TATİL DÖNÜŞÜ YAPILACAKLAR LİSTESİ

Bayram tatilini birleştirenler, çocukları okula başlayacak veliler ve daha birçok kişi yaz sezonunu kapatıp şehre dönüyor. Peki tatil dönüşü sağlığımız için neler yapmalıyız?

1- Tatil ruhunu şehre taşıyın

Tatil dönüşü işe adapte olmakta zorlanma, mutsuzluk, yorgunluk ve isteksizlik karşılaşabileceğiniz başlıca sorunlar arasında yer alıyor. Bedeninizin işyerinde olduğunu ama ruhunuzun hâlâ tatilde kaldığını düşünebilirsiniz. Tatilde yaşanmamış tüm pazartesi sendromlarının adeta topluca üzerinize geldiğini de… Bu olumsuz hislerin panzehiri tatil ruhunu şehre taşımak. Bunun için hafta sonu şehirde mutlu ve iyi hissetmenizi sağlayacak mekanlar ve etkinliklere göz atmakla başlayabilirsiniz.

2- Aperitivo yapın

Milano’da iş çıkışı saatleri Aperitivo geleneği sayesinde şehirde mekanların dolup taştığı, sosyal buluşmaların pik yaptığı bir andır. Seçtiğiniz bir içeceğe ufak atıştırmalıklar ve sosyal etkileşimler eşlik eder. Yaz sonrası iş temposunun hızlanmaya başlamasıyla sorumluluklarınızın arttığı bu günlerde Aperitivo rahatlatıcı bir etki yaratıyor.  Üstelik artık bunun için Milano’ya gitmenize de gerek yok, bizim şehirlerimizde de aperitivo var. İş çıkışlarında aperitivoları kaçırmayın. Hele de hâlâ yaz havasını anımsatan teraslı mekanlardaysa…

TATİL DÖNÜŞÜ YAPILACAKLAR LİSTESİ

3- Cildinizi nemlendirin

Giderek soğumaya başlayan havalar deriden su kaybının artışına yol açarak derinin kurumasına neden oluyor. Kuruyan cildiniz ve çatlayan elleriniz için Aloe jel, zeytinyağı veya argan yağı içeren ürünler kullanabilirsiniz. Cildinde yağlı bir hissi sevmeyenlere ise ciltten çabucak emilen Jojoba yağı önerilebilir. Ancak yağlı ve karma cildi olan kişiler argan yağı, Hindistan cevizi yağı gibi yüksek yağ içerikli nemlendiriciler yerine su bazlı nemlendiricileri kullanmalılar ki sivilcelenme ve akne sorunuyla karşı karşıya kalmasınlar. C vitamini, yeşil çay ve üzüm çekirdeği ekstresi gibi antioksidan ürünlerin düzenli kullanımı da cildi hem nemli tutar hem de kırışıklıkların oluşmasını geciktirir.

4- Bağışıklık zırhlarınızı kuşanın

Soğuk havanın hissedilmeye başlamasıyla virüs ve bakterilerin hayatımızdaki etkisi de arttı. Çevremizde öksüren, hapşıran, kırgınlık, yorgunluk hisseden kişiler çoğalmaya başladı. Soğuk havaların bizi kapalı alanlara hapsetmesiyle, havada damlacıklar halinde kalıp bir kişiden diğerine hızla geçen virüsler hepimiz için kapıda bekleyen tehlike...  Onlardan korunmak için bu günlerde sarılıp öpüşmeleri, el sıkışmaları azaltmak; kapı kollarından bile bulaşabildiklerinden sık sık elimizi yıkamak ilk önlemler olabilir. Ancak yine de korunamayabiliriz, eczacınıza danışınarak bağışıklığınızı güçlendirecek doğal kürlerden yararlanabilirsiniz.

5- Besinlerin gücünden yararlanın

Besinler de beyin biyokimyasını etkileyerek keyif ve mutluluk verebilir. Doğru besinler kişiyi tatil dönüşünde, bunalıma ve sıkıntılı ruh haline sokacak duygusal strese karşı daha dayanıklı yapabilir. Günde 40-50 gram bitter çikolata (yüzde 70 kakao içeren) yemenin kişileri mutlu ettiğini gösteren çalışmalar var. Muz, süt ve ceviz üçlüsünün birlikte tüketilmesi de mutluluk hormonunuzun artmasını sağlayabiliyor. Bir bardak süt, bir muz, üç ceviz, tarçın, bir tatlı kaşığı keçiboynuzu unu, bir çay kaşığı vanilya ve bir yemek kaşığı yulafı blendırda karıştırarak mutluluk verecek bir içecek hazırlayabilirsiniz.