Ekonomi Hunca, 55 bin temsilciye ‘doğrudan’ ulaşmak istiyor

Hunca, 55 bin temsilciye ‘doğrudan’ ulaşmak istiyor

17.08.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Son yıllarda hızla büyüyen 'doğrudan satış sektörü'ne Huncalife markasıyla giren Hunca Kozmetik'in Yönetim Kurulu Başkanı Tuncer Hunca, yıl sonunda 30 bin önümüzdeki yıl da 55 bin temsilciye ulaşmak istediklerini söyledi

Hunca, 55 bin temsilciye ‘doğrudan’ ulaşmak istiyor

60 yıldır kozmetik sektöründe faaliyet gösteren Hunca, Huncalife markasıyla doğrudan satış sektörüne girdi. Hunca Kozmetik'in 2. nesil patronu Tuncer Hunca, "Sektör çok hızlı büyüyor, orta vadede 70-80 milyon dolar ciro hedefliyoruz" dedi.
Sektöre geçen yıl ekim sonunda girdiklerini ve bu sektörün hiçbir ekonomik sıkıntıdan etkinlenmediğini belirten Hunca, "Doğrudan satış, müşteriye direk ulaşabileceğimiz bir satış kanalı" dedi. Şu anda 16 bin temsilciye ulaştıklarını ifade eden Hunca, "Bu alanda markamız ve kalitemizle ön plana çıkıyoruz" diye konuştu.

‘Kazançlı sistem...’
Yıl sonunda 30 bin önümüzdeki yıl da 55 bin satış temsilcisine ulaşmak istediklerini kaydeden Hunca, şöyle devam etti:
"Minimum sermayeyle maksimum kazanç sağlayan bir iş bu. Ve sektördeki en kazançlı sistemi biz sunuyoruz. Müşteri temsilcilerimizin yüzde 80'ini kadınlar oluşturuyor. Aylık 20 TL ile 10 bin TL arasında gelirleri bulunuyor. Şu anda bir kişi ortalama 15 ürün alıyor. Üyeler internetten sipariş verip kredi kartıyla ödemeyi yapıyorlar. Yüzde 30 kar marjıyla aldıkları ürünü tüketiciye satıyorlar. Bu sayede aylık kazancını inanılmaz rakamlara çıkaranlar bulunuyor. Temsilcilerimiz arasında ev kadınları da var doktorlar da... Bizim için 18 yaşını doldurmaları yeterli. Yabancıları da bu sisteme alabiliyoruz. Oturma izinleri olması yeterli."

Haberin Devamı

35 yeni marka ile 600 ürünü var
Hunca'nın kozmetik sektöründe 60 yıldır faaliyet gösterdiğini söyleyen Tuncer Hunca, şu bilgileri verdi: "Bu nedenle Türk ailesini tanıyor, ihtiyaçlarını ve zevklerini çok iyi biliyoruz. Doğrudan satışla ilgili olarak ciddi bir Ar-Ge çalışması yaptık. Huncalife'ın şu anda 35 yeni markası ve toplam 600 ürünü bulunuyor. Bu alandaki en büyük gücümüz ise üretici olmamız."

Azerbaycan ve Ukrayna’ya açılacak
Huncalife olarak iki yıl içinde dünyaya açılmak istediklerini belirten Hunca, "2013'te Azerbaycan ve Ukrayna olmak üzere iki ülkede yapılanmayı planlıyoruz" dedi. Makyaj,cilt bakımı,kişisel bakım ve parfüm grubunda rujdan,varis kremine kadar geniş bir yelpazede ürün geliştirdiklerini belirten Hunca, "Bu alana 5 milyon TL yatırım yaptık. Çerkezköy'deki fabrikayı büyüterek yaklaşık 20 bin metrekareye ulaştık" dedi. Bu arada kozmetik sektöründe Caldion, Jagler, She gibi markaları ile tanınan Hunca Kozmetik'in 55 ülkeye ihracat yaptığını söyleyen Tuncer Hunca, "2011 yılında 15 milyon dolarlık ihracat yaptık ve 70 milyon dolarlık ciroya ulaştık" dedi.

Haberin Devamı

‘Büyüme potansiyeli çok yüksek sektör'
Türkiye'deki doğrudan satış pazarının büyüklüğünün 600 milyon dolar olduğunu kaydeden Tuncer Hunca, şöyle devam etti: "Dünyada ise 177 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. Dolayısıyla pazarın Türkiye'de çok yüksek bir büyüme potansiyeli var. Huncalife olarak hedefimiz Türkiye pazarında ilk üçe girmek. Orta vadede 70-80 milyon dolar ciro hedefimiz var. Her yıl katlanarak büyüyeceğiz."

BURSA’DA ‘NAKİT AĞIRLIKLI ALIŞVERİŞ’ ŞENLİĞİ

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), tarafından bu yıl sekizincisi gerçekleştirilen Bursa Alışveriş Şenliği, Orhangazi Parkı’nda düzenlenen törenle başladı. Bu yıl ‘Kazançlı Alışveriş Zamanı’ sloganı ile Bursa için ortak fayda sağlaması hedeflenen Şenlik’e Bursa ve ilçelerinde faaliyet gösteren ve perakende ticaret yapan 6 bin 207 işyeri, yüzde 50’ye varan indirimle katılıyor. Geçen yıl 8.5 milyon lira ciro yapılan şenlikte bu yıl 10 milyon liranın aşılması bekleniyor.
8. Bursa Alışveriş Şenliği’nin açılışını Bursa Valisi Şahabettin Harput, Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanı İlhan Parseker, BTSO Başkan Yardımcısı Ali Hazır, Bursa milletvekilleri ve esnaf temsilcileri yaptı.
Açılışta konuşan BTSO Başkan Yardımcısı Ali Hazır, “Ne mutlu bize ki, bundan sekiz yıl evvel başlattığımız alışveriş şenliği etkinliği, başta İstanbul ve Ankara olmak üzere pek çok kente yayıldı. Bursa, bu şenlikle bütün ülke için çok anlamlı mesajlar verdi. Küresel krizin etkilerini derinden hissettiğimiz 2010 yılında 'Alışveriş Kozasından Çıkıyor' dedik. 2011 yılında '7’den 70’e Herkes için Alışveriş' mesajı verdik. Bu yıl ise Kazançlı Alışveriş Zamanı' sloganını uygun gördük” dedi.

‘Kazandığın kadar harca’
Ali Hazır, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ayağımızı yorganımıza göre uzatmamız gereken bir dönemden geçiyoruz. İç piyasayı canlı tutmamız, stratejik açıdan önemli. Ancak diğer yandan, Türk halkının yüzde 45’i, henüz kazanmadığı parayı harcamış durumda. Bu nedenle, herkesin kazandığı bir dengeyi mutlaka sağlamamız gerekiyor. 8. Bursa Alışveriş Şenliği’ni tam da bu yüzden nakit ağırlıklı konumlandırdık. İstanbul ve Ankara’da alışveriş şenlikleri sırtını kredi kartıyla harcamaya dayarken biz, gerçekten imkanı ve ihtiyacı olanın alışveriş yapmasını teşvik ediyoruz.”

Haberin Devamı

RAMAZAN BAYRAMI

Haberin Devamı

YÜZDE 60 İNDİRİM
Kemal Tanca, 2012 İlkbahar-Yaz koleksiyonun tüm ürünlerinde geçerli olacak yüzde 60 indirim sunuyor. Kampanya Kemal Tanca’nın Türkiye genelindeki sayısı 100’e yaklaşan tüm mağazalarında geçerli olacak.

HAYAT VEREN KADINLAR
İpekyol, bayrama özel yazın son indirim fırsatını sunuyor. Bu amaçla yüzde 70 indirim kampanyası başlatan marka, koleksiyonuyla kıyafetleri sadece taşıyan değil, aynı zamanda onlara hayat veren kadınlara hitap ediyor.

BAYRAM TAKILARI
So Chic, yıldız, elma ve rengârenk yüzüklerden oluşan ‘bayram takıları’ hazırladı. Marka alışverişlerde ‘birinci ürüne yüzde 10, ikinci ürüne yüzde 15, üçüncü ürüne ise yüzde 20’ indirim kampanyası başlattı.

Haberin Devamı

AVANTAJLI MUTFAKLAR
Öztiryakiler Grup güvencesiyle faaliyet gösteren Pera Ankastre, bayram kampanyasında mutfakların en önemli ihtiyaçları arasında yer alan, ankastre davlumbaz, ocak ve fırından oluşan setleri 949 TL’den başlayan fiyatlarla sunuyor.

FARKLI TASARIMLAR
Erkek giyim sektöründe faaliyet gösteren KİP bayrama, yaz günleri sona ermeden, farklı ürün gruplarındaki özel indirimlerle hazırlandı. Marka, detaylarla hareket kazandırılmış farklı tasarımların buluştuğu bir koleksiyon sunuyor.

Provus’la ortak İstanbul’a özel indirim platformu kurdu

İstanbullulara 1995’ten bu yana rehberlik eden İstanbul.com, Cityberry Projesi’ni ödeme sitemleri alanında bir dünya markası olan Provus Bilişim Hizmetleri A.Ş. ortaklığı ile hayata geçirdi. Proje, Provus’un ödeme sistemleri alanındaki bilgi ve tecrübesi, İstanbul.com’un şehir uzmanlığı, mekan ilişkileri ve şehirle ilgili kapsamlı üyelik veritabanı ile oluşturulan sinerji sonucu yaklaşık 7 ay gibi kısa bir sürede tamamlandı. MasterCard’ın henüz hayal aşamasında iken destek verdiği Cityberry MasterCard Projesi’nin bankacılık partneri ise TEB - BNP Paribas oldu.

Lüks mekânlarda avantaj
MasterCard markalı Cityberry kartları İstanbul’u sevenlere şehrin özel ayrıcalıklarından faydalanma fırsatı verecek. Bankacılık, turizm, perakende gibi birçok sektör ve kurum için hem müşterilerine hem de çalışanlarına indirim ve avantajlarla dolu bir platform oluşturan Cityberry MasterCard yeme içme, konaklama, sağlık ve güzellik, alışveriş ve hobi gibi lifestyle alanlarda şehirliye özel kurgulanmış sıra dışı deneyimler sunuyor. Cityberry MasterCard sahipleri ayrıca Reina, Supperclub, Suada, G Balık, Park Şamdan, Mezzaluna, Blue Topaz, Suda Kebap, MONEP ve TAV Prime Class Lounge gibi birçok prestijli noktada yüzde 50’ye varan avantajlar sağlıyor.

Şehirli deneyim platformu
Proje ile ilgili bilgi veren İstanbul.com’un kurucusu Köksal Abdurrahmanoğlu, ‘Şehirde hayat var’ sloganıyla İstanbullulara Türkiye’nin ilk şehir portalı İstanbul.com olarak yıllardır hizmet verdiklerini hatırlattı. Abdurrahmanoğlu, şehri yakından takip ettiklerini ve şehirlinin yaşam zevkini iyi bildiklerini, bu amaçla 'Şehirli Ayrıcalıklar Platformu' olan Cityberry Projesi’ni hayata geçirdiklerini belirtti. Abdurrahmanoğlu, “Türkiye’nin ilk şehirli deneyim ve avantajlar platformunu oluşturduk. Cityberry, şehre değer katan marka ve mekanlarda şehirlilere önemli ayrıcalıklar ve avantajlar sunuyor" dedi.

Bonibonlar kadar eğlenceli

AÈropostale, avantajlı tatil kampanyası sunuyor. Marka iki ürün alana üçüncü ürünü hediye ediyor. AÈropostale, bu yaz gençlerin karşısına çiçek ve meyve desenli retro elbiseler, fosforik renkli gömlekler, grafik tişörtler, polo yakalı tişörtlerden oluşan geniş bir koleksiyonla çıkıyor. Bonibonlar kadar eğlenceli koleksiyondaki tüm renkler güneşli günlerin coşkusunu taşıyor.

Şarkı albümlü navigasyon

Yeni navigasyon cihazı Zenec ‘Trafik Mesaj Kanalı’ alıcısı ile büyükşehirlerde gidilen yol üzerindeki trafik yoğunluğunu görüp, alternatif yollar sunuyor. Zenec, trafik yoğunluğu ile ilgili kısa sürede bilgilendirme yapıp gidilmek istenen güzergâhı ve süresini, hesapladığı alternatifli rotalarla kısaltmaya çalışıyor. USB bağlantısıyla IPhone ve I Pod ile bağlantıya geçebilen Zenec, kişisel şarkı albümü oluşturmasına da imkân tanıyor.

Zamansız klasikler

Gusto, ağustos itibariyle yaz koleksiyonunda 'son fiyat' fırsatını sunuyor. Modern kadının çizgisini yansıtan Gusto’da İlkbahar Yaz Koleksiyonu'nun yanı sıra zamansız klasikleri de bulmak mümkün. Yaz davetleri için renk renk tuvaletler, yazın trendi peplum kırmızı uzun saten elbiseler, nikah ve törenler için ikili takımlar 'son fiyat' fırsatıyla sunuluyor.

‘Kalsiyum ve potasyum yönünden çok zengin’

Şalgam suyunun insan sağlığı ve vücuduna faydalı olduğunu söyleyen Prof. Dr. Mesut Başak, "Antioksidan kaynağı olan şalgam suyu üretiminde kullanılan mor havuç, şalgam turpu, az tuz, bulgur mayası ve acı süs biberiyle iştahı açıyor, vücuttaki toksinleri atıyor, sindirimi kolaylaştırıyor" dedi. Şalgam suyunun kalsiyum ve potasyum yönünden çok zengin olduğunu belirten Başak, "Doğal bir içecek olan şalgam suyu kalori bakımından son derece düşük bir içecek olma özelliği taşıyor" diye konuştu.

‘140 milyon TL’lik pazarda yüzde 60 pazar payı var’

Unilever Türkiye Cif & Sunlight Marka Müdürü Işıl İsmet Heves, “Cif, kadınları ev temizliğinde hayatlarını kolaylaştıran farklı temizlik formatları ile tanıştıran ilk marka. Cif, bugün 140 milyon TL’ye ulaşan krem ve sprey pazarında yüzde 60’a varan pazar payına sahip" dedi. Unilever NAMET-RUB Ar-Ge Direktörü Ayşegül Yanık Kızıltepe ise Unilever’in, yıllık yaklaşık 928 milyon euro Ar-Ge harcaması yaptığını, bu rakamınsa toplam cironun yüzde 2’si olduğunu belirtti.

Haftanın perakendeci tweet’leri

Atilla Özkul Deichmann
Türkiye'deki 71. mağazamızı Kütahya'da açıyoruz.

Murat Gün Shaya
Houston'daki üç haftadan sonra İstanbul'a dönüş...

Ufuk Toydemir Sankopark AVM
Sankopark'ta bütün personelimizle birlikte iftar keyfi...

Bülent Gürcan Teknosa
@TurkishAirlines, uçaklardaki kulaklıkları değiştiriyormuş. Benim de böyle bir talebim olduğu için bana da bilgi vermişler. Çok hoşuma gitti...