Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Şişecam’ın Nude markası yeni tanıtım kampanyası için 97 yaşındaki stil ikonu, iç mimar Iris Apfel ile iş birliği yaptı. İşte Iris Apfel hakkında bilmeniz gerekenler.

Tam iki yıl önce, bağımsız film festivali !f İstanbul’da izlemiştik, Iris’i. Efsane belgesel yönetmeni Albert Maysles’ın filmi, New York’un son 50 yıldır en renkli moda ikonu olarak adından söz ettiren Iris Apfel’in kıyafetleri kadar renkli dünyasını anlatıyordu. “Dünyanın en yaşlı teenager”ı olarak hatırlanmak istiyor Iris Apfel.
Women’s Wear Daily’de çalışmadan önce sanat eğitimi alıyor. Daha sonra 1950’de, 68 yıl evli kaldığı eşi Carl ile birlikte Old World Weavers adlı bir ev tekstili markası kuruyor. Beyaz Saray’ın iç mimarisini tam 9 farklı Başkan döneminde yeniliyor. 2005’te The Metropolitan Museum of Art’ta kıyafetleri ve aksesuarlarından oluşan bir sergi bile açılıyor. 91 yaşında MAC makyaj markasının yüzü oluyor ve Dazed & Confused dergisinin kapağını süslüyor. Son kitabı ise ‘Iris Apfel: Accidental Icon’.

Haberin Devamı

97 YAŞINDAKİ KAZARA İKON

‘Kazara İkon’ diye tanımlıyor kendisini. Az para harcayarak da stil sahibi olunabileceğini savunuyor. “Hayattaki en büyük başarım bu kadar uzun süre devam edebilmek” diye özetliyor. Iris Apfel şimdi 97 yaşında, Şişecam’ın global tasarım markası Nude’un lansmanı bu hafta New York’ta gerçekleşen yeni kampanyasının yüzü. “Yalın güzeldir” mottosunu benimseyen Nude, Iris Apfel’in tarzından ilham alarak tasarlanan özel koleksiyonlar sunuyor, Tomas Kral’ın Beak ve Ayşe Birsel’in Mono Box’ı gibi. Ayrıca Iris Apfel iş birliği ile tasarlanan koleksiyonların tamamı ise Maison & Objet 2019 fuarında sunulacak. “Gördüğünüz gibi pek minimalist biri değilim. Üst üste aksesuarlar takmaya ve renkli giyinmeye bayılırım. Ancak bu benim yalın düşünmediğim anlamına gelmez. Nude benim yalın tarafım. Yalınlık bir düşünce biçimi ve bence yalın güzeldir” diyor Iris Apfel. Malum Nude, Şişecam’ın yerli ve yabancı dünya çapında birçok tasarımcıyla çalışarak yarattığı yüksek segment cam markası. Hemen her marka için kullanıldı ‘dünya markası’ sıfatı. Oysa hepimiz biliyoruz, çoğunun içi boştu, olmadı, olamadı. Devir işbirlikleri devri, doğru isimlerin bir araya getirilmesi gerekiyor dünya çapında başarılı olmak için. İşte Şişecam, Nude ile bunu başardı.

Haberin Devamı

Ali Bakova, Erdem Akan, Tamer Nakışçı gibi Türk tasarımcıların yanı sıra Ron Arad, Nigel Coates, Philippe Malouin gibi çok iyi tasarımcılarla çalıştı, harika koleksiyonlar hazırladı. Hatta tasarımlarını Wallpaper’ın Milano Tasarım Haftası sırasında düzenlediği sergilerinde de düzenli olarak tanıttı. Eskiden yerli bir markanın yurt dışında sergilenmesi bile sevindirirdi. Şimdi ise asıl önemli olan başarının uzun ömürlü olması. Bunun için de doğru işbirlikleri yapılması ve iyi duyurulması gerekiyor. Geçenlerde çok değerli bir tasarımcı “İyi tasarım kendi kendini pazarlar” dedi. Haklı, tasarım ve tabii tasarımın hikayesi asıl önemli olan. Onur Baştürk, Mavi’nin tanıtımını anlatırken Seranay Sarıkaya’nın star ışığından bahsetmiş cuma günkü yazısında.

Hiçbir çaba sarfetmeden markanın önüne geçiyor demiş. Aynı durum Iris Apfel için de geçerli tabii. 97 yaşında, bu kadar renkli bir karakterle Nude’u dünyaya tanıtmak iyi olabileceği gibi, marka için son derece etkisiz de olabilir. Çünkü herkesin aklında kalacak olan Nude’un harika tasarımları ya da hikayesi değil, 97 yaşındaki bu müthiş kadın olacak. İster istemez.