Meriç Köyatası

Meriç Köyatası

merickoyatasi@hotmail.com

Tüm Yazıları

Port Alaçatı dünyada çok nadir görülen bir marina-kent projesi

Alaçatı’da göz kamaştıran proje

Türkiye’de herkes denizi doldururken Alaçatı’da tersi yapıldı, toprak kazınıp deniz
içeri alındı.

Bavaria’nın dünya tanıtımları sayesinde önümüzdeki ay dünyanın tüm yat dergilerinde Alaçatı ve Çeşme yazıları da çıkacak. Bu ikisi son 10 yıldır Türkiye’de de çok popüler oldu. Alaçatı’nın dar sokakları, bozulmamış mimarisi ve lezzetli yemekleri yerli turistler tarafından büyük rağbet gördü.
Alaçatı koyunun ilginç bir özelliği var. Çeşme yarımadasının güneyinde yer alıyor. Ancak tepe ve dağlar yüksek olmadığı için yazın hakim olan kuzey rüzgarını alıyor ama dalga kabarmıyor. Bu nedenle de sörf cenneti olarak anılıyor.
Koyda yer alan Alaçatı Port Marina yatçıların bütün ihtiyaçlarını karşılıyor. 260 tekne denizde, 120 tekne karada kapasitesi var. 100 tonluk vinci ve çekek sahasında her türlü bakım onarımın yapılacağı atölyeler bulunuyor.
Port Alaçatı Projesi ise gerçekten dünyada az görülen örneklerden... ABD ve St. Tropez’de örneklerini görmek mümkün. Bir marina-kent projesi olan Port Alaçatı, Güney Fransa’daki Port Girmaud projesinin babası, mimar Sporery tarafından çizildi. Türkiye’de herkes denizi doldururken burada tam tersi yapıldı. Toprak hafriyatla kazındı, deniz içeri alındı. Böylelikle Kıyı Kenar Kanunu sorunu çözüldü, tüm evlerin önüne deniz getirildi, her evin önüne tekne bağlama olanağı sağlandı. Halen etap etap yüzde 20’si bitirilen proje tamamlandığında buradaki ev ve tekne bağlama kapasitesi 1000’i bulacak.
Alaçatı Marina’nın iddialı olduğu bir diğer alan ise restoranları... Türkiye’de hemen her marinada gerçekten güzel lezzetler sunan restoranlar bulunuyor. Ancak Çeşme ve Alaçatı marinalarında durum biraz farklı. Bu iki marina da kent içi marina olduğundan restoranları sadece marina müşterileri için değil, daha geniş müşteri kitlesi için organize oluyor. Çeşme’nin ünlü lezzetleri Ferdi Baba ve Alaçatı Port Balıkçısı’na bu yıl Dalyanköy’den bildiğimiz Bani de katıldı.

Haberin Devamı

Hızlı ve seksi...

Alaçatı’da göz kamaştıran proje

Bavaria’nın motor yatının test yazısı da dünyada
ilk kez Milliyet’te.

Haberin Devamı

Alman yat üreticisi Bavaria son iki yıldır yeni modellerini tüm dünyaya Alaçatı’da tanıtıyor. Dünyanın dört bir yanından çok sayıda yat dergisinin yazarları Çeşme Alaçatı’ya geliyor, tekneleri test ediyor,
Çeşme ve Alaçatı’nın reklamını yapıyor.
Geçtiğimiz hafta Bavaria’nın yeni nesil yelkenli teknesi Vision 46’yı test etmiş ve tanıtmıştım. Bu hafta da Bavaria’nın bu sene piyasaya çıkardığı motor yat modeli Sport 39’un test sonuçlarını yazacağım. Bu teknenin tanıtımına da 24 ülkeden 50’nin üzerinde gazeteci katıldı. Hepsi aylık dergi olduğu için yaptıkları testlerin sonuçları haziran sayılarında çıkacak. Yani bu teknenin test sonuçlarını da yine dünyada ilk kez Milliyet duyuruyor.
Bavaria Sport 39’un boyu 11.80 metre. Hem güverte üstü açık modeli hem de elektrikli açılır kapanır hard top modeli bulunuyor. Motor seçenekleri, iki adet 260 beygir gücünden başlayıp iki adet 370 beygir gücüne kadar gidiyor. Ayrıca dizel yerine iki adet 260 beygir gücünde benzinli modeli de bulunuyor. Bizim testte kullandığımız modelde iki adet 370 HP makine vardı.
Teste çıktığımız gün Çeşme’de 25-30 knot arasında esen sert bir lodos vardı. Teknenin ilk gün testlerini Çeşme Marina’dan çıkıp Sakızlı koyunda yaptık, ikinci gün de Alaçatı’da...
Tekne 1000 devirle 7 knot sürat yaparken saatte 8 litre yakıt harcıyor. 1500 devre çıktığımızda hız 9.5 knot, harcadığı yakıt
28 litre. Bu teknelerin tadı hızlanınca çıkıyor.
2 bin devirde hızımız 13 knot, harcadığımız mazot 62 litre oluyor. 2 bin 500 devirde
24 knot hızda 84 litre mazot yakıyoruz.
3 bin devirde 32 knot hızda saatte 114 litre harcıyoruz. Makinelere tam yol verdiğimizde devir 3 bin 450’ye çıkıyor. Süratimiz 40 knot, harcadığımız mazot da 155 litre. Bu süratte giderken insan kendisini bir başka hissediyor... Bu tür hızlı motor yatların tadı sakin havalarda çıkar. Ancak dalgalı bir denizde de sert havadan süratli kaçmak için avantaj sağlıyor.
Tekneyi tam yolda dalgaya karşı vuruyoruz, uçuyor. Sert dönüşler yapıyoruz, dalga üstünde oldukça dengeli manevralar yapıyor. Sert havada bile iyi bir sürüş konforu sağlıyor. Motor yatçı değiliz, yelkenciyiz ama insan düşünmeden edemiyor. Uzun gezi yapmayıp da dar bir bölgede gezilecekse, örneğin Çeşme merkezli olup da kuzeyde Ayvalık, güneyde de Bodrum’a kadar gezmeyi düşünüyorsanız ya da İstanbul’da iseniz Boğaz’ın tadını çıkaracaksanız hızlı bir motor yat fikri insanın kafasını kurcalıyor.
Konfora gelince... Teknede iki kamara, bir salon mutfak ve duş tuvalet var. Kamaraların yüksekliği 2 metre 10 santim. Güvertede ise
8 kişinin oturabileceği masa, güneşlenme alanları, ıvır zıvır koymak için bol miktarda
dolap bulunuyor. Teknede makinenin gücünden konfora kadar çok sayıda opsiyon var. Fiyatlar da bu opsiyona göre değişiyor. 145 bin avrodan başlayıp, o da olsun bu da olsun denince
280 bin avroya kadar çıkıyor.
“Teknenin başlığındaki hızlıyı anladık da seksi ne demek oluyor?” diye sorarsanız...
Bu teknenin testlerine dünyanın 24 ülkesinden
50 civarında yat dergisinin yazarları ile ayrıca Penthouse ve Playboy’un fotoğrafçıları da vardı. Gelirken seksi modeller getirmediler, bu teknenin fotoğraflarını çektiler. Ben de tekneye seksi yakıştırması yaptım...

Haberin Devamı

KAPTANIN MUTFAĞINDAN

Dil lokum

Çeşme’de favori mekanlarımdan biri olan Dalyanköy’deki Bani Balık, Alaçatı Marina’ya taşındı. Restoranı Oğuz Okkan işletiyor. Daha önce kendisinin soğanlı ayvalı kalamarı ile deniz ürünleri pazı sarma tariflerini vermiştim. Söz Alaçatı’dan açılmışken bu vesile ile Oğuz Okkan’ın dil lokumu tarifini aktarayım.
Dil balığı fileto edilir. Rulo şeklinde sarılır. Kömür ızgarada ön pişirmeden geçirilir. Evde kömür ızgara yerine yağsız tavada da ön pişirme yapabilirsiniz. Daha sonra beşamel sos hazırlanır. Beşamel sos için un yağ ile kavrulur. Süt ve yumurta ile karıştırılır, tuz ve karabiber eklenir, kavurmaya devam edilir.
Sos soğuduktan sonra, biraz süt eklenerek inceltilir. Ön pişirmeden geçirdiğimiz dil bağlı toprak kap
veya fırın kabına konur. Üzerine beşamel sos dökülür. Son olarak da kaşar peyniri rendelenir. Üzeri kızarınca fırından çıkarılıp servis edilir.

MAYIS AYI FIRTINA TAKVİMİ

* 08 Mayıs Fırtına (Doğu rüzgarları)
* 11 Mayıs Mevsimsiz soğuklar
* 16 Mayıs Filizkıran fırtınası
* 20 Mayıs Kokulya fırtınası
* 22 Mayıs Ülker fırtınası
* 30 Mayıs Kabak meltemi
* 31 Mayıs Bevarih rüzgarlarının başlaması