ARA GÜLER SERGİSİ LONDRA SAATCHI GALERİ'DE

Eklenme Tarihi16.04.2019 - 8:15-Güncellenme Tarihi16.04.2019 - 10:22

Tam 13 yıl önce İstanbul Life’a Sezen Aksu’yu kapak yapmak istedik.

“Nasıl ikna ederiz?” diye uzun uzun düşündük.

Sonunda bir isimde kilitlendik.

Kimsenin, Sezen Aksu’nun bile ona “Hayır” diyemeyeceğini biliyorduk.

Söz konusu Ara Güler olunca, akan sular durdu.

Sezen Aksu da Ara Güler’in objektifinin karşısına memnuniyetle geçeceğini söyledi.

İşte o zaman anladık ki asıl mesele Ara Güler’i ikna etmekten geçiyor.

Çok dil döktük, Ara Cafe’yi sık sık ziyaret ettik, sonunda Ara Güler, Sezen Aksu’yu Kanlıca’daki evinde, hatta yatağında otururken fotoğrafladı.

Sonuç, “İki efsane buluştu” spotunu attığımız, unutmayacağımız bir dergi kapağımız oldu.

Yıllar sonra Ara Güler ile tekrar bir araya geldiğimde “Artık fotoğraf çekmiyorum, ızdırap çekiyorum” diye başlamıştı konuşmaya.

Fotoğrafın bir virüs olduğunu, sinsice ilerlediğini ve sonra suyunu çıkardığını anlatmıştı.

“Fotoğrafın altın çağı 60’larda bitti, artık boşuna uğraşmayın, şimdi fotoğraf deyince küfrederler” demişti.

Peki ama Instagram hakkında ne düşünüyordu Ara Güler?

“O ne?” demişti önce.

Akıllı telefonumdan Instagram’ı ve farklı filtrelerini incelemiştik beraber ve Ara Güler cevabı patlatmıştı, “Instagram’a ne bakayım, o bana baksın”.

Sonra da “Hayat mecmuasını kurduk, daha ne olsun” diye eski günleri yâd etmişti.

“Hiç ünlü olmayıp da Instagram’da çok takipçisi olanlar var” deyince, “Dünyada o kadar çok aptal var demek ki” demişti.

Konu “Selfie”lere gelince, “Kendi kendinin fotoğrafı mı çekilir?” diye kızmıştı.

Eski arkadaşlarından, Mübin Orhon, Abidin Dino, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Çetin Altan ve Yaşar Kemal’den söz etmişti.

Orhan Pamuk’un da adı geçtiğinde, “Orhan iyi çocuktur, gelir gider. Onun edebiyatı bir şey değildir. Kabiliyetli herif, bu kadar adamı enayi yerine koydu” demişti.

Hızını alamayıp “Kitapları okunmuyor, okumayan kendini kurtarıyor” diye eklemişti.

Ara Güler’e bir şey beğendirmek kolay değildi.

Zaten ne deseniz ya esprili ya küfürlü bir cevapla haddinizi bildiriyordu.

Ama bunu öyle ustalıkla yapıyordu ki ona asla kızamıyordunuz.

Dile kolay, 800 bin fotoğraf çekmiş, yakın tarihimizi bize fotoğraflarıyla anlatmış.

En favori fotoğrafı “Gemi üstünde iki boş sandalye”.

“Yaşanmışlığı ve hikâyesi olduğu için en çok bu fotoğrafımı seviyorum” demişti Ara Güler.

Kendisi de dünya çapında gurur duyduğumuz başarılı işlere imza atmanın yanı sıra, en sevdiği fotoğrafı gibi, yaşanmışlığı ve hikâyesiyle çok sevildi.

Şimdi Ara Güler’in eserleri dünya başkentlerinde sanatseverlerle buluşacak, T.C. Cumhurbaşkanlığı’nın öncülüğünde, Doğuş Grubu Ara Güler Müzesi Arşiv ve Araştırma Merkezi iş birliğiyle...

Sırasıyla Londra, Paris, Kyoto, New York, Roma ve Mogadişu’da sergilenecek.

İlk sergi ise Londra Saatchi Galeri’de 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda açılacak.

Sergide Ara Güler’in İstanbul fotoğrafları, Anadolu ve dünya coğrafyasından kareler ile Âşık Veysel’den Nâzım Hikmet’e, Picasso’dan Dali’ye, Winston Churchill’den Alfred Hitchcock’a uzanan tarihi portreler seçkisi de yer alacak.

Sergi 5 Mayıs’a kadar devam edecek.

Daniel Libeskind İstanbul’a geliyor

Polonya asıllı ABDli mimar Daniel Libeskind’ı Berlin’deki Yahudi Müzesi eseriyle tanıyoruz.

Berlin’den sonra New York’a taşımış ofisini.

Daniel Libeskind, bugün RIBA-VitrA mimarlar konuşmaları serisi kapsamında Londra’da RIBA’da bir konuşma yapacak.

Hemen sonrasında 18 Nisan’da ise efsane mimarı İstanbul’da İş Sanat’ta izleyebileceğiz.