Ekonomi Türk zeytinini yurtdışına açacak

Türk zeytinini yurtdışına açacak

17.06.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Zeytinde markalaşmak için yola çıkan Fora Zeytin, yurtdışı atağına kalkacak. Fora Zeytin Genel Müdürü Efe Yazıcı, zeytinde markalaşmanın önemine dikkat çekerek, yılda 15 bin ton zeytin işlediklerini söyledi. 20 çeşit zeytini 150 farklı ambalajda sunuyorlar.

Türk zeytinini yurtdışına açacak

Aldıkları belgelerle yurtdışına yaptıkları ihracatı da artırmak istediklerini dile getiren Yazıcı, “15 bin ton zeytinin yüzde 20’sini ihraç ediyoruz. Daha çok Türklerin olduğu Almanya, İngiltere’de etnik pazarlarda tüketiliyor. Aktif olarak ihracat yaptığımız 30 ülke var. Bunlar arasında ABD’de de Japonya da var. İhracat yaptığımız ülke sayısını artıracağız” dedi.

Haberin Devamı

Yazıcı, dünyanın en büyük zeytin işleme tesislerinden birine sahip olduklarını dile getirerek, zeytini ambalaja koymanın farklılık yarattığını, yurtdışında böyle talep gördüğünü aktardı. Yazıcı, Türkiye’de de zeytinde markalaşma ve ambalajın gelişmesi gerektiğini kaydetti.

Büyük ciro hedefi

Yazıcı, asıl işlerinin zeytin olduğunu ama belli kanallara her yıl 100 ton zeytinyağı da verdiklerini anımsatarak, Fora markasıyla zeytinyağına da girebileceklerini açıkladı.

Mali rakamlarına da değinen Efe Yazıcı, geçen yıl 80 milyon TL ciro elde ettiklerini, bu yıl ise hedeflerinin bunu 150 milyon TL’ye çıkartmak olduğunu aktardı.

400 bin ton sofralık var

Türkiye’de yılda 400 bin ton sofralık zeytin tüketildiğini de aktaran Efe Yazıcı, zeytinyağında da tüketimin 150 bin litre olduğunu belirtti. Yazıcı, pek çok insanın orucu zeytinle açtığını, bu nedenle de Ramazan’da tüketiminin iki kat arttığını söyledi. Yazıcı, Türkiye’de zeytin ağacı başına verimliliğin düşük olduğunu da anımsatarak, “Zeytin yüz yıllık ağaç. Hemen verimli hale gelmesi de zaman alır. Ağaçlar çok fazla aralıksız dikilmiş durumda. Bir İspanya’ya göre ağaç başına verimimiz düşük. Toplamanın da daha teknolojik yollarla yapılması gerekiyor” dedi.