Eğitim

26.06.2018 - 11:59 | Son Güncelleme: 26.06.2018-12:00

Sınav sabahı beslenme önerileri

Sınav öncesinde dengeli ve sağlıklı beslenme, öğrencilerin motivasyonlarında ve başarısında önemli rol oynuyor.

Sitene Ekle

İki milyondan fazla öğrenci üniversite sınavı için son hazırlıklarını tamamladı. Sınav günlerinin öncesinde dengeli ve sağlıkbeslenme, öğrencilerin motivasyonlarında ve başarısında önemli rol oynuyor. Zihni açan herhangi mucize bir besin bulunmuyor; ancak doğru besin seçimiyle, başarıyı artırmak mümkün olabiliyor. Buna ek olarak sınavdan öncesi, stresi ve motivasyonu olumsuz etkileyebilecek gıdalara özellikle dikkat etmek gerekiyor.  

Türkiye’nin ilk fitoterapi eğitimi alan tıp doktorlarından Fitoterapi Uzmanı Dr. Ümit Aktaş, üniversite sınavı öncesi sağlıklı beslenme önerilerinde bulundu. Dr. Ümit Aktaş, “Sınava girmeden önce yapılan kahvaltı başarıyı belirler. Çocuklar yediklerine göre ya imtihanın daha başında kafası bulanır öğrendiklerini unutur ya da tüm sınav boyunca zihni açık, performansı tam olur.

Öğrenciler ekmeksiz kahvaltı yapsınlar

Sınav öncesi kahvaltıda öğrencilerin yemelerine dair önerilerde bulunan Dr. Ümit Aktaş; “halis tereyağına kırılmış sahanda iki yumurta ya da tereyağlı güzel bir omlet, geleneksel yöntemle hazırlanmış beyaz peynir yenmesi önemli.  Kavurma ve ev usulü sucuk da olabilir. Üstüne sızma zeytinyağı gezdirilmiş mevsimine göre hazırlanmış bir söğüş salata da iyi bir alternatif. Siyah ya da yeşil zeytin zihin için çok önemli. Ama ekmek yok, poğaça börek yok, reçel, bal yok!  Bunları yiyip de imtihana gittiğinizde zihni açık, konsantrasyonunuz mükemmel olacaktır. Çünkü yağların ve proteinlerin glisemik indeksi sıfırdır ve kan şekeri dalgalanmaları yapmaz. Üstelik kaliteli protein, sağlıklı yağlar, B 12 ve D vitamini gibi önemli vitaminler ve mineraller açısından dört dörtlük bir kahvaltı yapılmış olunur. Böylece beyin fonksiyonlarını olumsuz etkileyen şeker dalgalanmalarından korunmuş olunur” dedi.

Dr. Ümit Aktaş’tan sınav sabahı için keten tohumu bazlama

Malzemeler: 1 adet orta boy serbest gezen tavuk yumurtası, 4 çorba kaşığı çekilmiş keten tohumu, 1 çorba kaşığı su, 1 fiske kaya tuzu, ¼ çay kaşığı karbonat.

Hazırlanışı: Tüm malzemeleri çırpın ve tavada pişirin


©Copyright 2018 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
İlginizi ÇekebilirX