20.04.2016 - 13:43 | Son Güncellenme:
Bir kullanıcı anketinde kullanıcıların bir bağış kutusu, markalaştırılmış içerik ve gönderinin reklamından Facebook’un elde ettiği gelirin payı şeklinde üç farklı çalışmanın araştırması yapıldı. Yapılan araştırma da ayrıca kullanıcılara “call to action” butonunun olup olmaması gerektiği de soruldu. Bu buton ile takipçilerin bağış yapabilmesi planlanıyor, ayrıca sponsorlu market alanı sayesinde kullanıcılar reklam verenler ile bir araya gelebilecekler.
Facebook’un bu özelliği tüm kullanıcılara açacağı henüz belli değil. Yapılan araştırma sadece doğrulanmış Facebook sayfalarına yönelikti. Ankete katılan sayfaların bazılarında oldukça küçük bir takipçi grubu olması özelliğin belki de herkese açık olacağını işaret ediyor. Facebook şu anda hiçbir kullanıcının platform üzerinden para kazanmasına izin vermiyor. Yayıncılara hızlı Instant Articles formatı sayesinde reklam seçeneği veriliyor. Sosyal medya devi yakın geçmişte doğrulanmış sayfaların sponsorlu reklamlarını düzenleyen kurallarını daha açık bir hale getirmişti.
Şirket ayrıca videolardan sonra pop-up şeklinde çıkan reklamları da test ediyor. Bunların gelirleri de yayıncılarla paylaşılması planlanıyor. Platformun son zamanlarda özellikle geniş alanda reklamcılık araçları yayınlaması dikkat çekiyor. Şubat ayında Instant Articles özelliği bütün kullanıcılara getirilmişti.
Facebook kullanıcılarına gönderilerinden para kazandıracak olan ilk şirket değil. YouTube 2007 yılında kullanıcılarına kar paylaşım programını başlatmıştı. Oyuncular tarafından tercih edilen canlı yayın platformu Twitch‘de aynı politikayı benimsiyor.