Gündem Öğretmen yenilenen programla yetişecek

Öğretmen yenilenen programla yetişecek

18.05.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

.

Öğretmen yenilenen programla yetişecek

YÖK, öğretmen yetiştirme programlarını güncelledi. YÖK’te Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz ve eğitim fakülteleri dekanları ile gerçekleştirilen toplantıda 25 öğretmenlik lisans programlarının önümüzdeki yıldan itibaren yenilenecek programları açıklandı...

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz ve eğitim fakülteleri dekanları ile gerçekleştirilen toplantıda YÖK, 25 öğretmenlik lisans programlarının önümüzdeki yıldan itibaren yenilenmesini görüştü.

Programlar için komisyonlar oluşturan YÖK, hazırlanan taslak programlara Eğitim Bilimleri Kongresi ve eğitimle ilgili paydaşlardan gelen öneriler doğrultusunda son şeklini verdi. Çalışmayla öğretmen adayının, evrensel, milli ve yerel/bölgesel kültürleri ve bunlar arasındaki ortak ve farklı yanları tanıması, kültürel, etik, ahlaki değerler ve kişilik yönünden rol model olması, teknoloji okur yazarı, araştırmacı öğretmen niteliği kazanmış olmasının beklendiği kaydedildi.

Öğretmenlik lisans programlarındaki dersler, artık yüzde 30-35 oranında öğretmenlik meslek bilgisi, yüzde 45-50 oranında alan eğitimi ve yüzde 15-20 oranında genel kültür dersleri olmak üzere üç gruptan oluşacak.

Haberin Devamı

Yeni programla getirilen yenilikler şöyle:

Afetle mücadele dersi

- Beden eğitimi öğretmenliği programına spor öğretimi ve sağlıklı yaşamla ilgili dersler ile özellikle engellilere yönelik etkinlikleri içeren dersler eklendi.

- Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği programına programlama ve robotik uygulamalar gibi dersler eklendi.

- Coğrafya öğretmenliği programında, harita kullanımı, afetler ve afetle mücadele eğitimini içeren dersler yer alacak

- Fen bilgisi öğretmenliği programında bilimsel muhakeme becerileri, bilimin doğası ve öğretimi gibi derslerle fen okuryazarlığı ve fen öğretimi ön plana çıkartıldı.

- İlköğretim matematik öğretmenliği programında ise, matematik öğretiminde ilişkilendirme, problem çözme, mantıksal akıl yürütme, matematik öğretiminde modelleme gibi derslerle matematik okuryazarlığının matematiksel düşünmenin kazandırılması ön plana çıkartıldı.

Türk musikisi ağırlıklı

- Müzik Öğretmenliği programından Batı müziği ağırlıklı içerik kaldırıldı. Batı ve Türk musikisini temel alan ve müzik öğretimi ön plana çıkaracak şekilde güncellendi.
Karakter ve değer eğitimi

- Okul öncesi öğretmenliği programı, çocuk gelişimi ağırlıklı olmaktan çıkartılarak karakter ve değer eğitimi temelinde çocukların, sanat, oyun ve müzik eğitimi gibi derslerle daha çok erken çocukluk eğitimini temel alacak şekilde geliştirildi.

Haberin Devamı

- Rehberlik ve psikolojik danışma lisans programında oluşturulan seçmeli ders gruplarıyla dersler, okul rehberliği ve danışmanlığı, aile rehberliği ve danışmanlığı, mesleki rehberlik ve danışmanlık alt uzmanlık alanlarına göre üç grupta toplandı.

İyi insan ve vatandaş yetiştirme

- Sınıf öğretmenliği programı, temel beceri, tutum, karakter eğitimi ve değer kazandırma, uyum sağlama gibi konuları ön plana çıkaracak şekilde güncellendi.

- Sosyal bilgiler öğretmenliği programı, sosyal bilimlerin diğer alanlarını da kapsayarak, iyi insan ve vatandaş yetiştirme temelinde öğretimi önceleyerek yeniden geliştirildi.

Dil becerisi

- Almanca, Arapça, Fransızca, Japonca, İngilizce öğretmenlikleri, edebiyat bilgisi ağırlıklı olmaktan dil becerilerinin öğretimini ve edinimi öne çıkaracak şekilde güncellendi, yeni dersler eklendi.

Haberin Devamı

- Türkçe Öğretmenliği edebiyat ağırlığından dil becerilerinin öğretimi ve edinimi; Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği ise Türkoloji ağırlığından dil ve edebiyat öğretimi ağırlığına dönüştürüldü. Güncel programlarda yer verilmeyen yabancılara Türkçe öğretimi, dil öğretiminde ders içeriği geliştirme, programa eklendi.

Kredi azaldı

- Lisans programlarının toplam kredileri, 140-150 arasında belirlendi. Böylece öğretmen adaylarının program dışı etkinlikler olarak daha çok araştırma, sosyal ve kültürel faaliyetlere katılabilmeleri, okullardaki öğretmenlik uygulamalarına daha kolaylıkla gidebilmeleri amaçlandı.