Sigorta ‘Sigorta en önemli finansal tedbir’

‘Sigorta en önemli finansal tedbir’

23.03.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Afetlerde kadercilik anlayışının terkedilmesi gerektiğini vurgulayan Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı, “Felaketler yaşanmadan önce maddi kayıpların önüne geçmek için alınacak en önemli finansal tedbir sigortadan geçiyor” dedi.

‘Sigorta en önemli finansal tedbir’

Kahramanmaraş merkezli olarak meydana gelen ve 11 ili etkileyen şiddetli deprem felaketi tüm Türkiye’yi yasa boğdu. Deprem ve diğer afetlerde başlıca önceliğin can güvenliği olduğunu belirten Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı, “Ülkemizi sarsan büyük deprem felaketinin, kaybettiğimiz canlarımızın derin üzüntüsü içindeyiz, yaşadığımız acının tarifi yok” dedi.

Haberin Devamı

Türkiye’nin deprem gerçeği ile yaşamasına rağmen deprem bilinç düzeyinin gereken seviyede olmadığına dikkat çeken Kırmızı, “Kahramanmaraş depremlerinde yaşadığımız acılar bize bir kez daha gösterdi ki, deprem gerçeği ile yaşamaya alışmış bir ülke olsak dahi ülkemizin hangi coğrafyasında yaşanırsa yaşansın, deprem öncesinde alınan önlemlere, deprem anında yaşanılanlara ve deprem sonrasında oluşan belirsizliklere bakarsak ülkemizin deprem bilincinin, fiziksel ve ekonomik tedbirlerin gereken düzeyde olmadığıdır” açıklamalarında bulundu.

‘Her zaman gerekli’

Afetlerde kadercilik anlayışının terkedilmesi gerektiğini vurgulayan Nihat Kırmızı şunları söyledi:

“Bugüne kadar yapılan çalışma ve incelemeler, deprem öncesi alınacak önlemlerin ve maddi harcamaların, deprem sonrasında yapılacak düzenleme ve maddi kayıplardan 20 kat daha etkili olduğunu ortaya koyuyor. Felaketler yaşanmadan önce maddi kayıpların önüne geçmek için alınacak en önemli finansal tedbir sigortadan geçiyor. Depremden etkilenen illerde zorunlu olarak yaptırılması gereken DASK oranının yüzde 50 seviyelerinde, DASK limitlerinin yeterli olmadığı durumlarda devreye giren konut sigortasında ise sigortalılık oranının ise yüzde 6 seviyesinde olduğu görülüyor. Yaşadığımız afetlerin ardından sigorta oranlarında kısa süreli artış yaşansa da sadece afet sonrasında değil sigortanın her zaman ihtiyaç duyulacak bir gereklilik olduğu unutulmamalı. Sigorta sektörü olarak yükümlülüklerimizin farkındalığı ile sigortalılarımıza güvence sağlamaya her zaman devam edeceğiz.”

Haberin Devamı

Müşteri memnuniyetinde gold ödülün sahibi oldu

170 bin markanın, 9.5 milyon bireysel üyenin ve milyonlarca ziyaretçinin buluştuğu, Türkiye’de müşteri memnuniyetini ölçen çözüm platformu Şikayetvar tarafından bu yıl 8. kez düzenlenen A.C.E. Awards (Achievement in Customer Excellence) A Segment Elementer Sigorta kategorisinde Gold ödülün sahibi Doğa Sigorta oldu. 2021 yılından beri Gold ödül unvanını elinde bulunduran Doğa Sigorta adına ödülü Müşteri İletişim Merkezi Müdürü Deniz Şentürk ve Kurumsal İletişim Müdürü Seda Güler teslim aldı.