan aracın bilgisayar sistemine gönderiyor.



Yazarlar