18.01.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:
HALİL ŞAHİN İZMİR AA
Mesleğinde 21 yılı tamamlayan ve birçok dezavantajlı bölgede görev yapan Kurt, okul açıldığında sınıfındaki tek öğrenci olan 10 yaşındaki atipik otizmli öğrencisi Eren ile iletişim kurabilmek için çeşitli makaleler okudu, araştırmalar yaptı.
Akademik bilgiler ve materyallerin Eren’le iletişim kurmasını sağlamada yetersiz kaldığını fark eden Kurt, onun dikkatini çok sevdiği topla çekti. Top oynamaktan büyük keyif alan Eren’e her gün yeni top hediye eden Kurt, onun güvenini kazandı. Kurt, Eren’e katkı sağlayacak arkadaşlarından da destek isteyerek, flüt ve resim eğitimi verdirdi. Flüt, Eren’in doğru nefes almasını sağlayarak, konuşmasını kolaylaştırdı, resim de sosyal uyumunu artırdı.
Daha sonra temel yaşam becerileri için çabalayan Kurt, sınıfta ceket giymek, tişört katlamak, mandalinanın kabuğunu soymak, ekmeğe reçel sürmek gibi eğitimlere ağırlık verdi. Ayrıca başka sınıflardaki öğrencileri kendi sınıfına davet ederek Eren’le oyun oynamalarını sağladı. Eren, birinci dönem sonunda aldığı başarılı karnesiyle hem öğretmenini hem de annesini gururlandırdı.
Eren’e verdiği emeklerin kısa sürede karşılığını aldığını, ondaki gelişmelerin kendisini daha da motive ettiğini belirten Meryem Kurt, eğitimler sonrasında Eren’in paten sürdüğünü, masa tenisi oynadığını, voleybol, basketbol, futbol maçları da yaptığını kaydetti.