Maça Kızı’ndan Halas sürprizi

Dice Kayek’in yaratıcıları Ayşe ve Ece Ege ile birlikte hafta sonu Conde Nast Traveler dergisinin Çin edisyonunun ekibiyleyiz.

Cumartesi akşamı Soho House İstanbul’da yemek yiyoruz, pazar akşamı ise Boğaz’da Halas’tayız.

Maça Kızı’nı annesi Ayla Emiroğlu’ndan devralıp bugünkü uluslararası bilinen haline getiren Sahir Erozan, Halas için Caroline Koç’la anlaşmış ve Halas’ı Maça Kızı üyelik kulübü yapmaya hazırlanıyor.

Halas, 1914’te yapılmış, hatta 1. Dünya Savaşı’nda Osmanlı İmparatorluğu’na karşı savaşta bile kullanılmış bir tekne.

Müthiş bir tarihi, 1950’leri andıran son derece sıcak ambiyansı ve 12 kamarasıyla çok etkileyici.

İlk parti yılbaşı gecesi

Maça Kızı’nın üyelik kulübünde 2 farklı üyelik seçeneği olacak.

Birinin üyelik ücreti 3500 euro, diğeri 2000 euro.

3500 euro ödeyen üyeler Halas’ı yılda bir kez özel kullanabilecek.

Üyeliklerde yıllık harcamaların yüzde 10’u bir sonraki yıl üyeliğinde geri kazanılacak.

Halas, yazın Bodrum, Bozburun civarında dolaşacak.

Simi, Patmos gibi yakın Yunan adalarına da gidecek.

Kışın ise İstanbul’da özel partilere ev sahipliği yapacak.

“Örneğin pazar günleri Maça Kızı mantı günleri olacak, öğlen başlayacak, sonra Boğaz’da dolaşılacak ya da hava güzelse Adalar’a kadar gidilecek, hem yemek yenilecek, hem parti yapılacak” diye anlatıyor Sahir Erozan.

Henüz Maça Kızı kulübünün lansmanı yapılmadı.

Ama 31 Aralık gecesi Halas’ta planlanan özel yılbaşı partisiyle Maça Kızı kulübün de ilk adımı atılmış olacak.

Conde Nast Traveler China ekibi sayesinde, Ayşe-Ece Ege ve Tabanlıoğlu Mimarlık’ın ortağı Melkan Gürsel ve kızı Mina ile birlikte konuk oluyoruz Sahir Erozan’a ve Halas’a.

Carlo Bernardini’nin nefis yemekleriyle Boğaz’da harika bir akşam geçirirken, bir kez daha hepimiz hemfikiriz: İstanbul kadar güzel başka bir şehir yok.

Maça Kızı’ndan Halas sürprizi

Conde Nast Traveler Çin, İstanbul’da kapak çekti

Peki ama Conde Nast Traveler dergisinin Çin edisyonundan 25 kişilik bir ekip neden İstanbul’da?

Şubat ayı kapak çekimini yapıyorlar, kapakta bir KPop yıldızı da olan, milyonlarca takipçisi olan Victoria Song var.

Conde Nast Traveler dergisinin Çin edisyonu ayda 1.1 milyon adet satıyor.

Kapakta ünlü bir isim olunca, satışlar da 5 katına kadar çıkabiliyor.

Kapak için İstanbul’u seçmelerinin nedenini derginin editörü Shawn Ong şöyle anlatıyor: “Çin’de artık dünyayı yakından takip eden, alım gücü yüksek genç bir kuşak var. Bu kuşak artık Londra, Paris, New York gibi şehirleri çekici bulmuyor. Daha egzotik, daha kendine has şehirleri merak ediyor. İstanbul da merak ettiklerinin başında geliyor” diyor.

Peki ama çekim için nerelere gidiyorlar?

Favorileri Eminönü’ndeki Kubbe oluyor.

İstanbul’un en iyi Instagram noktası Kubbe diyorlar.

İstanbul’u çok iyi bildiğini zanneden ben şaşırıyorum, “Kubbe de neresi?” diye.

Hemen kanıtlarıyla, fotoğraflarıyla geliyorlar.

Gerçekten de Eminönü’ndeki bu fotoğraf çekim noktasını biz İstanbullular bilmiyor olabiliriz ama yabancı turistler gayet iyi biliyor.

Hepsinin Kubbe’de çekilmiş birer fotoğrafı var.

Karaköy sokaklarında da çekim yapıyorlar, Pera Palas’ta da, Four Seasons Bosphorus’un rıhtımında da...

Geniş bir İstanbul dosyası hazırlıyorlar.

Conde Nast Traveler Çin ekibinin çoğu genç, hepsi İstanbul’a doyamadıklarını tatil için de geleceklerini söylüyor.

Bir tek trafikten şikâyetçiler. “Pekin trafiğinden bile daha kötü” diyorlar.

Pekin’de toplu ulaşım daha iyi oldukça trafik sorunu da çok azalmış.

İstanbul’dan sonra ise sırada moda çekimi yapacakları Ölüdeniz var.

Maça Kızı’ndan Halas sürprizi