Her Türlü Koşula ve Krize Dayanan Sektör – Cilt Bakımı ve Makyaj Kozmetiği

26 Temmuz 2021

Pandemi etkisi ile geçtiğimiz 2 sene bazı sektörlerin satış hacimleri düşerken, bu düşüşlerden etkilenmeyen sektörler de oldu. İnsanların daha iyi hissetmek için kendi bakımlarına önem vermesi neticesinde, kozmetik sektörü bu dönem pozitif yönde etkilenen sektörler arasında yer aldı.

Özellikle Y jenerasyonunun tüketim harcamaları, kozmetik sektöründe artış gösterdi. Son yıllarda zaten büyüme trendinde olan özellikle cilt bakım ve wellness ürünleri kategorisinde gözlenen hareketlilik Pandemi döneminde daha fazla ivme kazandı.  2017’de, 2 yıl öncesine göre yüzde 25 artış gösterdi. Global araştırma şirketi Statista ’nın yayınladığı rapora göre, doğal ve organik kozmetik sektörünün hacminin ilerleyen yıllarda daha da artması bekleniyor.

Doğal kozmetikler için küresel pazar değeri, 2018'den yaklaşık 2 kat artışla 2027 yılı için beklenen kabaca 54,5 milyar dolara ulaştı. Böylece doğal ve organik kozmetik pazarının öneminin arttığı somut olarak görülmüş oldu. Bu

Yazının Devamı

Marka Değeri İçin Dijital Dönüşüm mü? Yoksa Dijital Motivasyon mu?

5 Mayıs 2021

İnsan doğasının ihtiyaç ve beklentileri yıllar geçtikçe değişmiyor. İnsanlar evrimleşse bile Maslow’ un temel ihtiyaçlar olarak tanımladığı özelliklerini koruyorlar. İnsanlarla ilgili değişen temel konu ise insanların istediklerini elde etme şekilleri oluyor. Teknolojinin gelişmesi ve dijitalleşmenin artması sonucu olarak insanlar ihtiyaçlarını tatmin için daha fazla ürün ile hizmete daha kolay erişmek ve daha hızlı sahip olmayı bekliyorlar.

Teknolojik gelişmelere rağmen insanların “Maslow İhtiyaç Piramidi” üstünden tanımlanan ihtiyaçlar hiyerarşisi şirketlerin müşteri memnuniyeti ve yeni ürün tasarlarken kullandıkları önemli yol göstericilerden biri olmaya uzun yıllar devam etti.

Amerikalı psikolog Clayton Alderler 1969 da yayınladığı çalışmasında Maslow piramidini hiyerarşi sayısını azaltan ve kademeler arası geçişken bir yapıya sahip üç kademeli bir modele taşıdı. Bu üç seviyeli modeli ERG (Existince, Relatedness ve Growth) olarak adlandırdı. İlk kademeyi varlık nedeni, ikincisini duygusal bağ ve

Yazının Devamı

2021’de Ezber Bozan Teknolojiler Bölüm 2: İletişim, Token ve Sanal Fuar

19 Nisan 2021

Bir önceki yazımda bahsettiğim 2021’de ezberi bozacak teknolojiler ile ilgili paylaşımlara bu yazıda devam ediyorum. Bu yazıda üç tane sektörde olan gelişmelere değineceğim. İletişim, elektronik para uygulamaları ve sanal fuarlar.

Yapay zekâ kullanımı her alanda olduğu gibi iletişim sektöründe birçok alanda kullanılıyor. Özellikle üçüncü parti çerezlerin yasaklanması ile markalar artık site ziyaretlerinden, ilgi alanlarından veri bulmakta zorlanacaklar. Bu açıdan ilgi odaklı hedef kitle analizi yapabilmek çok daha önemli bir hale geldi. İlgi odaklı analiz için daha önce bahsettiğim gibi sosyal medyayı dinleyip kişilerin paylaşımlarını analiz eden teknolojiler NLP (Natural Language Processing) modelleri hızla gelişiyor. Bu sentiment analiz konularına ek olarak yapay zekâ teknolojisi kullanarak reklamlarda yer alan resimlerin ve video içeriklerin analiz edilmesine ve bu reklamların hedef kitle açısından uygun olanların ilgili hedef kitleye yönlendirilmesine başlandı.

Yapay zekâ teknolojisi ayrıca reklam içeriklerinin yaş ve cinsiyet

Yazının Devamı

2021’de oyunun kurallını değiştirecek teknolojiler

6 Nisan 2021

Teknoloji artık insan hayatını kolaylaştıran bir araç olmaktan çıkıp, iş yaparken veya gündelik hayatımızda yaşadığımız deneyimlerin geliştirilmesi açısından çok önemli bir rol alıyor.

Eğitim, medya, gıda üretimi, yeşil enerji bazlı çözümler vb. her alanda teknoloji artık yapay bazlı daha gelişmiş çözümler ile insan hayatını kolaylaştırıyor.

CB Insights yaptığı araştırmada 2021 de oyunun kurallını değiştirecek teknolojileri tanımlamış. Akıllı Eğitim sistemlerinin kullandığı kendisi öğrencinin öğrenme sistemini öğrenerek buna uyum sağlayan eğitim algoritmaları sayesinde öğrenme sürelerinin hızlanması neticesinde bu tarz yeni nesil eğitim sistemlerine olan bağlılığın artması bekleniyor. “Üçüncü Parti” çerezlerin yasaklanması ile yapay zeka kullanılarak içerik ve ilgi bazlı reklam ilanlarının planlaması, içerik yaratıcılar için UI ve UX deneyimini maksimize edecek platformların altyapı sağlayıcı teknolojilerinin gelişmesi, laboratuvar ortamında protein bazlı gıda üretimi, uzayda ARGE çalışmaları, 3D yazıcıları

Yazının Devamı

Müşteri Deneyimde Fark Yaratmak – Yapay Zekâ

22 Mart 2021

“Yapay Zekâ” yavaş fakat emin adımlarla gündelik hayatımıza giriyor. Son günlerde gündelik yaşantımızda en çok karşımıza çıkan yapay zekâ uygulamaları ise “Chatbot” olmaya başladı. Dünya’da Chatbot pazarı 2020’de 2,9 Milyar dolar oldu. 2026’da 10,5 Milyar dolar büyüklüğüne ulaşması bekleniyor. Chatbot alt yapısını oluşturan ve tahmin yapan algoritma motorları, API entegrasyonları, NLP (Doğal Dil İşlemcileri) teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ile pazarın her yıl yüzde 20 ile 25 arasında büyümeye devam edeceği öngörülüyor.

İlgilendiğiniz ürün ve hizmeti almak için ulaştığınız ilgili web sitelerinde Chatbotlar sizin sorularınızı bir çağrı merkezi çalışanı ile konuşuyormuşsunuz gibi cevaplandırıyor. Kuvvetli bir yazılımla hazırlanmış ve çoklu senaryo uygulamaları ile zenginleştirilmiş olan Chatbotlar ile yazışan müşteriler, çoğu zaman Chatbot ile konuştuklarını anlamıyor ve hatta karşısında gerçek bir insan olduğunu bile düşünebiliyor. Chatbotlar ağırlıklı olarak, hizmet ya da

Yazının Devamı

Baharlar ile cemreler düşerken yeni platform ClubHouse fenomeni

9 Mart 2021

Mart ayı ile kıştan ilkbahara geçerken piyasalar bahar sersemliği yaşıyor. Para piyasaları yönünü yukarı mı çevirecek yoksa Amerikan borsasında uzun zamandır beklenen düzeltme bu dönem mi olacak? Elon Musk 1,5 milyar dolarlık Bitcoin aldığını açıkladıktan sonra Bitcoin’in yüzde 40-50 değer kazanması sonrası satmasının yarattığı durum Bitcoin çıkışını engelleyecek mi? Yoksa çıkış devam edecek mi? Biden’ın yeni uygulamaları piyasaları ne kadar etkileyecek? Aşılama ne zaman tüm popülasyonun yüzde 60’ına ulaşacak? Karantina sürecinden erken mi çıktık? Tekrar kapanacak mıyız?

Cevap bulunması gereken konular ve sorular uzayıp gidiyor. Bundan 3 yıl önce bu soruların cevaplarını pazar araştırma raporları, iş konularında haber yapan tematik kanallar, danışmalık şirketlerin analiz raporları, üniversitelerin akademik yayınları ve yatırım bankalarının analizlerini okuyarak öğrenmeye çalışırdık. Bunların bazılar ücretsiz ulaşabileceğimiz bilgilerken çoğuna çok ciddi bedeller ödememiz gerekirdi. Geniş bir çevresi olan çok kişi

Yazının Devamı

Son kilometre dağıtım için teknolojik çözümler

22 Şubat 2021

Tüketiciler, alışveriş ihtiyaçlarını büyük ölçüde e-ticaret siteleri veya platformları üzerinden yapmaya başladı. Eskiden alışveriş memnuniyeti olarak müşteriler için mağazalarda çalışan personelin bilgisi, satış sonrası ürün teslimatı ve kurulumu en önemli konular iken artık ürün teslimatının hızlı bir şekilde gerçekleştiriliyor olması en az bu iki konu kadar önem kazandı. Bu yüzden, perakende konusunda e-ticaret ile mal satan firmalar açısından Amazon, Trendyol, Alibaba vb. alışveriş platformları ile rekabet edebilmek için ürün teslimatı konularında fark yaratacak teknolojik hamleler gerçekleştirmek bir öncelik haline geldi.

Sonuç olarak, markalar maliyetleri azaltmak için çalışırken bir taraftan da parsel hacmini arttırmak, teslimatları hızlandırmak ve müşterileri memnun etmek için yeni teknolojiler ve deneysel tedarik zinciri modelleri geliştirmek için yarışmaya başladı. Son Kilometre (Last Mile) teslimatı ise tüm bu süreçlerin önemli bir maliyet kalemi ve operasyon

Yazının Devamı

PAZARLAMACILAR AÇISINDAN PANDEMİ DÖNEMİNDE FİYAT YAPMAK VE  2021 BEKLENTİLERİ

8 Şubat 2021

2020 yılının esasında fiyatların belirlenmesi ve pazarlama alanında çalışanlar için oldukça zor bir yıl olması gerekirken bu yıl, düşünüldüğü kadar zor geçmedi diyebiliriz. Pandeminin etkileri her sektörde farklı olarak ortaya çıktı. 2020’nin ilk çeyreğinde özellikle beyaz eşya ve gıda fiyatları çok hareketli geçmedi. Karantina beklentisi ile özellikle gıda ürünlerine yüksek bir talep oldu.  Konut tarafında yüksek konut stokları nedeni ile fiyatlar Haziran’a kadar düşme eğiliminde idi. Ancak devlet bankalarının desteği ile yüzde 0,64 faiz ve iki sene ödemesiz krediler ile Haziran ayından itibaren bahçeli ve büyük balkonlu evlere gelen talep artışı neticesinde Eylül ayında konut fiyatları ilk 9 ayda yaklaşık yüzde 29 oranında artmış oldu. Gıda fiyatları, artan talep ve global ısınmanın etkileri ile global piyasalarda Eylül ayında ortalama yüzde 5 arttı. Pandemiden dolayı Mart ayında düşmeye başlayan otomotiv fiyatları, Nisan ayından itibaren karantina nedeni ile üretimlerin durması

Yazının Devamı