21.06.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Hanife Baş / Nice
Avrupa Futbol Şampiyonası Euro 2016 ve temmuz ayında düzenlenecek olimpiyat oyunları Türkiye’de spor teknolojisi satışını tetikliyor. Mili takımın teknoloji tedarikçisi olan Teknosa’nın Genel Müdürü Bülent Gürcan, dokuz yıldır sponsorluğu devam ettirdiklerini belirterek, spor ve teknoloji arasında çok güçlü bir etkileşim olduğunu söyledi.
Gürcan, futbolun ve önemli futbol organizasyonlarının tüketicilerin teknoloji talebine olumlu bir yansıması olduğunu da anımsatarak, “Özellikle milli takımımızın Euro 2016’ya katılması satışlarımızı pozitif etkiledi. En çok TV talebi arttı. Notebooklar, tabletler, büyük ekranlı telefonlar da bu pastadan payını aldı. Bu tarz şampiyonalarda TV’de yüzde 10-15 arasında büyüme olur. Herkes daha büyük ekranda ve daha iyi görüntü teknolojilerine sahip TV istiyor. 4K TV talebi arttı. Türkiye’de 49 ve üzeri inçler tercih ediliyor. TV satışındaki pazar payımız yüzde 40. 10 bin ürün çeşidimiz var. Ana ürün gruplarında pazarın üzerinde büyümeye sahibiz. Euro 2016 bu yıl hedefimizde önemli bir destekleyici oldu” diye konuştu.
Sanal gözlük yolda
Spor teknolojilerinin akıllandığına da işaret eden Bülent Gürcan, “Bu yılın şampiyon spor teknolojisi akıllı saatler. Spor, eğlence ve teknoloji iç içe geçti. Koşu bantları, bisikletler, akıllı bant ve saatler, spor kulaklıkları ve hobi ürünleri yaşamımıza girmeye başladı.
Geçen yıl Türkiye’de 75 bin akıllı saat satılmıştı. 2016’da da güçlü büyüme beklentisi var. Preo markalı cep telefonu ve akseuar yanında, Pwatch ve Pwatch2 markalarımızla 10 bin akıllı saat sattık. İlk beş ayda spor ürünleri kategorisindeki ciromuzu 6.5 kat artırdık. Preo markasıyla sanal gerçeklik gözlüğümüz de temmuz ayında piyasaya çıkacak” dedi.