Vitrin Pratik zarafet

Pratik zarafet

01.05.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

Pratik zarafet

Pratik zarafet

Memetcan Demiray
Pratik zarafet
Artık oje sürdükten sonra uzun süre kurumasını beklemeye gerek yok. Bir dakikada kuruyan "Express Finish" hem pratik hem de tam 30 renk seçeneğine sahip.

Kent yaşamı insana başını kaşıyacak zaman bırakmaz kimi zaman. Hatta kimileri bakım yapmayı bile zamansızlıktan dolayı "lüks" olarak niteler. Ancak L'oreal tarafından ülkemize getirilen Maybelline'in "Express Finish" ojeleri ile bu olumsuzluklar kısmen de olsa değişecek.
Fransız kozmetik firması olan L'oreal'in Türkiye'deki Halkla İlişkiler Müdürü Yasemin Ahsen Böre, L'oreal'in 1989'da Türkiye'ye geldiğini; ancak o yıldan önce de markanın Türkiye'de tanındığını söylüyor.
L'oreal'in 4 ayrı alanda etkinlik gösterdiğini görüyoruz. Böre, "halk bölümü" olarak nitelediği ilk bölümde; Excellence ve Recital saç boyaları, Plenitude - cilt ve Elseve - saç bakım serileri gibi yaygın ürünlerin bulunduğunu belirtiyor. Böre, özellikle "hazır saç boyası" alanında lider olduklarını sözlerine ekliyor. Kısacası bu bölümdeki ürünleri "kalitesi yüksek, fiyatı ise uygun" olarak niteleyebiliriz.
İkinci bölümde ise kuaförlere yönelik "salon ürünlerini" görüyoruz. Yasemin Ahsen Böre tamamı profesyonel olan bu ürünlerden Kerastase'ın, "yeni bir saç bakım kavramı geliştirdiğini" vurguluyor.
L'oreal'in bir diğer alanı da "Parfums & Beaute". Selektif, diğer bir deyişle "seçkin" pazara hitap eden bu ürünleri ünlü mağazalarda bulmak mümkün. Çoğu "tanıdık" olan bu ürünler arasında; Lancome, Helena Rubinstein, Biotherm gibi ünlü markalar var.
Böre, L'oreal'in "Kozmetik aktif" adı verilen dördüncü bölümünde ise Vichy markasının önemine değinirken, "Yalnızca eczanelerde satılan Vichy ile kadınların gereksinimleri doğrultusunda ürün sunmuş oluyoruz," diyor. L'oreal'in yeni ve iddialı ürünü ise Maybelline. Amerikan'nın en tanınmış makyaj markalarından olan Maybelline, 1913 yılında bir aşk öyküsünden doğmuş. Kimyager T. L. Williams, o yıl kızkardeşi Mabel için ilk kompakt maskarayı üretmiş. Mabel'in bu maskara sayesinde sevdiği erkeğin gönlünü kazanması ne denli gerçek bilemeyiz; ancak kuşku yok ki bu ürün bir efsanenin başlangıcı olmuş. Williams 1915 yılında kızkardeşinin isminden esinlenen "Maybelline" markasını piyasaya sürmüş. 1971 yılında yarattıkları "Great Lash" adlı maskara ise Amerika'da bugün hala 1.9 saniyede bir satılmasıyla ünlü. Great Lash'ın genç kızlar tarafından çok tutulduğu; ancak Donna Karan gibi ünlü modacıların da seçimi olduğu biliniyor.
Maybelline'in L'oreal tarafından satın alınması ise üç yıl öncesine dayanıyor. ABD'de dergi kapaklarında en sık görünen manken olan Christy Turlington'ın tanıttığı Maybelline ürünleri, geçen yıl Türkiye'ye gelmiş; ancak beraberinde bir değişimi de getirmiş. Bu değişim ise bir makyaj ürününün ilk kez "zincir mağazalarda" satılması. Böre, bu değişimin nedenini hızlı yaşam koşulları ile açıklıyor. Ancak Maybelline ürünlerini yalnız satın alırken değil, kullanırken de hızlı yaşamdan ödün vermeyeceksiniz. Örneğin tam 1 dakikada kuruyan "Express Finish" adındaki oje, pratikliğinin yanı sıra 30 renk seçeneğiyle de çok cazip. Oje rengini giysi ve makyajın belirlediğini hesaba katarsanız "Express Finish"ten birkaç adet edinmeniz mümkün. Çünkü bu ojeler fiyat olarak da uygun. Maybelline, sunduğu dudak ve ten ürünleriyle de her yaştan makyajsevere hitap ediyor. Özellikle rujlar arasında, iz bırakmayan ve 24 renge sahip "Great Wear Lip" ile, 30 renk seçeneği ve nemlendirme özelliği sunan "Moisture Whip"in öne çıktığını görüyoruz.