Aysun Kaba

Aysun Kaba

aysunkaba@gmail.com

Tüm Yazıları

‘Luzdemia’ markasıyla dikkat çeken, çalışmayı ve üretmeyi seven başarılı tasarımcı Göknur Abdik Karadağ, sorularımızı yanıtladı

Takılar, mücevherler her zaman kıyafeti öne çıkaran önemli bir detaydır, kıyafetinizi konuşturur. Çok sade bir kıyafeti bile şıklaştırma gücüne sahip oldukları kesin. Bugün Türkiye’de birçok noktada gördüğümüz markayı artık dünyaya açıldığını gururla görüyoruz.
‘Hikaye anlatan takılar’ denildiğinde artık herkesin aklına Luzdemia geliyor.
Çalışmayı ve üretmeyi seven başarılı tasarımcı Göknur Abdik Karadağ, sevdiği işi yapıyor ve bu hayattaki en büyük lüksün, koleksiyon çalışırken zaman kavramını yitirip sadece renklere, şekillere, taşların büyülü dünyasına kapılmak olduğunu söylüyor.
Kendisiyle çok güzel bir röportaj gerçekleştirdik.

Haberin Devamı

1-Göknur Abdik Karadağ’ı tanıyabilir miyiz?

Yaklaşık 18 yıl kendi aile şirketimiz olan Goldenline’da kendi tabirimle ‘ikinci üniversitemde’ üretimden pazarlamaya, ithalattan ihracata her departmanda çalıştıktan sonra, kendi takı dünyamın ve hayallerimin peşine düştüm. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi mezunuyum. Evli ve iki çocuk annesiyim. Yıllarca Amerika ve Avrupa’daki departman mağaza zincirlerine altın ve pırlanta koleksiyonlar çalıştım. Tüm dünyadaki uluslararası takı fuarlarında aile şirketimizi temsil ederken, görsel dünyamı zenginleştirme fırsatım oldu. Aslında o zamanlar bu uluslararası platformlarda bulunurken neye birikim yaptığımın farkında bile değildim. Gözümün önünden geçen binlerce takı ve renkli taşlar beni zaten çok sevdiğim bu dünyanın bir parçası yapmıştı.
Çalışmayı üretmeyi çok seviyorum. Bu zincirin bir halkası olmaktan dolayı çok şanslıyım çünkü sevdiğim işi yapıyorum ve bu hayattaki en büyük lüks. Koleksiyon çalışırken zaman kavramını yitirip sadece renklere, şekillere ve taşların büyülü dünyasına kapılıyorum. Aylar sonra ortaya çıkan ürünlerin seçildiğini kullanıldığını görmekse tüm yorgunluğumu alıyor.

2- Luzdemia markası nasıl oluştu?

Luzdemia, benim ışığım demek. Kendi işimi yapmaya karar verdiğimde markamın, içimdeki biriken ışığı ve zenginliği yansıtmasını istedim. Kişiselleştirmenin henüz bu kadar popüler olmadığı 2013 yıllarında ikinci anneliğimin farklı bir deneyim olacağını biliyordum. Her kadının kendi ışığını yansıttığı, kendi dünyasını güvenle gösterebileceği elegan bir marka olması için yeterince birikim yapmıştım. İşe kişiselleştirmeden başlamamın sebebi ise o zamana kadar yapılmamış olmasıydı. Kişiselleştirilebilen luzyo madalyonları henüz Instagram’ın da yeni başladığı 2014 yılında çok hızlı yayıldı ve hikaye anlatan takılar denildiğinde artık herkesin aklına Luzdemia geliyor. Zamanla koleksiyonlar gelişti, markanın takipçileri bize olan bağlılığını sosyal medyadan paylaştıkça, popülaritesi arttı. 2017 yılında mağaza olmaya başlayınca, online başlayan bu deneyimi daha da keyifli hale getirdiğimizi düşünüyorum. Luzdemia markasının mint yeşili kitap formundaki hediye kutuları da markanın seçilmesinde rol oynadı. İnsanlar bizi yıllarca bir yurt dışı markası sandı. Marka algısı, manifestomuz, ürün kalitesi ve sunum farklılıklarının bu algının oluşmasında rolü fazla.
Şu an yurt dışında perakende deneyimi sunmaya başladık. Amerika Birleşik Devletleri’nde ilk mağazamızı açtık. Türk markası olduğumuzu duyan herkes çok büyük hayranlıkla koleksiyonlarımızı inceliyor ve çok beğeniliyor.

Haberin Devamı

Göknur Abdik Karadağ ile 5 soru 5 cevap

Haberin Devamı

3-Takıların kıyafetler üzerindeki etkisi nasıl?

Takılar çok eski zamanlardan beri insanların kendini ifade ediş biçimidir. Bazen çok görkemli bir kolye ile “buradayım” dersiniz, bazen minimal takılarla daha derinden yol alırsınız. Aksesuarların kıyafetlerimizi tamamladığını biliyoruz. Bunu yaparken renkler ve formlar çok önemli. Kıyafet çok ön plandayken aksesuarlarımızı daha minimal tutmak ya da çok sade bir gece elbisesini parlatmak için biraz görkemli ışıltılı kolyelerden faydalanmak doğru bir seçimdir. Son dönemlerde kalabalık görüntüden ziyade daha sakin ve net görünmek tercih ediliyor. Cilası güzel tamamlanmış sarı tonu çok bağırmayan güzel bir zincir dolabınızda olması gereken bir siyah elbise gibi şart. Gold rengindeki baskınlığın yerini önümüzdeki yıllarda gümüş rengine bırakacağını hatırlatmak isterim.

4-Kimono ve çantalarınız da dikkat çekiyor, neden kimono ve çanta?

Luzdemia markası takı, çanta ve saç aksesuarlarıyla birbirini tamamlayan anlamlı koleksiyonlar çıkarmaya devam ediyor. Home&Lifestyle kategorimizde yastık kılıflarından, kimonolara onlarla takım kullanabileceğiniz makyaj çantalarına hayatın içinde gerekli tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabilecek değişik formda çantalara yer verdik. Macbook kılıfları, telefon çantaları portföy ve tote çantalarımız çok beğenildi.
Bunları tasarlarken o sıralar kültürel desenleri güzel yansıtan ikat kumaşlardan yararlandık. Desen ve renklerin Luzdemia’yı çok iyi yansıttığını düşünüyorum. İkat son zamanlarda çok popüler olmaya başladı.
Luzdemia’nın home&Lifestyle tarafının hep olmasını istiyordum. Doğru zaman 2021’miş.

5-Mottonuz nedir?

Luzdemia mağazalarına girdiğinizde “Hayaller krallığına hoş geldin” marka söylemiyle karşılıyoruz sizleri... Kendi hayal dünyanı yansıtan, elegan stilinin tamamlayıcı parçalarını bu renkli dünyada bulabilirsin.
Seni farklı yapan her şey sana özel ve bunu göstermekten korkma.
Hayallerinin peşinden git ve ulaşmak
için çabalamaktan vazgeçme!