Gündem Çocuklara depremi nasıl anlatmalı?

Çocuklara depremi nasıl anlatmalı?

20.02.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Hastalıkları Ana Bilim Dalı tarafından hazırlanan ‘Deprem Sonrası Çocuklara Psikososyal Yaklaşım -Ebeveyn Rehberi’ isimli çalışmada, ailelerin çocuklarına yaşanan büyük depremler sonrasında nasıl yaklaşmaları gerektiği anlatıldı.

Çocuklara depremi nasıl anlatmalı

MELTEM GÜNAY İstanbul - Depreme şahit olmanın, depremin detaylarına maruz kalmanın çocuklarda travma etkisi yaratabileceğine dikkat çeken uzmanlar, yapılması gerekenleri bir rehberde topladı. Rehberde, aileler için önerilere de şöyle yer verildi; “Bilgi paylaşırken dikkatli olmalı, çocuklarınızı endişelendirmemeye özen göstermeli ve olayları basit, somut ve iyimser bir dille anlatmalı. Çocuğunuzun olaylar hakkında daha önce neler duyduğunu ve bunun onun için ne anlam ifade ettiğini sorun. Çocuğunuzu konuşmasına izin verin. Eğer konuşmak istemiyorsa ısrar etmeyin, sessiz kalmasına izin verin. Üzülecek bir şey yok ağlama gibi sözlerle duygularını reddetmeyin. 

Haberin Devamı

Çocukları yaşanan olaylar hakkında bilgilendirmek önemlidir. Çocuğa depremin ne olduğunu nasıl oluştuğunu anlatın. Bunu yaparken basit bir dil kullanın. Çocuklar anlamadıkları durumlardan korkarlar. Küçük çocuklarda lego gibi oyuncaklar ile oyun kurarak anlamasını kolaylaştırabilirsiniz. Ona güven verin, kucağınıza alın, sarılın. Yakın temas ona kendisini terk etmeyeceğiniz mesajını verir. Uykudan önce onunla birlikte daha fazla zaman geçirin, konuşun.

Okulda güvence verin

Çocukların yetişkinlerin konuşmalarını ve tepkilerini gözlediğini unutmayın. Endişelerinizi çocuklarınızla yaşlarına uygun şekilde paylaşmalı onlara bu zorlukların üstesinden gelebileceğinizi söylemelisiniz. Ancak umut veren bir plana sahip olduğunuzdan emin olun. Depremler ve roğal afetler, çocuklara güvende olmadığımızı düşündürebilir. Çocuklara okullarında, evlerinde ve diğer ortamlarda kendilerini güvende hissetmeleri konusunda güvence verin.”