Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Müzik festivalleri modanın kalbinin attığı yerlerde. Moda markaları da uzun zamandır bunun bilincinde. Sponsor olanlar, artık bilindik yöntemlerle yetinmiyor; projelerini sosyal medyaya da taşıyor. ‘Dijital pazarlama aracı olarak festival stili’ 2010 yılında Kaliforniya’da düzenlenen ünlü Coachella festivaliyle başladı. Festival stilini Türkiye’de sosyal medyaya ilk kez taşıyan ise yine aynı yıl, Beymen Blender oldu. Stylish You adlı kampanya şöyle işliyordu: One Love Festivali’ne katılanlar kıyafetlerinin fotoğraflarını çekiyor, Twitter hesaplarından @beymenblender’a hashtag ile tweet’liyordu. Daha sonra bu fotoğraflar markanın Facebook sayfasına yüklenmiş, en çok oy alan üç görünümün yaratıcısı, hediye çekleri kazanmıştı.
Festival modasının sosyal medyaya yansıması yıllardır benzer kampanyalarla devam ediyor. Artık işin içine Instagram, Vine, Tumblr gibi mecralar da girdiği için yarışmalar daha da çeşitlenip renkleniyor.

Rock’n Coke’ta neler var?
Dün başlayan Rock’n Coke Festivali’nde de moda markaları etkinlikler düzenliyor. markafoni.com, 10. senesinde 8. kez düzenlenecek festivale özel bir sosyal medya yarışması başlattı. Özel tasarlanan yarışmaya katılmak isteyenler, #festivalstilim etiketiyle kendi festival stillerini anlatan fotoğraflarını @markafoni ve @RocknCoke hesaplarına post ediyor. Etkinliğin sonunda Markafoni jürisi tarafından belirlenen üç kişi, markafoni.com’dan 100 TL’lik indirim kuponu kazanıyor.
Mavi de festivalde hem online hem de offline kampanya düzenleyen moda markalarından. Müzik festivallerine ilk yıllarından itibaren katılan Mavi’nin mottosu; “Festival Modası Mavi’den Sorulur”. Bu yıl blogger Billur Saatçi, Hezarfen’de festival ruhunu en iyi yansıtan stilleri seçiyor ve bunlar tüm sosyal medya kanallarından yayınlanıyor. Kullandıkları etiket, #ilovemavi. Ayrıca standa gelen herkese 20 TL’lik hediye çeki veriliyor. Kod, mavi.com’da da geçerli.
Mudo FTS64 ise #seninyerinfestival etiketiyle Facebook, Twitter, Instagram ve Tumblr hesapları üzerinden fotoğraf paylaşımları yaptı, festival kombin önerileri paylaştı. Online alışveriş sitesinde festival galerisi açıldı ve festival alışverişleri kolaylaştırılmaya çalışıldı. Festival süresince MudoCity adresindeki Instagram hesabını blogger Ufuk Onur Tapan yönetiyor. Ayrıca katılımcıların fotoğrafları da sosyal medya hesapları üzerinden paylaşılıyor.