Cumartesi Hem alışveriş hem eğlence

Hem alışveriş hem eğlence

19.03.2011 - 01:00 | Son Güncellenme:

İstanbul Shopping Fest şehri kocaman bir alışveriş merkezine dönüştürecek

Hem alışveriş hem eğlence

İstanbul dün başlayan İstanbul Shopping Fest (İSF) ile tam 40 gün 40 gece sürecek bir festivale ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. 26 Nisan’a kadar sürecek olan festival birçok alışveriş merkezi, mağaza indirimler düzenleyecek. Şehrin en uğrak noktalarında sokak gösterileri, partiler, konserler, defileler düzenlenecek. Yani İstanbul, bu süre boyunca kocaman bir alışveriş merkezine dönüşecek. Festivalin amacı İstanbulluların ve yerli turistlerindışında yabancı turistleri de cezbetmek. Organizasyonu için 50 milyon dolar harcanan etkinlik bübüyecek ve gelenekselleşecek.

Bu akşam nerede ne var?
Bu akşam Taksim Meydanı’nda 18.00’den itibaren Anadolu Ateşi, Mercan Dede, Ceza ve semazenler performans sergileyecek. Abdi İpekçi Caddesi’nde sokak partisi düzenlenecek. Ayrıca Burhan Öçal, Bora Uzer, Pamela ve Ozan Doğulu da Nişantaşı’nda kurulacak sahnede konser verecek isimler. Nişantaşı’ndaki eğlence sokakla da sınırlı kalmıyor. Bilstore Nişantaşı mağazasında düzenlenecek Nudie Jeans Party’de DJ Discomaan çalacak.

Alışverişkolikler için sabah 2’ye kadar imkan var
Festival kapsamında AVM’ler ve cadde mağazaları 23.00’e kadar açık kalacak. Açılış ve kapanış gecelerinin yanı sıra her cumartesi Anadolu ve Avrupa yakasındaki 2 AVM 02.00’ye kadar 9 Nisan’da ise şehirdeki tüm alışveriş merkezlerinin ve dükkanların gece 12’ye kadar açık olması planlanıyor. “Long Night” adı verilen bu özel geceler sayesinde normalde mağazaların kapanma saatini erken bulan alışverişkoliklerin hayali gerçekleşecek. 26 Mart’ta Akmerkez ve Palladium,
2 Nisan’da Metrocity, 16 Nisan’da Olivium Outlet,
23 Nisan’da Kanyon ve 26 Nisan’da bütün alışveriş merkezleri 02.00’ye kadar açık olacak.
Özel butikler de organizasyona dahil olacak. Galata Moda Tasarımcıları Derneği de 26 Mart Cumartesi günü Galata, Serdar-ı Ekrem’de bir moda festivali düzenleyecek. Civardaki tasarımcı butikleri de çeşitli promosyon ve etkinliklerle Shopping Fest’e dahil oluyor.
İstinye Park bu gece nöbetçi: İstinye Park bu gece de saat 2’ye kadar açık. Organizasyon boyunca alışveriş merkezinin çeşitli alanlarında sergiler, sokak müzisyenleri ve gösteri grupları yer alacak.
Forum’da “deneyim” şansı: Forum İstanbul ziyaretçileri minimum 50 TL’lik alışverişleri karşılığında, her 10 TL için 1 puan kazanıp, puanlarını istedikleri anda ödüle çevirebilecekler. Asıl sürpriz ise ziyaretçilerin yapacakları alışverişler karşılığında çeşitli “deneyimler” kazanacak olmaları. Kampanyada Kapadokya’da balon turundan, köpekbalıklarıyla dalışa kadar 40 tane heyecan verici etkinlik yer alıyor.
Profilo’da organik pazar: Profilo Organik Pazar İSF boyunca açık. Profilo, festivalin son gecesi olan
26 Nisan’da “Night Out” partisi düzenleyecek.
Kapalıçarşı’da parti var: Bu yıl 550’nci yaşını kutlayan Kapalıçarşı da indirimlerde modern alışveriş merkezleri ile yarışacak. Elle dergisi 3 Nisan akşamı Kapalıçarşı Goes Stylish With Elle adlı bir parti veriyor.
Kanyon’da bisikletli müzisyenler: Pazar günleri 13.00-15.00 “Caz Havası” konserleri düzenlenecek olan Kanyon’da ayrıca aniden çıkacak bisikletli sokak müzisyenleri neşeli sürprizler yapacak.

Yeme-içmede de indirim
Alışverişe yeme-içme molası vermek isteyenleri de bekleyen fırsatlar var. AVM ve alışveriş caddelerinde İSF’e katılacak pek çok restoran ve kafe var. Alışveriş yaptığınız mağazalardan alacağınız özel indirim kuponlarını kafelerde kullanabilecek veya ücretsiz kahve içebileceksiniz. Kırıntı, Köşebaşı, Leb-i Derya gibi restoranlar 250 TL ve üzeri alışverişler yapıp kupon alanlara yüzde
10 indirim sağlıyor. Migros, Carrefour, Tansaş, Kiler, Koçtaş gibi büyük marketler de 40 gün boyunca yüzde 20’ye varan indirim yapacaklar.

Yorulana masaj, paketler odaya teslim
Turizm ve seyahat acentaları, 18 Mart-26 Nisan arasında otellerdeki doluluk oranının yüzde 90 olduğunu söylüyorlar. Bu arada oteller de alışverişe gelecek turistler için ilginç kampanyalar düzenleniyor.
*Mövenpick Otel alışverişten yorulana ayak masajı ve alışveriş sonrası BarAdoX adı verilen rahatlatıcı içki sunacak. Otelde iki gece fiyatına üç gece konaklama hediye edilecek. Trafiğe takılmadan alışverişe gitmek isteyenlere ücretsiz metro kartı, İstinye Park’a özel servis kaldırılıyor.
*Pera Palas ise “Suit keyfi” kampanyasıyla çok alışveriş yapana Ernest Hemingway ve Pierre Loti suitlerini 350 avroya verecek.
*The Marmara Şişli paket taşımaktan hoşlanmayan misafirleri için alışveriş paketlerinin adreslerine teslim edilmesi imkanı sunacak.
* Ritz Carlton, Harvey Nichols ile yaptığı işbirliği ile yıl sonuna kadar hafta sonlarında geçerli olacak paketiyle otelde konaklayanlara mağazada alışveriş danışmanlığı, ücretsiz makyaj ve özel araçla transfer seçenekleri sunuyor. n

Mağazalar sanki seçime hazırlanıyor!
*Yerli markaların çoğu yüzde 30 civarında indirime girecek: Twist, Koton, Derimod, Ramsey, Derimod ve Desa...
*Bazı markalar ise seçilmiş ürünler üzerinden indirim yapacak. Stefanel her gün bir ürün seçerek özel promosyon yapıyor. Sephora ise Gülen Ciltler kampanyasıyla 40 gün boyunca her gün bir kozmetik ürününde yüzde 40 indirim yapacak.
*Beymen organizasyona İstinye Park, Nişantaşı, Erenköy, Akmerkez ve Ataköy mağazalarında imza günleri, canlı müzik performansları gibi etkinliklerle katılıyor.
*Mavi belirli mağazalarda müşterilerine 250 TL’ye 50 TL indirim fırsatı sunarken Matraş 40 özel parçayı yüzde 40 indirimle satmaya hazırlanıyor.


Ev-araba piyangosu ve yarışmalar
Festival boyunca sürecek olan yan etkinliklerin en önemlilerinden biri de Vitrin Tasarım Yarışması. Yarışma kapsamında Taksim, Nişantaşı, Bakırköy, Eminönü ve Kadıköy’deki bazı vitrinler üzerlerindeki kod ve markalar sayesinde ziyaretçilerden SMS‘le oy alacak. Oylayanlar arasında yapılacak çekilişle kazanana ise Sinpaş’tan bir daire verilecek. Ayrıca festivale katılan satış noktalarından 40 TL’lik alışveriş yapanlar, Megane Coupe veya Clio Hatchback kazanma şansı yakalıyor.
Astoria Alışveriş Merkezi ise ilginç bir yarışmayla organizasyona dahil oluyor. Türkiye’nin farklı illerindeki alışveriş merkezlerinde kurulan altı farklı ev ve bu evlerde yaşayan yarışmacıların yaşamları 7 gün 24 saat internetten canlı olarak yayınlanacak. Kendini en çok sevdiren, en çok takip edilen biri, “bugüne kadar internet ve televizyonda verilmiş en büyük” ödülün sahibi olacak. Ödülün ne olduğu ise henüz açıklanmadı.

Teknolojik festival
Festivalin teknolojiyle de arası oldukça sıkı fıkı. İSF ile ilgili gelişmeleri anında takip etmek isteyenler; www.istshopfest.com, facebook.com/istshopfest, twitter.com/istshopfes, foursquare.com/istshopfest, http://istshopfest.mobi/ adreslerinden yararlanabilecekler. Sosyal medyada anında düzenlenecek yarışmalar yapılması da bekleniyor.
* Festivalin sponsorlarından Turkcell, alışverişçilere yüzde 10 civarında ek indirim sağlayacak.
* Teknosa İstanbul’daki mağazalarında bazı ürünlerde yüzde 50’ye varan, Gold Teknoloji Marketleri de LCD ve LED TV’ler, fotoğraf makineleri, video kameralar ve oyun konsollarında yüzde 18’e varan indirimler sunuyor.
*Hamile ve emziren annelerin ihtiyaçlarına yönelik tasarımlar yapan Momidea, festival boyunca tüm ürünlerini kendi internet sitesinden yüzde 40 indirimli olarak sunuyor.