06.11.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
ANKARA AA
Zeybekci, “Türk dizileri İskandinav ülkelerinden Uzakdoğu’ya kadar dünyanın dört bir yanında izleniyor. Ülkemizi, markalarımızı, kültürümüzü tanıtabilmek için böyle bir imkânımız var ama markalarımızı ‘buzlayarak’ bu fırsatı heba ediyoruz” dedi. Zeybekci, şöyle devam etti: “Japonya, ABD ve İngiltere’de ‘buzlama’ uygulaması yok. Amerikan filmlerinde ya da dizilerinde, turistlerin ilgisini çekebilecek yapıların görüntüleri yer alır. Pek çoğunda Amerikan bayrağı, Beyaz Saray gösterilir. Oyuncular mutlaka bir alışveriş merkezine giderler ve izleyicinin gözünün içine sokarcasına üzerinde markaları görünen ürünleri raflardan alıp sepete koyarlar. Türk prodüksiyonlarında ise oyuncu bir markete girdiğinde bütün raflar sansürleniyor.”
RTÜK devredeEkonomi Bakanlığı görevini üstlendiği günden itibaren bu uygulama konusundaki eleştirilerini ilgili yerlere ilettiğini ve çözüm bulunmasını istediğini anlattı. Daha önce Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) ile söz konusu uygulamalara ilişkin görüştüğünü belirten Zeybekci, “Hem ihracatımızı artırmak hem de ülkemize daha fazla turist çekebilmek için profesyonel bir çalışmayla bu soruna çözüm üretmemiz lazım” dedi.