UZAK DOĞU AŞKINA: ELIE SAAB

11 Temmuz 2019

Haute Couture moda haftasının her zaman benim için en özel defilesi şüphesiz Elie Saab... Her sezon en içten şekilde yer veriyorum bu defile detaylarına... Bu sezon da durum değişmiyor. Marka ekibinin iletişimi, Saab Ailesi’nin nezaketi, defile yeri ve müzik her daim çok etkileyici... ‘Couture ustası’ olarak tanımladığımız marka, en uzman olduğu konuda tüm görkemiyle büyüledi. Goldlar, kırmızılar, yeşiller ve tabii ki siyahlar... En ışıltılı ve göz alıcı halleriyle karşımızdaydı. Bu sezon barındırdığı hikayeler ve sembollerle çok zengin olan Çin ve Uzak Doğu kültüründen ilhamla ortaya çıkan bir koleksiyon karşımızdaydı. Koleksiyonda en beğendiğim parçalar, Uzak Doğu esintisiyle Saab ışıltısının birleştiği kimono üstlerdi. Koleksiyon zenginliği ve ilhamıyla bu esinti, son derece başarılı olmuş. Öte yandan ticari olarak düşününce de Saab, Çin ve Uzak Doğu pazarına da hitap etmek istediğini vurguluyor adeta.<#comment><#comment>

IŞIĞI TAKİP ET
Paris Haute Couture Moda Haftası sırasında hepimizin ışıltısıyla bildiği Swarovski markası için keyifli bir proje gerçekleştirdik. Yaz koleksiyonu yine çok renkli, çok ışıltılı olan markayla Haute Couture sırasında bu ışıltının peşine düştük. Yaz koleksiyonunda en favori parçalarım ucunda çapa, deniz yıldızı, ıstakoz ve yengeç gibi figürlerin olduğu ama aynı anda zarafetini de koruyan küpelerdi. Yaza bu tebessüm ettiren parçalardan daha yakışan ne olabilir ki?

SPORUN EN STİL HALİ
Stil hayatımızın her anını yansıtan ve bizi anlatan bir olgu. Spor yaparken de seçtiğimiz parçalar, stilimizin önemli bir kısmını yansıtıyor. Özellikle son birkaç sezondur sportif giyim hayatımızın tam da merkezinde... Artık en şık elbisenin altına giydiğiniz spor ayakkabı, stilinizin en kilit parçası. Durum böyleyken spor markaları da performans ile fonksiyonelliğe yönelik teknolojiler geliştirirken, tasarımı da işin odağına koyuyor ve spor yaparken de stil sahibi olmamız konusunda bize yardımcı oluyor. Son dönemin öne çıkan markası Under Armour, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de olumlu bir algı yaratmak konusunda son derece başarılı. Performansı olumlu etkilemek ve rahatlık konusunda tüm profesyonellerin tercihi olan marka, her sezon koleksiyonuna kattığı yeni tasarımlarla, gözümüze de hitap ediyor.

Yazının devamı...

HAUTE COUTURE RÜZGARI MODANIN ÖTESİNDE

4 Temmuz 2019

Paris Haute Couture Moda Haftası, her zaman nefes kesen Iris Van Herpen defilesiyle başladı. Modanın çok ötesinde bir vizyona sahip olan marka, yine ses getiren bir şova damgasını vurdu. ‘Hypnosis’ adlı koleksiyonda yine bir iş birliği söz konusuydu. Amerikalı sanatçı Anthony Howe’yle iş birliği sonucunda sahnedeki enstalasyon ve koleksiyon parçalarına yansıyan detaylar ortaya çıktı. Teknolojik kumaşlarla, hem doğa hem de insan vücudunun hareketlerine göre şekillenen tekniklerle modanın çok ötesinde, dahice bir koleksiyondu. Birbirinin aynısı tasarımlardan sıkıldığımız bu günde, bu genç, dahi kadın ilham veriyor. Gittiği yolda edindiği başarı da umut veriyor. En farklı ve en zoru seçmek, yeniliklere açık olmak da başarı getirebilir. Bu tasarımcıyı radarınıza alın! Defileye damga vuran bir diğer detay, son dönemde moda haftalarının vazgeçilmez ismi haline gelen Celine Dion’du...<#comment><#comment>
İnci gibi!
İlk günün ikinci defilesi Ralph&Russo idi. Mac Cosmetics’in makyajını üstlendiği defile rüya gibi bir bahçede, couture ruhunu doyasıya hissedeceğiniz bir atmosferde sergilendi. Tertemiz bir cilt ve maviden lilalara uzanan bir renk skalasında farlarla makyajda da couture hissi hakimdi. Makyajın gözlerdeki bu renkli halini ve koleksiyondaki inci detaylarını sevdim.
İlham dolu
Dinamik yapısını ve son dönemdeki çalışmalarını çok beğendiğim PR şirketi Lucien Pages yönetiminde sergilenen Schiaparelli defilesine gidemedim ama organizasyonun ardından gerçekleşen kokteylle koleksiyon parçalarını yakından inceledim. Her biri müthiş bir işçilik ve kumaş kalitesiyle birer sanat eseri olan parçaların defile sunumu ise bu sanatın ispatı... Markanın kreatif direktörü Daniel Roseberry defile sırasında podyumda oturduğu alanda sırayla podyuma çıkan modellerin üzerindeki parçaların çizimlerini yaptı. Çok yaratıcı ve ilham verici...
Güçlü ve yalın
İkinci gün Stephane Rolland defilesiyle başladı. Opera binasında, müthiş bir atmosferde backstage beni karşıladı önce... Makyaj konusunda Mac Cosmetics’e teslim olan markanın dramatik ve güçlü göz makyajı öne çıkıyordu. Defilenin atmosferi, koleksiyon, müzik ve tüm detaylar ancak bu kadar güçlü bir göz makyajıyla tamamlanabilirdi. Sarıdan kırmızıya, maviden siyaha uzanan renk skalasında sadece couture detaylara odaklanan, tek renk ve desensiz elbiseler tam da görmek istediğim yalınlığı vurguluyordu. Mavilerin eşlik ettiği parçalar da favorim oldu.

Yazının devamı...

MARKA İŞ BİRLİKLERİNİN GÜCÜ

27 Haziran 2019

Her daim başarılarıyla adından söz ettiren, global ölçekte tanınan bir çanta markası o... Evet, Mehry Mu’dan bahsediyorum. Yurt dışında birçok önemli noktada satılıyor, ünlü isimler tarafından kullanılıyor ve yaptığı iş birlikleriyle de adından söz ettiriyor. Her parçasıyla heyecan veren bir koleksiyonla sezonu açan marka, birkaç sezondur iş birliğini sürdürdüğü Divarese X Mehry Mu koleksiyonuyla da sezona renkli, eğlenceli bir giriş yapmıştı. İtalyan genleri olan Divarese ile Capri’ye gönderme yapan bir koleksiyonla hepimizi ada enerjisiyle sarmalamıştı. Hatta ben de önce Como’da ardından Milano’da bu koleksiyon özelinde dijital projeler gerçekleştirdim. Çanta, ayakkabı ve çeşitli aksesuarların yer aldığı koleksiyon son dönemde hem her iki markanın dilini hem de konsepti doğru anlatmak konusunda en başarılı bulduklarımdan...<#comment><#comment>
The Ninon X Mehry Mu
Mehry Mu, şimdi de bir diğer sevdiğim marka The Ninon ile yaptığı iş birliğiyle yaza ‘merhaba’ dedi. Koleksiyonda her iki markanın da ilhamını oluşturan Marakeş esintileri var. Tabii ki bol bol renk ve ışıltı da... Kendi marka algısını net şekilde oluşturmuş başarılı markaların birliktelikleri her daim çok faydalı ve keyifli oluyor. Bu iş birliği de yazın enerjisini en iyi şekilde yansıtacak.

VINTAGE RUHLU TASARIMLAR
Seda Şen, influencer olarak dijital dünyada çalışmalarını sürdüren bir isim. Birkaç sezon önce ‘Seen Pieces’ adlı bir marka kurdu ve cool kemerleriyle bizi kendine bağladı. Günlük hayatta ihtiyacımız olan ama asla mağazalarda bulamayacağımız kemer tasarımlarıyla kısa sürede beğeni yakaladı. Mağazalarda bulamayacağınız tasarımlar diyorum, çünkü her ne kadar modern parçalar da olsa Seen Pieces tasarımlarında geçmişe ait esintiler var. Seda da vintage parçalarla stilini tamamlayan ve geçmişten ilham alan bir isim. Bu ilhamı tasarımlarına da yansıtıyor ve ne de iyi yapıyor! Birkaç ay önce bu tasarımlara çantalar ekleyeceğinden bahsetmişti bana. Ben de heyecanla beklemedeydim ve işte geçtiğimiz günlerde koleksiyonunu sundu! Renkler, silüetler ve koleksiyon fotoğrafları her şey çok başarılı görünüyor. Dijital dünyaya hakim bir ismin marka tanıtımı konusundaki başarısı ilk anda fark ediliyor. Bu Vintage esintili çantalar, Vintage alışveriş konusunda bilinçli bir ismin elinden çıkınca, daha da anlam kazanıyor. Farklı olmayı, eskinin ruhunu taşımayı isteyen, Vintage parçalarla özel tasarımları harmanlamak isteyenler markanın hedef kitlesi. Bu yolda ona başarılar!

Yazının devamı...

İTALYAN STİLİ

20 Haziran 2019

Geçtiğimiz hafta erkek modasının kalbi Floransa ve Milano’da attı. Sunumlar, defileler ve etkinlikler olabilecek en maskülen halleriyle karşımızdaydı! Pitti Uomo’nun geri kalan detayları ve Milano Erkek Moda Haftası’nın öne çıkanları sizlerle...<#comment><#comment>
MSGM
Desenleri, renkleri ve cool tasarımlarıyla öne çıkan MSGM defilesi için Floransa’da Nelson Mandela Forum’un yolunu tuttuk. Gençliğin gücü, demokrasi, eşitlik ve sporun arasındaki bağlantıya odaklanan ve bunun için Mandela’ya gönderme yapan koleksiyonun bütününde renkler ve desenler dikkat çekiyordu. Son birkaç sezondur çok sık karşımıza çıkan batiğin birçok farklı yorumu, markanın sportif ama bir o kadar cool koleksiyonunun merkezine oturuyordu. Sportif kombinlere eşlik eden ceketler ve her biri göz alıcı spor ayakkabılar da favori detaylarımdandı.
Emilio Pucci
Tasarımcısına, renklerine ve geçmişine hayran olduğum bir marka o. Sosyal medyada beni takip edenler hangisinden bahsettiğimi bilir! Emilio Pucci, DNA’sını oluşturan desenlere, renklere ilk günkü gibi bugün de yer veren; fakat bir o kadar da modern olabilenlerden... Kurucusu Emilio Pucci’nin yaratıcı kimliğine, yenilikçi ruhuna hep hayran oldum. Bugün de tasarımcının kızı Laudomia Pucci, işin başında aynı ruhu yansıtmak için var gücüyle çalışıyor.
Geçtiğimiz aylarda Harper’s Bazaar dergisi için yaptığım röportaj sırasında bunu çok daha iyi anladım. Bu emeği boşa da çıkmıyor ve dijital dünyada dahi Pucci en renkli ve dinamik şekilde varlığını sürdürüyor. Marka için çok önemli olan dekorasyon parçalarının, sanatsal çalışmaların yer aldığı ve arşivinin de bulunduğu Palazzo Pucci’de ‘Unexpected Pucci’ organizasyonu için bir araya geldik. Marka Pitti Uomo’da etkinlikler yapmayı sürdürüyor ve basın ve influencerlar’la keyifli bir buluşma gerçekleştiriyor. Bu kez de kendi zengin tarihine odaklanan ve alışılmışın dışında gerçekleştirdiklerine, farklılıklarına odaklanan bir buluşma söz konusu oldu. Marka, hep köklerine bağlı ama yeni olmayı başardığı için alkışı hak ediyor.
Eleventy

Yazının devamı...

İYİ BAYRAMLAR

6 Haziran 2019

Herkese sevdikleriyle birlikte çok mutlu bayramlar diliyorum. Şu an yüzünüzü güldüren, huzur dolu bir ortamda bu satırları okuduğunuzu umuyorum ve kocaman sevgiler gönderiyorum!

H&MxGiambatista Valli
Her sezon yaptığı marka iş birlikleriyle adından söz ettiren H&M, bu kez Giambatista Valli ile bir araya geliyor! Geçtiğimiz günlerde Cannes’da gerçekleşen Amfar galasında bu birlikteliğin en göz alıcı yansımalarına tanık olduk. Zira, Kendall Jenner ve Chiara Ferragni gibi isimler, bu iş birliğinin en başarılı parçalarını sundu. “Bu birliktelikten ötürü heyecan duyuyorum. H&M stil vizyonumu ve güzellik algımı daha geniş kitlelere ulaştırmak adına bana bir fırsat veriyor. Amacım güzelliğe olan sevgimi paylaşmak, herkesin ‘mutlu anlar’ının bir parçası olmak ve tüm dünyada sevgi hikayeleri yaratmak” diyor Valli.
Giambattista VallixH&M iş birliğinin sınırlı sayıda sunulacak ilk parçaları, dünya çapında 12 seçili H&M mağazasında ve hm.com’da 25 Mayıs’ta çıktı. Koleksiyonun tamamıysa, dünya çapında 7 Kasım 2019’da satışa sunulacak. Her sezon Paris Haute Couture Moda Haftası’nda, ilk hazırlık anından defileye kadar tanık olduğum, çoğu kez backstage alanında tasarımcısıyla sohbet etme şansı yakaladığım ve her sezon bir öncekinden daha büyüleyici olmayı başaran markanın tasarımlarının yanında her daim çok kibar ve profesyonel bir ekibe sahip olması, güçlü iletişimi de hayranlık sebeplerimden. Yüksek moda markalarına, demokratik şekilde çok daha fazla kişinin ulaşmasını sağlayan H&M aracılığıyla, siz de Giambatista Valli’nin o uçuş uçuş dünyasına tanık olun. 7 Kasım için beklemede kalın!

Maison Orient
Tiflis Moda Haftası deneyimimi daha önceki günlerde yazmıştım. O süreçte keşfedip sizinle paylaşmak istediğim bir oluşum söz konusuydu. Ben de sabırsızlanıyordum ve işte aktif olarak hayata geçen bu projeyi sizlerle paylaşma zamanı!
Ayşe Arel Külahçıoğlu, e-ticaret, satın alma ve merchandising konularında uzman bir isim. Kenzo’nun Paris merkez ofisinde e-ticaret bölümü yöneticiliği, Türkiye’de köklü gruplarda devam eden başarılı bir kariyer... Ayşe şu anda Dubai’de yaşıyor ve yıllarca edindiği deneyimi kendi projesi için kullanmaya karar veriyor. Bunun sonucunda ortaya Maison Orient isimli bir online moda platformu çıkıyor. Tiflis’te defileler arasında koşuştururken tanıştık Ayşe’yle. O da bu platform için yeni markalar keşfetmeye gelmişti. Zira bu platform, online alışveriş yapacağınız, aynı zamanda editoryal içeriklerin de yer alacağı, marka hikayelerinin ve stil önerilerinin sizi besleyeceği bir web site. Uzun emeklerin ardından geçtiğimiz günlerde açılan web site önümüzdeki haftalarda tam anlamıyla tüm bu hizmetleri sunmak üzere karşımızda olacak. Bu platformu diğerlerinden ayıran başlıca özellikse, markaların çıkış noktası... Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesi, Uzak Doğu gibi son dönemde çok başarılı tasarımcıların çıkış yaptığı bölgelerden özenle seçilmiş tasarımlara ev sahipliği yapacak Maison Orient. Adını çok da bilmediğimiz fakat tasarımları gördüğümüzde gerçekten bizi büyüleyecek onlarca marka burada bizi karşılayacak. Her zaman beni heyecanlandıran bu yeni marka keşifleri için sabırsızlanıyorum. Siz de beklemede kalın!

Yazının devamı...

DENEYİMİN ÖNEMİ

30 Mayıs 2019

İstanbul Moda Akademisi kapsamında verdiğim derslere entegre ettiğim lüks marka ziyaretlerinden daha önce bahsetmiştim. Bu dönemde en sevdiğim markaların başında gelen Prada ile başladık bu lüks marka keşiflerine... Çünkü Prada bir moda markası olmanın çok ötesinde... Bir yaşam stili sunuyor ayrıca. Sanatı, sinemayı, mimariyi ve sosyal mesajları, modayla harmanlıyor. İşte bu yüzden Prada çanta kullanmak bizde sadece bir marka çanta kullanmanın çok ötesinde bir algı oluşturuyor. Gerçekten marka olabilmek ve bugünün dünyasında onu en iyi şekilde devam ettirmek için bu algı son derece önemli. Burada sunulan deneyim çok önemli. Prada birçok farklı konuda, hayatın tam içerisinde deneyimler sunuyor. Hayata dokunan bir marka. Mağaza konsepti dahi bu deneyimin bir parçası.<#comment><#comment>
Deneyim tasarımı
Son dönemde markalaşmanın en önemli detayı olan bu deneyim, ‘deneyim tasarımı’ adı altında inceleniyor ve eğitimlere konu oluyor. Geçtiğimiz hafta İstanbul Moda Akademisi’nde yeni sezon için öğrencilerle bir araya geldiğimiz tanıtım gününde İMA’da da ‘deneyim tasarımı’ eğitimi olduğuna tanık oldum. Marka olma yolunda tasarımdan ve görsellikten çok daha önemli bir detay olarak karşımıza çıkan, kullanıcı deneyimine odaklanan meslekler, bence geleceğin meslekleri olacak. İMA’daki bu eğitimi mutlaka inceleyin. Artık gerçek olan, hayata dokunan, bize değerli deneyimler sunan ve yaşamımızı kolaylaştıran markalar, varlığını sürdürebilir. İşte bu noktaya odaklanın!
Yeni bir çanta: Prada Panier
Prada’ya geri dönersek; deneyime ve her daim kullanışa önem veren, kullanıcının hayatını kolaylaştırmayı hedefleyen marka, yine tasarım olarak basit fakat öncesinde üst düzey araştırmaya ve uzman işçiliğe sahip bir çantayla karşımızda; Prada Panier. Son derece minimal ile fonksiyonel detayların hakim olduğu, tasarım olarak da renk eşleşmeleri, logo detaylarıyla çok cool ve sofistike olan bu yeni çanta modeli, tasarımcının daha en başta kullanıcı deneyimine odaklandığını gösteriyor.
Kürksüz hava sahasında
Markayla ilgili bir diğer önemli gelişme artık koleksiyonlarında kürk kullanmayacağını duyurması... İlkbahar/Yaz 2020 koleksiyonuyla bu kararını uygulamaya başlayacak olan marka, yaratıcı yönleriyle yeni malzemelere odaklanacaklarını açıkladı. Birçok kuruluştan ve moda dünyasındaki pek çok isimden alkış alan markanın kararı, bence de çok değerli.. Miuccia Prada’nın duyarlı yönünü bir kez daha görmüş oluyoruz. Teşekkürler Miuccia!

Yazının devamı...

KIRMIZI HALININ ‘EN’İ

23 Mayıs 2019

Söz konusu hangi etkinlik olursa olsun, işin moda ayağında ‘kırmızı halı’ her daim merak uyandıran, önemli bir konu olarak karşımıza çıkar... 1946’dan bu yana, tüm siyasi, ekonomik zorluklara, yasaklara rağmen sinema adına yapılmış ve yapılmakta olan ve Avrupa sinemasının en önemli vitrini olarak tanımlayabileceğimiz Cannes Film Festivali’nde de durum farksız! İşin bu ayağı elbette çok keyifli, festivale de bir noktada değer katıyor. Ama son birkaç senedir asıl konuşulması gerekenlerin önüne geçiyor sanki bu şık ve rüküş kadınlar!<#comment><#comment>
Bu noktayı etkinliğin en önemli kısmı olarak yansıtmak ne kadar doğru bilemiyorum. O yüzden bugün ben de, kimin ne giydiğinden ziyade genel duruşuyla bana ilham veren bir isimden bahsedeceğim. Annesi ve babası hepimizin ilham kaynağı... Annesi gerçek bir stil ikonu. Evet Serge Gainsbourg ve Jane Birkin’in kızları Charlotte Gainsbourg’dan bahsediyorum. Kendi çabasız stiline çok uyan ve cool bir görünümle karşımızdaydı. Onu çok iyi anlatan saçları, yok denecek kadar az makyajına Saint Laurent bir elbise eşlik ediyordu. Bence çok iyi görünüyordu, çünkü çok gerçekti. Kırmızı halı dışında giydiği ve onu çok iyi anlatan maskulen görünümlerle bana gerçekten umut verdi. Kendi olmayı seçtiği için...
En ‘şık’ hareket
Festival kapsamında bilinmesi gereken çok daha önemli detaylar söz konusuydu. Ünlü aktör Colin Firth’ün eşi Livia Firth, ‘Eco Age’ isimli girişimiyle sürdürülebilir modanın en etkili destekçilerinden... Kırmızı halılarda da ünlü isimlerin sürdürülebilir parçalar giymesi için çalışmalarını yürütüyor. Bu kez kendisi de eşiyle birlikte tam da bu amaca hizmet eden görünümleriyle kırmızı halıda boy gösterdi. Kendisi de Colin Firth de yedi yıllık, 10 yıllık ve 14 yıllık parçalarla etkinlikte boy gösterdi. Örneğin Colin Firth’in smokini 2005 yılından kalma! Modayı sürdürülebilirlik çerçevesinde gerçekleştirdiği projelerle en anlamlı şekilde destekleyen bu isim aslında kırmızı halının en şıkı!
Bulgari Türkler’in elinde!
Öte yandan festivalin en göz alıcı görünümlerini ortaya koyan Bulgari markasının sosyal medya yönetimini ve çarpıcı story paylaşımlarının tüm tasarımlarını daha önce de size tanıttığım Can Uzuner ve Seren Dal’ın yönetimindeki Kein Magazine üstlendi.
Pedro & Penelope

Yazının devamı...