Teknoloji İnternetin geleceği bu zirvedeydi!

İnternetin geleceği bu zirvedeydi!

22.10.2009 - 13:10 | Son Güncellenme:

İnteraktif pazarlama kavramlarının A’dan Z’ye irdelendiği İnteraktif Pazarlama Zirvesi (İPZ), AFM İstinyePark Sinemaları’nda dördüncü kez düzenlendi. Yoğun ilgi gören zirveye 500’ün üzerinde sektör profesyoneli katıldı.

İnternetin geleceği bu zirvedeydi

Zirvenin açılışını ünlü fütürist, girişimci, strateji uzmanı Ross Dawson, “Dijital Pazarlama’nın Geleceği” konulu bir konuşma ile yaptı.

Haberin Devamı

Tüm gün süren İPZ 2009’da “Sinema Kendini Aştı”, “Mobil İnternet İle Online Bir Araya Nasıl Gelir?”, “Digital Medya’nın Parlayan Yıldızı Mobil Pazarlama’nın Bugünü ve Yarını”, “Arama Motoru İletişimi’nin Marka Algısına Katkısı”, “Arama Motoru İletişiminin Entegre Pazarlamadaki Önemi”, “Türkiye’de İnternet’in Geleceği”, “2020’de Hayat” gibi birçok konu yerli ve yabancı uzmanlar tarafından masaya yatırıldı.

Bu yıl 3 üniversiteye taşınan zirve Anadolu Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi’nde canlı olarak yayınlandı. Canlı yayınlanacak oturumlar sayesinde üniversite öğrencileri de zirveyi okullarından takip ederek interaktif pazarlama konusunda en güncel bilgileri öğrenme şansına erişti.

Haberin Devamı

Zirve’nin en ilgi çekici oturumlarından biri olan, “Dijital Dünyada Yeni Açılımlar”, Doğan Gazetecilik Dijital Kanallar İş Geliştirme Direktörü Çiğdem Toraman ile Doğan Gazetecilik Pazarlama, Satış, İş Geliştirme Grup Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Tijen Mergen’nin etkili sunumlarıyla dikkatleri çekti.

İnternetin geleceği bu zirvedeydi

Konuşmasına Vizontele filminin hikayesi ile videonun hayatımızdaki yeri ve geldiği nokta ile başlayan konuşmacılar, milliyet.com.tr, fanatik.com.tr ve diğer internet kanallarında “video”yu nasıl etkili kullandıklarını anlattı. Milliyet ve Fanatik sitelerini metin, görsel ve video özellikleriyle birlikte mobil internete taşıdıklarını açıklayan Toraman ve Mergen mobil internet reklam projelerinden elde ettikleri başarılardan bahsederek, şirketlere yeni pazarlama ve satış çözümleri sundular.

Milliyet.com.tr’de yayınlanmış olan bir videonun, bir günlük izlenme sayısının yine aynı videonun Youtube’daki izlenme sayısından çok daha yüksek olduğunu rakamlarıyla izleyicilere sunan Çiğdem Toraman ve Tijen Mergen, Tercih "Robotu" projesinde stüdyolarında çekilen üniversite tanıtım videolarından aldıkları geri dönüşümü, bizzat ilgili üniversitelerin yetkili ağızlarından dinlememizi sağladı.

Kurdukları Web TV Stüdyosu ile birlikte her türlü video reklam uygulamasını yapabileceklerini belirten konuşmacılar, geçtiğimiz günlerde Nokia N 97 video reklam projesi ile elde ettikleri 30.000 click, 4.2 CTR ile şirketlere internetin gücünü bir kez daha ifade etmiş oldular.

Haberin Devamı

Ayrıca mobil web sayfalarından da bahseden Toraman, m.milliyet.com.tr ve m.fanatik.com.tr’de hem VOD hem de canlı olarak video yayını yapabildiklerini belirtip, yayın hayatına yeni başlayan posta.com.tr ve radikal.com.tr’yi de çok yakında cebimizde taşıyabileceğimizi açıkladı.

Çiğdem Toraman ve Tijen Mergen, Milliyet Emlak ve Arabam.com için planladıkları Türkiye'de ilk sayılabilecek bir uygulamadan söz ettiler. Bu projeye göre, artık kiralık ev ararken, Android telefonlardan dilediğimiz semtteki evlerin üzerlerine gelip bu konutların emlak ilanlarına anında ulaşabileceğiz. Mobil dünyanın insanların hayatlarını fazlasıyla kolaylaştırdığının altını çizen konuşmacılar, Mobil İnternetin önümüzdeki yıllarda reklamverenler için çok güçlü modellere sahip olacağını belirttiler.

İzleyicilerde büyük şaşkınlık yaratan bu uygulama örneklerinin ardından, web sitelerinde sosyal paylaşım alanlarının öneminden bahsedildi. 4 yıl önce milliyet.com.tr bünyesinde geliştirilen Milliyet Blog’un takdir gören başarısı, geleceğin internet dünyasında içeriği üretenin de artık okuyucu olacağına iyi bir örnek oluşturdu. Bu doğrultuda Mergen ve Toraman, milliyet.com.tr’de hayata geçirecekleri Miiliyet Okur projesi için tüm tarafları işbirliğine çağırdı.

Haberin Devamı

Oturum sonunda gerçekleştirilen yarışmada bir izleyiciye Apple MacBook hediye edildi.

İnternetin geleceği bu zirvedeydi