Son dakika Tüketici Kanunu haberleri ile ilgili Milliyet'e eklenen tüm haberler bu sayfada yer almaktadır. Geçmişte yaşanan Tüketici Kanunu gelişmeleri, bugün yaşanan en flaş gelişmeler ve çok daha fazlası sürekli güncel olan Tüketici Kanunu haber sayfamızda...
Sosyal medya bu otoparkı konuşuyor! 600 TL'lik ücret tartışması
Son zamanlarda birçok araç sahibi aynı dertten muzdarip. Otoparklarda fiyatlar ateş pahası. Beşiktaş'ta bir otoparksa sosyal medyada gündem oldu. Peki otoparklarda tavan ücret uygulaması mümkün mü? İşte detaylar...
Kırmızı ette fahiş fiyat uyarısı: İfşa edin!
Rekabet Kurumu, kırmızı ette fiyat artışlarının yakından takip edildiğini açıkladı. Kurum, kanun ihlali tespit edilmesi durumunda şirket cirolarının yüzde 10'una kadar para cezası verileceğini duyurdu. Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu vatandaşa önemli uyarılarda bulundu.
Kırmızı ette fahiş fiyat! '190 firma ifşa edilsin' önerisi
Bakanlık kendisini Et ve Süt Kurumu olarak tanıtan kasap işletmelerine 7,14 milyon TL idari para cezası verdi. Peki Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu kırmızı etteki fahiş fiyat için ne diyor? Tüketiciler ne yapmalı? İşte detaylar...
Satıcı bir yıl sorumlu! 2. ele de tüketici hakkı var turiste de
Tüketicinin sadece üretim bandından yeni çıkmış ürünlerde değil, ikinci el alışverişlerde de hakları var. Hatta ülkeye gelen turistler de çarşı pazarda haksızlığa uğradıklarını düşünürlerse başvurdukları hakem heyetleri onlara işlem önceliği tanıyor.
Kredi kartı olanlar dikkat! Kart aidatında emsal karar
Kahramanmaraş’ta yaşayan Ahmet Babaoğlu, 2012 ile 2020 yılları arasında kendisinden tahsil edilen 984.50 TL’lik kart aidatı ücretinin iadesi için Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuruda bulundu.
İnternet aboneliği şikâyette birinci
Tüketiciler 2021 yılında en çok internet abonelikleri ve online alışveriş konusunda şikâyette bulundu. Tüketici hakem heyetleri geçen yıl 870 milyon liralık uyuşmazlığa çözüm getirdi.
Konut alım satımında yeni dönem! Tamamen değiştirecek...
Tüketici Kanunu’nda planlanan değişikliklerle ilgili detaylar netleşiyor. Konut alımından devre mülk tatil satışına, taksitli alışverişten abonelik hizmetine en fazla mağduriyet yaşanan konulardaki düzenlemeler için uzmanlar, tüketicileri nelerin beklediğini tüm detaylarıyla değerlendirdi.
Konut alım satımında yeni dönem! Tamamen değiştirecek...
Tüketici Kanunu’nda planlanan değişikliklerle ilgili detaylar netleşiyor. Konut alımından devre mülk tatil satışına, taksitli alışverişten abonelik hizmetine en fazla mağduriyet yaşanan konulardaki düzenlemeler için uzmanlar, tüketicileri nelerin beklediğini tüm detaylarıyla değerlendirdi.
Dövizdeki düşüş tüketiciye fahiş fiyat iadesinin yolunu açtı
Yüksek döviz kuru nedeniyle fahiş fiyatlardan mağdur olan tüketiciler, indirilmiş etiketlerle satın aldıkları ürünlerdeki ücret farkının iadesini talep edebilir. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Tüketici 10 bin liraya aldığı bir beyaz eşyayı bir hafta sonra 7 bin liraya düştüğünü görürse tüketici haklarını kullanabilir. Tüketici 14 gün içerisinde malın fiyatının düştüğünü belgeleyip faturasıyla birlikte Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurabilir" dedi. Döviz kurunun daha da çok yükseleceğini düşünerek telefon aldığını söyleyen fahiş fiyat mağduru ise İlayda Çevik ise “10 bin liraya aldığım telefon şu anda 7 bin liraya düştü. Çok kötü hissediyorum. Şu an çok büyük bir zarar içindeyim. İade etme hakkım olursa telefonu iade etmek isterim" diye konuştu.
Yılbaşı döneminde 'sürpriz ödeme' uyarısı!
Tüketiciyi Bilgilendirme ve Bilinçlendirme Derneği (TÜKBİLDER) Başkanı Sülahi Özal, tüketicilerin yılbaşı döneminde hizmet veya ürün satın alırken bilinçli davranmaları gerektiğini belirterek, “Alışverişte gerekli belgeler mutlaka talep edilmeli ki ileride bir sorun ile karşılaşıldığında haklar hukuki zeminde korunabilsin” dedi.
Müşteri cayma bedeli ödemeyecek
Tüketici mahkemesi, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan abonelik sözleşmelerinin gerekçesiz ve cezai şart ödemeksizin feshedilebileceğine hükmetti
Tüketici Hakları Telefon Numarası Nedir? Alo Tüketici Şikayet Hattı Ve İletişim Bilgileri
Toplumda her bir birey "tüketicidir". Tüketicilerin haklarının düzenlendiği mevzuatı yürütmekle görevli Bakanlık ise Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığıdır. Avrupa Birliği Normlarının bir gereği olarak Türkiye'de de Tüketicilerin haklarının korunmasına yönelik Tüketici Kanunu çıkarılmıştır. Tüketicilerin sorunlarının çözümü için hızlı ve kolay erişilebilir yasal yollar açılmıştır. İşte bilinçli bir tüketicinin başvurabileceği bu yasal yollar ve iletişim hatları.
İkinci el eşya satışında dolandırıcılık şikayetleri arttı!
İnternet üzerinden ya da cep telefonlarına yüklenen uygulamadan yapılan ikinci el eşya alım satımında dolandırıcılık şikayetleri artıyor. İkinci el satışa sunulan saati almak için istenilen bedeli banka hesabına gönderdikten sonra satıcıya ulaşamayan Ömer Akkuş, savcılığa giderek şikayetçi oldu. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu da "İkinci el alışveriş yapmak tüketicinin kumar oynamasından farksız. Bu şekilde yapılan alışverişlerin yarıya yakını hüsranla sonuçlanıyor. O ödediği bedelin üzerine halk deyimiyle bir bardak su içmek zorunda kalıyor" dedi.
Son dakika... Sahte temizlik! Şikayet yağdı
Bir tüketici, alışveriş sitesinden sipariş verdiği ünlü bir firmaya ait deterjanı şüphelendiği için analiz ettirdi. Deterjanın sahte olduğu ortaya çıkarken, online satış sitelerinde sahte ürünlerin arttığı uyarısında bulunuldu.
Efsane indirimlerde fiyatlara dikkat
Kasımda başlayan alışveriş çılgınlığı tüketici mağduriyetlerini de artırıyor. Yalancı indirimler, stokta olmayan ürün satışı, sahte ürünler ve dolandırıcılık arttı. Tüketici dernekleri uyarıyor
Tüketici Kanunu ile ilgili olan tüm haber başlıklarını şu an bulunduğunuz sayfa üzerinden takip edebilirsiniz. Haberlerin detaylarını okumak isterseniz haber başlıklarına tıklayabilir, daha eski gelişmeleri görmek isterseniz ise sayfanın altında yer alan sayfa numaralarına tıklayabilirsiniz.