08.12.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
Ceren ARİFAĞAOĞL/cerenarifagaoglu@gmail.com
Badem’in “Bundan birkaç yıl önce böyle bir çalışmanın hayalini bile kuramazdık” dedikleri ve önemli sanatçıları konuk ettikleri “Badem ve Konukları” albümü 10 Aralık’ta çıkıyor. Albümde Feridun Düzağaç, Nilüfer, Özlem Tekin, Cahit Berkay, Zeynep Casalini, Halil Sezai Paracıkoğlu, İlhan Şeşen gibi birbirinden farklı tarzda müzik yapan
11 sanatçı Badem’e eşlik etti. İlk klip Öykü Gürman’la seslendirilen “Değişmem” şarkısına çekildi. Badem üyeleri ve Öykü Gürman’la yeni albümü konuştuk.
* Nilüfer, Özlem Tekin ve Öykü Gürman birbirinden farklı müzik tarzları olan sanatçılar. Müzikal olarak bu kadar farklı sanatçıları bir albümde toplamak zor oldu mu?
Barış Bahçeci: Aynı şarkıyı hep birlikte söyleseydik çok zor olabilirdi ama aynı albümde farklı şarkılarda bir araya gelince hiç zor olmadı. Biraz şarkı odaklı düşündük. Düzenlemeler çoğunlukla Badem’e ait. Konuk sanatçılar o ruha kendi katkılarını yapıyorlar. Dolayısıyla Nilüfer’in ve Öykü’nün şarkıya olan etkisi şarkının temelinde birtakım değişiklikler yaratıyor. Hepsi aslında tutarlı bir Badem sound’unun içinde.
O yüzden parçalar uç noktalarda değiller.
Öykü Gürman: Ben de birkaç şarkı dinledim. İnsanın kendine yakışan şeyi bilmesi ve buna birlikte karar veriyor olması çok önemli. Beraber çalıştığın insanlar senin sesini biliyor ve birlikte söyleyeceğin şarkıya birlikte karar veriyorsun. Bu bir his.
“Vega ‘Uyan’ parçasından sonra yeniden hareketlendi”
* Öykü Gürman’la nasıl bir araya geldiniz?
Hep bir ağızdan: Twitter’dan yazışıyorduk (gülüyorlar).
Barış B.: Ben 2005’ten beri Öykü’yü de Berk’i de tanıyorum. Önceden bir arkadaşlığımız vardı zaten. Sonrasında Öykü, Pasaj Müzik’le çalışmaya başladığından beri “Böyle bir birliktelik nasıl olur?” diye bir fikir ortaya çıktı.
Öykü G.: Pasaj Müzik’te daha önce Müslüm Gürses’le de düet yapmıştım. Zaten dünyada da müzisyenler bunu bu şekilde yapıyor. Bence bu müziğe katkı sağlayan bir şey. Kişisel bir şeyden çok müzik sektörüne katkı sağlayan bir şey.
* Bu çalışma sırasında en keyifle çalıştığınız isim kim oldu?
Mustafa Kemal Öztürk: Tabii ki Öykü! (Gülüyorlar) Her biri birbirinden keyifliydi. Sadece bizim için unutulmaz olan an Cahit Ağabey’in (Cahit Berkay) kendi özel melodisini bizim parçamızın içine kattığı andı. Kim geldiyse her birinden büyülenerek ayrıldık stüdyodan. Herkes farklı tatlar bıraktı. Serkan Çağrı klarnetiyle "Sen Ağlama"yı baştan sona çalarak inanılmaz bir şekle soktu. Öykü "Değişmem"i değiştirdi. Halil Sezai o farklı yorumunu bire bir Badem parçasına oturttu. İlhan ağabey (İlhan Şeşen) bizi barda izlerdi, o günleri tekrar yaşarmışcasına hep beraber "Geceyedir Küsmelerim"i yeniden yaptık.
Barış B.: Feridun Düzağaç'a gelecek olursak onun zaten kendi bir dünyası var. O bir yerde bulunduğu ve şarkı söylediği zaman siz o dünyanın içine giriyorsunuz. "Aşkın E Hali" zaten onun şarkısı, bizimle birlikte başka bir şekle büründü. Zeynep Casalini muhteşemdi. Gülçin Santırcıoğlu daha önce "Kalpsiz"in akustik versiyonunu söylemişti. Onun Türki bir gırtlağı var ve "Alagözünü Sevdiğim Dilber"i birlikte söyledik. "Kalpsiz"i Özlem Tekin'le birlikte tekrar yorumladık. Vega "Uyan"la uyandı. "Uyan" bizim için çok özeldir...
* Vega 2005’ten beri yeni albüm çıkartmamıştı. Bu albümdeki şarkıyı da beraber yazıp beraber söylemişsiniz. Hikayesini dinleyebilir miyiz?
Doğaç Başaran: Şarkının benim için farklı bir önemi var çünkü bu benim eşime yazdığım bir parça. Eşim bir rahatsızlık geçirdi. Çok korkuttu bizi. Hiç uyanmayacak gibi bir hisse kapılmıştım.
Günlerce kendime gelemedim. Onun üzerine yazdığım bir parçaydı. Daha sonra Vega sürece dahil oldu. Deniz Özbay (Vega’nın solisti) çok duygusal bir insan ve şarkının hikayesini biliyordu. O duygularla parçaya radikal değişiklikler kattı. Biz zaten Vegaperver bir grubuz. Vega da bu şarkıdan sonra yeniden hareketlendi. Kendi bestelerini toparlamaya başladılar.
“Özlem Tekin bomba gibi, nereye gitse orayı patlatıyor”
* İlk klip şarkısı da “Değişmem” oldu.
Size şarkıyla ilgili gelen tepkiler nasıl?
Öykü G.: Twitter’dan takip edebiliyorum ve takipçilerimden çok olumlu eleştiriler geldi. Ama mesleğin erbabından olunca bir eleştiri kabul görür benim için. Müzikle uğraşmayan ya da bir birikimi olmayan insanların vara yoka yorum yapması
beni ilgilendirmiyor.
* Siz Şebnem Ferah’la “Özgürce Yaşa”, Özlem Tekin’le “Kalpsiz” parçalarını seslendirdiniz. Hangisiyle çalışmak daha kolay?
Mustafa Ö.: İkisiyle aynı şekilde çalışmadık. Biz Şebnem Ferah’ın konuğu gibiydik ama “Kalpsiz”de Özlem Tekin bizim konuğumuzdu. İkisiyle de çalışmak zor değil. Volvox zamanında Kemancı’da onları izlerken de Şebnem ve Özlem kendilerini belli ediyorlardı zaten. İkisi de aldı yürüdü. Özlem sahnede bomba gibi, nereye gitse orayı patlatıyor. İkisi de kendine has insanlar ve ikisini de çok seviyoruz. n
“Neredeyse hiçbir parça eski haline benzemiyor”
* Albümde Feridun Düzağaç, Cahit Berkay, Nilüfer, Özlem Tekin gibi isimler var. Bu isimlere nasıl karar verildi, biraz albümden bahseder misiniz?
Mustafa Ö.: Yeni bir plak şirketi ve yeni menajerlik şirketiyle çalışmaya başladığımızda fark ettik ki ikinci albümden sonra birçok özel insanla çalışmışız, çeşitli projelere imza atmışız. Birkaç kişi daha eklesek tamamen yeni bir albüm çıkacak ortaya.”Bu yapılabilir mi?” diye düşündük. İlk olarak önceden çalıştığımız müzisyenlere gittik. “Böyle bir isteğimiz var, yer alır mısınız?” diye sorduk. Çok olumlu tepkiler alınca yapmaya karar verdik.
* Bu albümdeki parçalar eskiden yaptığınız işlerin yeni düzenlemeleri mi yoksa önceki kayıtları mı kullanıldı?
Mustafa Ö.: Evet, yeniden düzenlendi. Bütün kayıtlar sıfırdan yapıldı. Mesela Feridun Düzağaç’la önceden kaydettiğimiz “Aşkın E Hali” şarkısına “Aşkın ‘Yeni’ E Hali” diyoruz biz. Bütün parçalarda hep beraber canlı kayda girdik. Bütün parçaları çaldık. Neredeyse hiçbir parça eski haline benzemiyor. Üç tane de yeni parça var. Bir tane de eski albümlerimizde olan gizli parçanın yeni hali var.