‘Kilo veremiyorum’ diyorsanız dikkat!

Kilo vermenin sırrı doğru beslenme, günlük egzersiz, yeteri kadar su tüketimine bağlı

Havanın ısınmaya başladığı bugünlerde kışın alınan kilolar yine gündeme gelmeye başladı. Fazla kilolarından dertli olanları kilo verme telaşı sardı. “Neden kilo veremiyorum” diye kaygılananlara Acıbadem Üniversitesi Atakent Hastanesi İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Aytaç Karadağ’dan önemli uyarılar, öneriler var.
Obeziteye yatkınsanız kilo vermeniz zorlaşır: İnsülin direnci, tiroit bezinin az çalışması, demir ve D vitamini eksikliği, kortizol fazlalığı, Omega 3 eksikliği, gıda intoleransı olan insanlar aynı kiloya sahip veya aynı yaşa sahip arkadaşlarından az yemesine ve daha fazla spor yapmasına rağmen daha zor kilo verirler.
Bu bağlamda kilo vermeye karar verenlerin veya kilo vermekte zorluk yaşayanların kan tahliliyle insülin direnci, tiroit hormonları, kortizol, demir ve 25-OH D vitamini düzeylerine baktırması; gereklilik halinde York testi gibi gıda intoleransı testini yaptırmak üzere bir sağlık merkezine başvurması gerekir.
Fiziksel aktivite yapmadan kilo verilemez: Sporun 20. dakikasında yağların yanmasını sağlayan leptin isimli hormon üretilir. Her gün 40 dakika veya haftada 4 gün 1 saat tempolu bir yürüyüş yeterlidir. Unutmayınız ki; alınteri dökmeden kilo verilemez. Yürümesinde engel olmayan bir insanın adımsayar alıp; günde 7 bin 500-10 bin adım atması yeterli olacaktır.
Akşam yemek sefası yapan kilo veremez: Gece biz uyusak bile beynimiz bir orkestra şefi gibi organları yönetmeye devam ettiği için uyuyamaz. Beyin uyumadığı için devamlı besine ihtiyaç duyar. Mide ve bağırsaklarda gece yemek yoksa beyine gıda gidemeyeceği için beyin bu durumda alarma geçer ve derhal yağlara emir göndererek yağların yanmasını sağlayan leptin hormonunu üretir. Bu leptin hormonu sayesinde yağlar uykumuzda yanmaya başlar ve beyine gıda gitmeye başlar. Uykuda bile zayıflamamızı sağlayan bu hormon en fazla gece 01.00-05.00 arası üretilir. Leptin hormonunu üretebilmemiz için akşam 20.00’den sonra su ve şekersiz çay haricinde hiçbir şey yemememiz gerekir.
Yüksek glisemik indeksli gıdaları mutfağından atamayan kilo veremez: “Kana hızla karışıp; hızla metabolize edilen ve hızla açlık hissi yaratan glisemik indeksi yüksek gıdaları mümkünse ölçülü tüketmekte fayda var. Kısıtlı yememiz gereken gıdalar; makarna, pastane ürünleri, ekmek gibi undan yapılan gıdalar, nişastası yoğun olan pirinç pilavı, patates, mısır gibin nişastalı yiyecekler, şeker, çikolata ve her türlü tatlı, reçel, pekmez, hazır meyve suyu, bütün gazlı içecekler, her türlü kızartma, bütün hazır çorbalar, mayonez, ketçap ve her türlü hazır soslar, üzüm, kayısı, incir, karpuz ve kavun gibi doğal da olsa fazla miktarda şeker içeren glisemik indeksi yüksek meyvelerdir.”

Zayıflamanın kilit noktası su tüketimi

Su içmeyen kilo veremez: Metabolizmayı hızlandırmak için günde minimum en az 2-3 litre sıvı alınmalıdır.
Kahvaltısını yapmayan veya eksik yapan kilo veremez: Günün en önemli öğünü olan kahvaltıyı atlamak metabolizma hızını düşürdüğü için kilo verme hızını azaltır.

Eminönü’nde yollar göle döndüİstanbul'da öğle saatlerinde başlayan yoğun sağanak yağış nedeniyle yollar göle dönerken, araçlar mahsur kaldı. Tarihi Kapalıçarşı ve Eminönü Altgeçit Çarşısı'nı su bastı. Fatih ve Eminönü'nde metrekareye 113 kg yağış düştü.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber