Ege Zeytinyağında hedef Uzakdoğu

Zeytinyağında hedef Uzakdoğu

13.03.2017 - 04:25 | Son Güncellenme:

Foodex Japan 2017 Fuarı’nda stant açan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, Türk zeytinyağına ilgiden memnun kaldı. Komite Başkanı Gündeş, “Hedef Uzakdoğu” dedi

Zeytinyağında hedef Uzakdoğu

ZEYTİNYAĞI üretiminde dünya ikinciliğini hedefleyen Türkiye, zeytinyağını katma değere dönüştürmek için tanıtım atağını sürdürüyor.

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) Türk zeytin ve zeytinyağını tanıtmak amacıyla yürüttüğü tanıtım çalışmalarına Japonya’yı da ekledi. 7-10 Mart 2017 günleri arasında Chiba/ Japonya’da 42.’si düzenlenen ve Türkiye Milli Katılım organizasyonu EİB tarafından düzenlenen Foodex Japan 2017 Fuarı’nda, stant açarak Türk zeytin ve zeytinyağını tanıtan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, ziyaretçilere Türk zeytinyağı tadımı yaptırdı.

‘Yüksek potansiyel’

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kadri Gündeş, Uzakdoğu’da Türk zeytinyağı sektörünün daha büyük dilim alması için çaba gösterdiklerini söyledi. Japonya yıllık 60 milyon dolarlık zeytinyağı ithal eden bir ülke. Japonya’ya ihracatımız, 2015/16 sezonunda, zeytinyağı rekoltemizin azlığı nedeniyle bir önceki döneme göre gerilese de, önümüzdeki dönemde Türkiye’deki zeytinyağı rekoltesi artışıyla birlikte ihracatımızın katlanarak artabileceği, çok yüksek potansiyele sahip bir ülke konumunda” diye konuştu.

Yazarlar