12.08.2016 - 16:40 | Son Güncellenme:
Üzerinden 24 saat geçmeden Adblock, Facebook tarafından yapılacak olan bu değişikliğe çözüm bulduklarını açıkladı. Güncel Adblock Plus kullanıcıları sosyal medya ağının kenarında ve Haber Akışında yeniden reklam görmeyecek.
Sosyal medya devi reklam engelleme şirketlerinin yazılımlarının normal gönderileri de kaldırdığını ve kullanıcıların arkadaşlarının ya da beğendiği sayfaların paylaşımlarını göremediklerini açıkladı. Geçen sene satılan Adblock’un alıcısı ismini açıklamadı bu da program üzerindeki şüpheleri arttırıyor. Kullanmak ne derece güvenli belli değil.
Adblock ilk çıktığından beri bu savaş sürüyor ve site sahipleri inanılmaz zararlara uğradı. Reklam sektörü toplamda 20 milyar dolar zarar etti ve bu trend devam ediyor. Sosyal medya lideri her ne kadar reklamların kendi içerisinde reklam olduğunu gizlese de Adblock geliştiricileri bunun arkasından dolandı. Yalnız bu ne derece güvenli bilinmiyor. Sadece kullanıcı ziyaretleri ayakta kalan sitelerde bu tarz eklentilerin kullanılmasının ne derece ahlaki olduğu ortada. Özellikle okumayı sevdiğiniz, içeriğinden yararlandığınız sitelerde bu programı çalıştırmayarak onların ayakta kalmasını sağlayabilir ve buralardan yararlanmaya devam edebilirsiniz. Reklamlarına bir kez tıklayarak sizin için içerik üretmelerine devam etmelerini sağlamak kullanıcıların elinde olan bir şey.