Cumartesi Cumartesi

Cumartesi

06.11.2010 - 01:08 | Son Güncellenme:

.

Cumartesi

Twitter’ın popülerliği her geçen gün daha fazla artıyor. Herkes ya Twitter’da, ya Twitter hakkında konuşuyor ya da Twitter’ı öğrenmek istiyor. Hal böyleyken Twitter çılgınlığının ticari pazarda kullanılmasına da şaşırmamak gerek. Sosyal medya tutkunları artık çok sevdikleri internet sitelerinin uygulamalarına gönderme yapan kıyafetler giyiyorlar, aksesuarlar taşıyorlar. İş öyle bir boyuta geldi ki, yeni açılan internet sitesi twittabling.com’da insanların Twitter’daki kullanıcı adlarının yazdığı kolyeler yapılıyor. Böylece klasik künyeli kolyelere benzeyen bu kolyeleri takanlar, kullanıcı adlarını boyunlarında taşıyarak “beni Twitter’da takip et” mesajı vermiş oluyorlar.

Haberin Devamı

Cumartesi


Twitter kuşu en popüler figür
Twitter temalı tişörtlerin üzerinde yazanlar ise başka bir alem. Üzerinde İngilizce “Ben blogger değilim, sadece çok fazla tweet yazıyorum”, “ Seni takip etmiyorum”, “Bunu Twitter’a yazacağım” yazan tişörtler internette pek çok sitede 15-30 dolar arası değişen fiyatlarla satılıyor.
Bugüne kadar en çok dikkat çeken Twitter temalı giysi ise İngiliz tasarımcı Daniel Reese’in Nike’ın meşhur ayakkabı modeli Dunk’ı değiştirerek hazırladığı Twitter ayakkabısı. Geçtiğimiz aylarda İngiltere’de 180 sterline satılan ayakkabının çok ilgi görmesi üzerine zazzle.com adlı bir internet sitesinde de değişik modellerde spor Twitter ayakkabıları satılmaya başlandı.
Twitter temalı ürünlerin favori figürü Twitter kuşu ama sitede teknik sorun olduğunda ortaya çıkan meşhur balina da çok sık kullanıyor. Giysi dışında üretilen diğer Twitter ürünleri arasında biblolar, yastıklar çakmaklar da var. Elbette bu ürünlerin hiçbiri lisanslı ve resmi ürünler değil.

Haberin Devamı

Bundan önce Facebook vardı
Twitter çılgınlığı bu hale gelmeden önce bu ürünleri yapanlar, yaratıcılıklarını Facebook için konuşturuyorlardı. Geçtiğimiz yıl Facebook saatleri yapılmıştı. Hatta Romanya’dan bir Facebook kullanıcısı sitedeki hesabının görüntüsünü kumaş üzerine bastırıp kendine elbise yapmıştı.
İnsanların sosyal ağ oluşturmak ve bir şeyler paylaşmak için kullandıkları kadar oyun oynamak için de kullandıkları Facebook’un bu özelliğinin de ürünler üzerinde kullanılmışlığı var. Popüler Facebook oyunu Farmville’e karşı hareket başlatan bir grup, üzerlerinde “Kimse senin aptal çiftliğini umursamıyor” yazan tişört ve kahve fincanları yaptırıp sattı.