Cumartesi“Oyuncular entelektüel tatmin arıyor artık”

“Oyuncular entelektüel tatmin arıyor artık”

27.07.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Monochroma adlı bilgisayar oyununu yıl sonuna kadar bitirmeyi planlayan Türk oyun tasarımcıları Orçun Nişli ve Burak Tezateşer: “İnsanlar öldürmek, kaçmak zıplamak istemiyor artık. Oyunlarda entelektüel tatmin peşindeler” diyor

“Oyuncular entelektüel tatmin arıyor artık”

Nowhere Studios bugünlerde hummalı bir hazırlık içinde, bu yılın sonuna yetiştirmeye çalıştıkları Monochroma’yı tamamlamaya çalışıyorlar. Bu yeni oyun için 1950’lerde geçen bir anti-ütopya diyebiliriz. Başka bir deyişle “level atlayarak” kavrayacağınız bir sistem eleştirisi... “Karanlık ve gerçekçi bir modern masal yaratma fikriyle yola çıktık” diyor stüdyonun kurucu ortaklarından Burak Tezateşer. Oyunun yaratıcı yönetmeni olan diğer ortak Orçun Nişli ekliyor: “Günümüz toplumunda insanların lüks tüketmek için nelerden vazgeçtiğini göstermek istedik.”

Haberin Devamı

“Oyuncular entelektüel tatmin arıyor artık”


Nasıl bir hikayesi var oyunun?

Orçun Nişli: Oyun, 1950’lere ait,
siyah-beyaz distopik bir dünyada, fabrika merkezli bir şehirde geçiyor. Şehir, günümüzde fabrika etrafında kurulan şehirlere referansla binaların üst üste diklemesine birleştiği ve gökyüzüne uzanan yarı-fantastik bir yerleşim yeri. Kentin merkezini oluşturan yapı, insanların hayatını kolaylaştırmak için robot üreten bir fabrika.

“Oyunun müzikleri Gevende grubuna ait”

Oyununuz kimlere hitap ediyor?

Burak Tezateşer: 80 kuşağı ve öncesi diyebiliriz. İnsanlar artık adam öldürmek, zıplayıp kaçmak istemiyor. Bunu 10-15 yaşındayken yapıyorlardı ama 30 yaşını geçtiler artık, daha entelektüel tatmin duyabilecekleri oyunları arıyorlar

Haberin Devamı

Oyunun müziklerini de Türk grup Gevende’ye yaptırmışsınız...

Burak T.: Gevende çok sevdiğimiz bir grup... Oyunu tasarlarken müziklerini kesinlikle Gevende yapmalı diye düşündük. Onlarla temasa geçip hikayeyi anlattık, kabul ettiler.

Oyun ne zaman piyasaya çıkacak?

Burak T.: Aralık 2013’e yetiştirmeyi düşünüyoruz. Demo’yu yayınladık, oyunseverlerden destek arıyoruz. Şu anda Kickstarter’dayız. Kickstarter, Amerika’da çok popüler olmuş 8 milyon aktif kullanıcısı olan, müzik, edebiyat, film, resim, dans gibi alanlarda yaratıcı projelere destek veren bir fon. Siz “Benim şöyle bir projem var” diyorsunuz, insanlar da o projenin piyasaya çıkmasını istiyorlarsa destek oluyorlar.
Orçun N.: Bugüne kadar 40 bin projeye destek olundu, biz de orada yardım bekliyoruz.

Size de destek geliyor...

Orçun N.: Evet, şu anda 20 bin dolar seviyesindeyiz. 80 bin dolara ulaşmayı hedefliyoruz.
Burak T.: Projeniz 30 günle
60 gün arasında orada bulunabiliyor,
eğer hedefe ulaşamazsanız hiçbir şey alamıyorsunuz. Para koyan insanlara da paraları iade ediliyor.
Orçun N.: Sonuçta gerçekten talep etmeniz kadar para talep etmeniz gerekiyor. Biz 45 gün olarak seçtik şimdi 30 günümüz kaldı. Şu an için aslında iyi gidiyor.

“Modern bir masal anlatmak istedik”

Oyunun ilham kaynaklarından bahsedelim biraz da...

Burak T.: Grimm Kardeşlerin masallarından ilham alarak hayatın gerçeklerine yönelik karanlık ve sert, yeni ve modern bir masal tasarlamak istedik.
Orçun N.: En çok Jean Baudrillard’ın “Tüketim Toplumu” kitabından etkilendik. Çünkü öykümüz insanların lüks tüketmek için hayatlarında nelerden vazgeçtiklerini vurguluyor. “Kayıp Çocuklar Şehri”
ve “Karanlık Şehir” gibi filmleri de etkilendiklerimiz listesine ekleyebiliriz. Oyunda Charlie Chaplin’in “Modern Zamanlar”, “Büyük Diktatör” gibi filmlerine de göndermeler var.
Burak T.: Bizim oyunumuzun en özgün yanı anlatım tarzı. Sözün ve yazının kullanılmadığı bir oyun bu. Kore sinemasından Kim Ki Duk filmleri gibi.

Yazarlar