Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları

Ebay’le Kate Spade Saturday’in New York’ta başlattığı uygulama, geleceğin alışveriş trendlerine ışık tutuyor
Kocaman bir vitrin düşünün. Ve vitrine yerleştirilmiş 30 civarında da ürün. Kıyafetler, ayakkabılar, çantalar, takılar... Vitrinin hemen yanında kocaman bir iPad’e benzetebileceğiniz bir dokunmatik ekran mevcut. Ve bu ekran ile vitrinde beğendiğiniz ürünleri satın alabiliyorsunuz. Renk, beden gibi tercihlerinizi belirliyorsunuz önce. Ardından da cep telefonu numaranızı giriyor ve SMS’le konfirmasyon alıyorsunuz. Satın aldıklarınız bir saat içinde adresinize teslim ediliyor. Ödemeyi de kapıya gelen kuryeye PayPay aracılığıyla yapıyorsunuz. Online alışveriş devi eBay’in, Kate Spade Saturday mağazalarıyla yaptığı işbirliği, tam da böyle bir deneyim sunuyor. Yalnızca New York’ta denenen uygulama için şehrin dört farklı yerindeki mağazaların vitrinleri belirlenmiş. Biraz billboard’ları biraz da satış otomatlarını andıran vitrinler parlak sarı renkleriyle hemen dikkat çekiyor. Bir de önünden biri geçtiğinde ziller çalıp ışıklar çalarak daha da kendini belli etmeye çalışıyor.
Geçtiğimiz hafta Mudo’nun başlattığı mobil uygulama gibi, bu işbirliği de yakın geleceğin alışveriş trendleriyle ilgili önemli ipuçlarına sahip aslında. Her iki deneyimde de ürünler fiziki olarak görülüp inceleniyor ama alışveriş online olarak tamamlanıyor. Ebay gibi bir online alışveriş deviyle Kate Spade Saturday mağazası arasında yapılan işbirliği de, önümüzdeki günlerde karşımıza çıkabilecek online-offline mağaza beraberliklerinin sinyallerini veriyor. Dokunmatik deneyim, mobil uygulama, stok lojistiği, ulaştırma ve mobil ödeme eBay’in knowhow’ından geliyor. Tasarımlarsa Kate Spade’in.
eBay yetkilileri tüketicilerin mobil ağırlıklı uygulamalara hızla kaydığını söylüyor. Vitrin alışverişini farklı bir noktaya taşıyan işbirlikleri de bunun yeni bir açılımı.
Uygulamanın Kate Spade hayranı olmayanların bile ilgisini çekmesi ise deneyimden. Birçok kişi bu tecrübeyi yaşamak için ufak da olsa bir şey almak istiyor. Deneyim, yakın geleceğin alışveriş trendlerinin en önemli maddelerinden.

Haberin Devamı

Louis Vuitton da mobile kaydı

Haberin Devamı

Lüks markaların sosyal medya ve mobil uygulama fobileri sona eriyor. Başta çekimser davrandıkları tüm mecralarda varlık göstermeye başlıyorlar. Son olarak Louis Vuitton, Amerika’da yaşayan müşterileri için bir mobil site geliştirdi. Yeni ürünleri görmeye yarayan sitenin en büyük özelliği, alışveriş yapmaya imkan sağlaması. Louis Vuitton’un mobil stratejilerini geliştirmeye başladığının sinyallerini veren site, diğer lüks markaların da benzer uygulamaları deneyeceğini gösteriyor. Cep telefonlarınızı kullanarak lüks ürünler satın almaya alışsanız iyi olur.