The Others İstanbul minibüsleri gündüz farı yakacak

İstanbul minibüsleri gündüz farı yakacak

16.04.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

İstanbul minibüsleri gündüz farı yakacak

İstanbul minibüsleri gündüz farı yakacak

       İSTANBUL Minibüsçüler Esnaf Odası, Milliyet'in "Hayatı Sollama" sloganıyla başlattığı trafik kampanyası kapsamındaki "gündüz far yakalım" çağrısına katıldı. Oda Başkanı Ali Kemal Aktürk, 7 bin 300 minibüsün, artık gündüzleri de far yakacağını açıkladı.
       Tafik kazalarına karşı ortak mücadelenin önemni vurgulayan Aktürk, "Hiç kimse kendi hatasını görmüyor, kabul etmiyor. Böyle olunca, çözüm yolunda bir adım atılamıyor. Önemli olan, herkesin hatasını görüp, önlemini almaya çalışmasıdır" dedi.
       Minibüs şoförlerinin eğitimsizliğini kabul eden Aktürk, yolcu almak için acele ettiklerini, özel araçlara karşı saygılı olmadıkları için genelde hasarlı kazalara karıştıklarını belirtti. Trafik Yasası'yla getirilen sertifika zorunluğunun minibüs şoförlüğünde bir standart sağlayacağını ifade eden Aktürk, şunları söyledi:
       "Herkes minibüs şoförü olamayacak. Sertifayı, eğitim görüp başarılı olanlar alıyor. Ayrıca sertifika için iki yıl İstanbul'da oturma zorunluğu da var. Biz, üç kez uyarı alan şoförün belgesini iptal ediyoruz. Belgesi iptal edilen şoför, ticari araçlarda bir daha çalışamıyor."
       Kazaları önlemek için her türlü mücadelede üzerlerine düşen görevi yapmaya hazır olduklarını kaydeden Aktürk, şöyle devam etti:
       "Farı yanan araçların dikkat çektiği bir gerçek. Bu da kazaları önlemede önemli rol oynamakta. Oda olarak far yakma kararını aldık ve bununla ilgili bir genelge yayınlayacağız. Birçok ülkede sürdürülen bu uygulamaya, ülkemizde de başlanmalı."
       Minibüslerin arkasına, sürücünün trafikteki hatalarının bildirilmesi için telefon numarası yazdıracaklarını açıklayan Aktürk, böylece şoförlerin daha dikkatli davranacağını söyledi.
       Aktürk, sürücü kurslarında eğitim almadan, derse gitmeden ehliyet verildiğini, sürücü kurslarında görevli öğretmenlerin araç sürmeyi bilmediğini de iddia etti.
       Trafikte çözülmesi gereken sorunlara yetkililerin dikkatini çekememekten yakınan Aktürk, gerekirse minibüslerin arkasına saptanan aksaklıkları duyuran ilanlar asmayı düşündüklerini sözlerine ekledi.

Polislerin yoğun denetimine karşın trafik kurallarına ne araçlar ne de yayalar uyuyor. İşte bu fotoğraf da yaya alta geçidinin yeni modeli! İstanbul'da bir bayan bu uyarıyı herhalde ya yanlış anlamış olacak, ya da acelesi nedeniyle panonun altından geçiyor. Uzmanlar, trafik kazalarının en aza indirilmesinin kurallara uymaktan geçtiğini bir çok defa söylemesine karşın, yapabildiğimiz en iyi şey, kurallaları çiğnemek.

       MİLLİYET'in başlattığı trafik kampanyasına yurdun her köşesinden faks ve telefon yağıyor. Ortak sorunumuz haline gelen ve çözümünde seferberlik başlatılması gereken trafik terörüne karşı yapılması gerekenlerle ilgili okurlarımızın görüş ve önerileri şöyle:
       * Tomris Uraltaş (Sigortacı): "Trafik içinde başıboş bir şekilde dolaşan motosikletli kuryelerden şikayetçiyim. Sürücü ve yayaları tedirgin ediyorlar. İnsanların hayatını tehlikeye atıyorlar. Üzüntüm, polisin bunlara seyirci kalması."
       * Gürsel Yılmaz (Bankacı): "Türkiye'de yollar müsait değil. Trafik kuralları ihlal ediliyor. Eğitimsizlik var. Bilgisiz ve acemi şoförler yola çıkıyor."
       * Tayyar Çıngıgiray (Serbest): "Sürücü kursları öğretmeden kesinlikle ehliyet vermemeli. Trafik polislerinin rüşvet alması önlenmeli."
       * Metin Özyurt (Emekli): "Polis ve yetkililer trafik ilmini öğrensinler. Trafik işaretlerini tam bilmeyen polisler ve trafikçiler var."
       * Jale Özcan (Emekli): "Konya Terminali çıkışında polis, bulunduğumuz otobüste yedek şoför olmadığı için bekletti. Yedek şoför geldikten sonra otobüsün gitmesine izin verdiler. Buraya kadar güzel, ancak yedek şoför yolda tekrar indi. Denetim yol güzergahında da yapılmalı."
       * Cemal Demirel (yüksekokul sekreteri): "Devlet memuriyeti yapabileceklerin seçimi ve denetimi gereği gibi yapılırsa sorun her bakımdan çözülür. Hatalı sollama ve aşırı hızın cezası ağırlaştırılmalı."
       * Niyazi İpek (İşadamı): "Cezalar artırılması trafik polisinin maaşı yükseltilmedikçe sorunu çözmez. Polisin maaşı iyileştirilmeli. Rüşvet alan affedilmesin."
       * Sinan Özcan (Mühendis): "Direksiyon başına oturan az önce kendisinin yaya olduğunu unutuyor. Bütün dünyada uygulanan yayaya öncelik kuralı ülkemizde tam tersine işliyor."
       * Zeki Aydemir (Muhasebeci): "Kampanyanızı yürekten destekliyorum. Polis nokta görevi yapmasın. Ek aksesuarlar yasaklansın. Polis şikayetleri ciddiye alsın."
       * Sultan Avşar (Emekli öğretmen): "Sürücü belgeleri de araçlar gibi beş yılda bir kontrol edilip bandrol verilmeli."
       * Ömer Işıklı (Mimar): "25 yıldır araba kullanıyorum. Kampanyanız için teşekkür ederim. Televizyonlarda da herkesin izlediği bir saatte böyle programlar yayınlanmalı. Kamyon kazaları daha çok oluyor. Kamyonlar büyük tehlike."
       * Ertan Taştan (Teknisyen): "Kavşaklardaki işaret levhaları, yeterli mesafelere konulmuyor, işaret son anda görüldüğü için tehlike meydana geliyor."
       * Ahmet Yaşar Turan (Muhasebeci): "Akşamları çok şiddetli sis lambaları görüş alanımızı daraltıyor."
       * Betül Öney (Ev kadını): "Durakların önüne park etmek yasalara aykırıdır. Belediyelere gidip şikayet ettim. Avrupa'da olsa hemen gerekli işlemler yapılır, ceza verilir. Ancak bizde şikayet mekanizmaları yeterince çalışmıyor."
       * Burhan Özkara (Memur): "Fahri trafik müfettişliği yaşı 35 yaşına çekilsin. İki yıldır çok istememe rağmen fahri müfettişlik yapamıyorum."
       * Meral Yüksel (Emekli): "Trafik kazası yapmış araçların satın alınarak genelde trafik kazalarının yoğun olduğu yerlerde anıt olarak konulmasını istiyorum. İbret olsun."