Geri Dön

Bilgisayar başında çalışanlar bunlara dikkat!

Uzmanlar çalışırken sabit kalınan sürenin yarım saati geçmemesini öneriyor. Elbette yoğun iş hayatı olanlar veya odaklanma sorunu yaşayanlar için bu durum uygulaması kolay bir kural değil. Durum böyle olunca da yorgunluk, bel-boyun ağrıları ve göz yorgunluğu gibi sağlık sorunları baş gösterebiliyor. Bu sorunların önüne geçmek için basit birkaç yöntem uygulayabilirsiniz.

Bilgisayar başında çalışanlar bunlara dikkat!

Erdal Kaplanseren

erdal@layka.com.tr

Twitter: @Kaplanseren

İş ortamı, yoğunluk durumu gibi faktörler farklılık gösterse de genel olarak birkaç basit püf noktasıyla hiçbir sorun yaşamadan masa başında uzun süre çalışmak mümkün olabiliyor.

Duruş pozisyonuna dikkat edin

Masa başında çalışanların en yaygın olarak yaşadığı sıkıntı sırt ve boyun bölgelerinde oluşan kas ağrıları oluyor. Bu ağrıların çalışma verimini etkilemesinin en iyi yolu dik durmak, beli yaslamak oluyor. Ortopedik ürünler kullanarak konforunuzu artırabilirsiniz.

Uygun klavye ve fare seçimi

Gelişen teknolojiyle üreticiler, farklı özelliklere sahip klavye ve fare üretiyor. Bu ürünlerin aydınlatmasından çıkardığı sese kadar pek özelliği yüksek performans almada etkili oluyor. Bu noktada en çok atlanan şey bileğin ve ellerin rahatlığı oluyor. Klavye seçimi yaparken bileğinizi koyabileceğiniz bir alan olmasına dikkat edin. Masa başı çalışanlarda sık görülen parmaklarda acıya neden olan tetik parmak hastalığı sorunu yaşamamak için parmak ve bilek egzersizi yapmayı unutmayın. Zaman tasarrufu yapmak ve fareyi daha az kullanmak için klavye kısayol tuş takımlarını öğrenin.

Mesai arkadaşlarınızla iletişim halinde olun

Kulaklığınızı takarak kendinizi müzikle soyutlamak yerine belli aralıklarla insanlarla iletişim kurmayı ihmal etmeyin. Çalışma arkadaşınızla birkaç dakika sohbet ederken kahvenizi hazırlamak psikolojik olarak da iyi gelecektir. 25 dakikalık küçük çalışma dilimleri ve küçük 5 dakikalık molalardan oluşan Pomodoro Tekniği’ni kullanarak zamanınızı verimli yönetirken takım çalışmasında işinize yarayacak sağlıklı iletişimler kurabilirsiniz.

Ekran ayarına dikkat edin

Ekranın uzaklığından çözünürlüğüne pek çok ayrıntı masa başı çalışma verimi üzerinde etkili olabiliyor. Örneğin bilgisayarın ekranının 20 derece açıyla durması, ekranla ile aradaki mesafenin 50-60 civarında olması gerekiyor. Yükseltici stantlardan yardım alabilirsiniz.

Sesli uyaranları uzaklaştırın

Odaklanma sorunu yaşıyorsanız gürültüden uzak olmalısınız. Elbette çalışma ortamınızı veya bilgisayarınızın yerini değiştirmeniz her zaman mümkün olmayacaktır. Gürültü engelleyici (noise-cancelling) özellikli kulaklıklarla düşük seste müzik dinleyerek gürültüden uzaklaşabilirsiniz.

18 Ocak 2020 Magazin Haberleri Bülteniİşte magazin dünyasında öne çıkan gelişmeler...

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber