Siyaset Kadir Topbaş'tan Yerebatan sarnıcı önlemleri

Kadir Topbaş'tan Yerebatan sarnıcı önlemleri

31.01.2011 - 16:45 | Son Güncellenme:

.

Kadir Topbaştan Yerebatan sarnıcı önlemleri

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Kadir Topbaş, İBB tarafından yapımı devam eden Bayrampaşa Spor Kompleksi'nde incelemelerde bulundu. Spor Kompleksi hakkında bilgi veren Topbaş, tesisin yüzde 67'sinin tamamlandığını belirterek, "İnşallah Mayıs ayı itibariyle ki, 19 Mayıs'a tesisin yetiştirilmesini arzu ediyoruz, çevre düzenliği biraz gecikebilir, hızlı bir şekilde çalışma yürütecek arkadaşlarımız, tesisi açacağız. Burada 3 bloktan oluşan kullanım alanı net olarak 25 bin metrekare ve bu bloklar içerisinde bir tanesinde, A Blok dediğimiz ana blokta Aqua Park var. Diğer tarafta B Blok'ta normlarına uygun şekilde yapılan ve basket müsabakalarının yapılabileceği tarzda bin 306 seyircilik tribünlü bir basket salonu var. Diğer C Blok'ta 10 bin metrekarelik toplamda kullanım alanı var net olarak. Orada da yarı olimpik yüzme havuzu var. Bir de atlama trampleni koyabildiğimiz 18'e 25 metrelik bir havuz var. Türkiye'de ilk defa atlama trampleni burada ortaya çıkıyor, bu da şu demektir, gelecekte olimpiyatlara doğru gittiğimizde bu tesisler özellik ihtiyacımıza cevap verecek. 2012 Avrupa Spor Başkenti ilan edildik. Zaten bugüne kadar spora çok ciddi yatırımlar yaptık. 1 milyara yakın yatırımlar toplamda yaptığımız yatırımlar ve devam ediyoruz. İstanbullu artık sporla buluştu diyebiliriz. Daha da aktif olmarını arzu ediyoruz. Bu doğrultuda yaptığımız çalışmalar çerçevesinde İstanbul'a çok ciddi tesisler kazandırdık. Ama yine de devam ediyoruz, yeterli görmüyoruz" diye konuştu.

Haberin Devamı

TESİNE HİDO'NUN İSMİ VERİLECEK

Tesisin yaklaşık 39 milyona mal olduğunu söyleyen Topbaş, "Spor Kompleksi'nin özellikle bu bölgenin insanı olarak bildiğimiz ve Hidayet Türkoğlu'nun isminin verilmesini arkadaşlarımız uygun gördüler, bu çalışmalar yapıldı. Açılışta da kendisini davet edeceğiz. Böyle gurur duyduğumuz sporcumuzun da bu tesiste isminin yaşaması bizim içind e önem arzediyor" dedi. Topbaş, Hidayet Türkoğlu'nun da haberi olduğunu dile getirdi.

YEREBATAN SARNICI ÜZERİNDEKİ BASKIYI KALDIRACAĞIZ

Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Topbaş, tramvay titreşimlerinin Yerebatan Sarnıcı'na zarar verdiğine ilişkin çıkan haberler hatırlatılınca, "Çok ciddi ölçümler yapıyoruz. Üniversitelerimizle birlikte çalışyoruz. Orada özellikle Özel İdare'nin bulunduğu binanın Sarnıç üzerinden kaldırılması konusunda bir önceki valimiz Sayın Muammer Güler'le görüşmemizden sonra Vatan Caddesi'ndeki tesise karar verildi ve inşallah orası yıkılıp kaldırılacak. Bu bir üstündeki yükü, baskıyı alacağız, bu çok önemli. Diğer taraftan tramvay hattında bir düzenleme yaptık, rayların altına titreşimi önleyici bir takım malzemeleri üniversiteyle birlikte alınan kararlar sonucunda yerleştirdik ve bundan dolayı titreşim artık eskisi gibi olmamakta. Otobüslerin gelişi ile ilgili bir sıkıntı var. Bununla da ilgili inşallah hazırlıklarını yapmakta olduğumuz Karaköy'den Sultanahmet Camii'ne doğru bir hattı daha uzatarak, Karaköy'den başlatılacak olan sadece turistleri taşıyacak olan vagonlar devreye girdiği zaman turistlerin artık otobüslerle bölgeye değil, bunlarla gelmesini sağlayacağız. Esas ağırlık olarak onun da etkisi olduğunu biliyoruz. Diğer taraftan bölgede kullandığımız alsfaltı titreşimi önleyici, biraz daha elastikiyeti olan, vibrasyonun etkisini azaltıcı bir üretimle uyguluyoruz bölgede" dedi. Topbaş, tramvayın kaldırılması gibi bir durumun ise olmadığını sözlerine ekledi.

Haberin Devamı

HAVARAY SİSTEMİNİN HATLARI BELLİ

Topbaş, havaray sistemindeki gelişmelerin sorulması üzerine de, "Bu çalışmaları sürdürüyoruz. Özellikle bütün sistemleri, deniz, raylı sistemler, metro, karayolu taşımacılığı ile ilgili bütün sistemleri birbirine entegre etmemiz gerekiyor ki, insanlar birinden inip diğerine bindikleri taktirde kentte rahatlıkla toplu ulaşım kullanmış olsunlar. İstanbul'da biz, deniz iskelelerinin bulunduğu noktalar başta olmak üzere tepelerde, yüksek, yoğun yerlerde yaşayan insanların denize ulaşma imkanını sağlayacak bir takım proje çalışmalarımız var. Buna yüzeysel finüküler dediğimiz tarzda sahillere indirebilir miyiz, tarzında. Diğer taraftan İstanbul'da 635 kilometre toplamda metro ve raylı sistem öngörüldü, ulaşım master planlarımızda. Bunların bir kısmı havaray dediğimiz, havadan giden sistemler. Bunun değişik yerlerde tespitleri yapıldı. Üzerinde proje çalışmaları yapılıyor. Bazılarını yap-işlet olarak vermeyi de planladığımız çalışmalar ve böylece sistemi çok daha kendi içerisinde toplu taşım ağırlıklı, kullanımlı bir kent haline getirmek istiyoruz" diye konuştu. İETT otobüslerinin yetersizliği konusunda vatandaşlardan şikayetler aldıklarını da anlatan Topbaş, "Bununla ilgili bir ihale yaptık. 172 otobüs ihalesi bitti. Geçen hafta arkadaşalrımdan 500 otobüslük bir ihaleye daha çıkmalarını arzu ettiğimi söyledim. Bir çalışma daha yapacaklar. Böylece İstanbul'a, toplamda 2 bin civarında bir otobüs kazanmamız gerekiyor ki, her noktanın ihtiyacına cevap verelim. Çünkü, çok ciddi yoğunluk ve rahatsızlık var. Tabiki kaynak ve imkan ölçeğinde bunları yapabilmemiz mümkün. Özelleştirmede zaten amacımız alacağımız değerleri mutlaka ağırlılı ulaşımda kullanacağız" dedi. Topbaş, havaray sistemiyle ilgili hatların belirlendiğini kaydederek, "Şişhane'den özellikle minibüs hattı olarak kullanılan Zindanarkası, Kulaksız ve Okmeydanı'ndan giden minibüs hattının yerine bir havaray çalışması, diğeri Sefaköy'den Halkalı Caddesi üzerinden bir havaray çalışma projemiz var. Buna benzer birkaç nokta daha var" diye konuştu.

Haberin Devamı

BİLİMADAMLARI BİR NOKTADA MÜTABIK DEĞİLLER

Haberin Devamı

Uluslararası Deprem Tespiti Ağı (GNFE) ve IC-Geochange Uluslararası Küresel Değişim Kurulu Başkanı, Azeri bilim adamı Prof. Dr. Elçin Halilov, Pakistan depremini tahminine ilişkin basında yeralan görüşleri hatırlatılınca Topbaş, "Bu tarzda bilimadamlarının zaman zaman farklı söylemlerine hepimiz tanıklık ediyoruz. Değişik değerlendirmelerine göre bir takım açıklamalar yapıyorlar. Bilimadamları bir noktada mütabık değiller. Çelişkiler var ama biz bunlara bakmaksızın özellikle zaten bu kentsel dönüşüm adı altında şuanda deprem dönüşümü olarak başlattığımız özellikle Cendere Vadisi ve Fikirtepe'deki çalışmalar bu anlamda İstanbul'da ve Türkiye'ye bir model olması açısından kentin yenilenmesi açısından bir fırsat olacak" dedi.