Tansiyon vücutta kan basıncını sağlayan vücudumuzun sağlığı için oldukça önemli bir unsurdur. Eğer tansiyon olmasaydı vücudumuza gerekli oksijen gitmezdi ve tüm organlarımız iflas ederdi. Bu nedenle tansiyonun sağlıklı bir şekilde çalışması vücut sağlığı açısından oldukça önemlidir. Belirli bir zaman sonra damarlara fazla güç uygulanması durumunda damar çeperine fazla güç uygulanır. Bunun sonucunda yüksek tansiyon meydana gelir. 

Tansiyon nasıl okunur?

Tansiyon ölçerken sonuçlar genellikle 2 rakamla okunur. Örneğin tansiyonun ölçülmesinin ardından büyük tansiyon 12, küçük tansiyon 8 şeklinde veriler alınır. Bu rakamlardan biri ya da ikisi birden çok yüksek olabilir. Büyük rakam sistolik kan basıncı (büyük tansiyon) ve küçük rakam diastolik kan basıncı (küçük tansiyon) olarak adlandırılmıştır. 

Yüksek tansiyon belirtileri nelerdir?

Yüksek tansiyon çoğu zaman belirti vermez. Yüksek tansiyon hastası pek çok kişi tansiyon sorununu ancak rutin olan kontroller sonucunda anlayabilir.  Rutin bir kontrol yapılmayan tansiyon hastalarında ilerleyen zamanlarda böbrek ve kalple alakalı sağlık sorunları gelişebilir.
Dolayısıyla tansiyon yüksekliğinde oluşan belirtilere dikkat etmeli, oluşan belirtiler muhakkak dikkate alınmalıdır. 

Tansiyon yükseldiğinde ortaya çıkan belirtiler şu şekildedir,

Kafa bulanıklığı, 
Baş ağrısı 
Görme bozukluğu 
Burun kanaması 
Mide bulantısı, 
Kusma 

Bu belirtiler özellikle baş ağrısı ile beraber geliyorsa muhakkak bir doktora başvurmalı, sağlık açısından vücudun tansiyon dengesi takip edilmelidir.


Doktor kontrolünde olmasa bile evinizde tansiyonunuzu ölçtüğünüzde sürekl,i yüksek çıkıyorsa ilk olarak bir doktora başvurarak sorunun neden kaynaklandığını ve hayati tehlike için ne kadar risk oluşturduğu  ya da  normal tansiyonunuzun kaç olması gerektiği muhakkak araştırılmalı ve doktora sorulmalıdır. 

Yüksek tansiyonu kontrol altına almak için neler yapmak gerekir?

- Bol bol su içmeniz aynı zamanda da lif içeren gıdalardan bolca tüketmeniz gerekmektedir.
- Günde en az yarım saat düzenli egzersiz yapmanı gerekmektedir.
- Yemeklerde mümkün olduğunca tuz kullanmamalı günlük sodyum ihtiyacını en aza düşürmelisiniz.
- Stresle baş etmeyi öğrenmeli,  strese neden olan faktörleri hayatınızdan uzaklaştırmalısınız.
- Fazla kilolardan kurtulmalı, sağlıklı kilo oranına kavuşmalısınız.


Kalp Krizini Önleyen Besinler Neler?