STATION F’TE UFUK AÇICI KONUŞMALAR

Eklenme Tarihi08.12.2018 - 8:15-Güncellenme Tarihi08.12.2018 - 8:15
Silikon Vadisi’nin Avrupa açılımı Station F’teyim, Microsoft’un ‘Perakende Hikâyeleri’ etkinliğine katılmak için.

Xavier Niel’in öncülüğünde kurulan Station F, dünyanın en büyük start-up kampüsü.

Mimarı Jean Michel Wilmotte, yakın zamanda Türkiye’nin önemli mobilya markalarından Koleksiyon için de özel bir koleksiyon hazırladı ve bunun lansmanı da Station F’te yapıldı.

Microsoft’un etkinliğinin konu başlığı: Perakendede Dijital Farklılıklar.

London College of Fashion’ın inovasyon ajansının başkanı Matthew Drinkwater’ın Moda ve Perakendede Teknoloji konuşmasıyla başlıyor program.

Drinkwater’ı geçen ay Amsterdam’da bir panelde izlemiştim ve orada olduğu gibi burada da son derece çarpıcı örnekler veriyor.

Ama tabii sadece teknolojik olduğu için zorlama ürünlerin modada ve perakendede asla başarılı olamayacağını da savunuyor.

Vücut şekli ve ten rengine göre sanal styling yapan ve internet alışverişinde iadelerin azalmasını sağlayan Becoco’nun kurucusu Katharina Vandamme-Eybesfeld, Heuritech’in başkan yardımcısı Shana Aiach, Data&Data’nın CEO’su Zouheir Guedri, SouthPigalle’in kurucusu Louis de Cointet, Microsoft’tan Nina Lund moderatörlüğünde bulut teknolojisinin ve yapay zekânın mağazacılık ve internet alışverişindeki etkilerini tartışıyor.

Daha sonra L’Oréal’in dijital operasyonlarından sorumlu yöneticisi Stephane Lannuzel, yapay zekânın kaliteye ve kişiye özel hizmete etkisini anlatıyor.

Artık ten renginize uygun fondöten alırken bile kişiye özel sipariş vermek mümkün.

Wolford’un internet yöneticisi Matteo Petruzellis ise yapay zekâ ve etik değerler hakkında konuşuyor.

EON’un kurucusu Natasha Franck teknolojinin sürdürülebilirliğe etkisini anlatıyor.

Yoox - Net-a-Porter’in Ar-Ge Direktörü Gabriele Tazzari deneme yanılma metoduyla en doğru sonuca ulaşacağımızı anlatıyor, Yoox’un 10 kişilik bir ekipten binlerce çalışanı olan bir online alışveriş devine dönüşmesi sürecini de anlatıyor tabii arada.

Ermenegildo Zegna’nın yöneticisi Edoardo Zegna müşterilerle birlikte gelişmek gerektiğinin altını çiziyor.

Konuşmacılar arasında benim en çok ilgimi çeken Digital Luxury’nin kurucusu David Sadigh oluyor.

Sadigh, yükselen müşteri kitlesi Çin’in lüks perakendeciliğin geleceğini nasıl şekillendireceğini anlatıyor.

Şaşırtıcı ama Çin’de lüks marka tüketicilerinin çoğu sanıldığı gibi büyük şehirlerde yaşamıyor, yüzde 50’si küçük şehirlerde yaşıyor ve alışverişlerinin çoğunu internet üzerinden yapıyor.

1.53 trilyon dolarlık bir internet alışveriş pazarı söz konusu Çin’de.

Artık 1’e 1 pazarlama önemli, algoritmalar sayesinde herkese özel ayrı bir tanıtım filmi bile hazırlıyor birçok marka.

Sosyal medyada ise lüks marka bir çantayı etiketleyenlerin çoğunun paylaştığı fotoğrafta lüks markanın bir ürünü yok, oysa lüks markanın gerçek tüketicileri çoğu zaman markayı etiketlemiyor, fotoğrafta görünse bile.

Günün özeti, eskiden lüks markalar teknolojiden uzak durmak gerektiğini savunurdu, şimdi ise çoktan teknolojiyi nasıl kullanacaklarını keşfettiler.

Etiketler