Cumartesi "Renkli, şıkıdım modeller çok satıyor"

"Renkli, şıkıdım modeller çok satıyor"

23.12.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

Zeki Triko Tasarım Koordinatörü Yasemin Karabeyoğlu "Karakterli adamlar pamuklu iç çamaşırını tercih ediyor. Onun içinde seksi olmak bambaşka bir şey" diyor. Kurumsal İletişim Direktörü Yılmaz Başeskioğlu ise "Yabancı kadınlar iç çamaşırına daha çok önem veriyor" diye konuşuyor

Renkli, şıkıdım modeller çok satıyor

axcum011.jpg Markanın tasarım koordinatörü Yasemin Karabeyoğlu, Yılmaz Başeskioğlu'nun da gelecek vaat eden modeller konusunda babası gibi burnunun iyi koku aldığını söylüyor. Zeki Triko 25 yıldır mayolarıyla tanınan bir marka. Tek elin parmağını geçmeyen sayılı dünya markalarımızdan biri. Dünya çapında 500'ü aşkın noktada satılıyor. Dört yıl önce iç giyime de el attı ancak hâlâ "Aaa iç çamaşırı da mı yapıyorsunuz?" diye soranlar varmış. Zeki Triko'nun başrolünde artık Zeki Başeskioğlu'nu değil, daha çok oğlu Yılmaz Başeskioğlu'nu göreceğiz. Markanın Kurumsal İletişim direktörü olan Başeskioğlu diğer üç kardeşiyle beraber Zeki Triko'yu geleceğe taşıyacak. Görevi çekimleri organize etmek ve markanın "meşhur" modellerini bulmak. Yılmaz Başeskioğlu: Güzel yaptığımız şeyleri güzel insanların üzerinde göstermek istiyoruz. Yasemin Karabeyoğlu: Dünyadaki en iyi mayo ve iç giyim markalarıyla aynı özelliklere sahip olmamız gerek. Bunun için çok iyi bir fotoğrafçıyla, çok iyi bir konseptte ve çok iyi bir modelle çalışmamız gerekiyor. Hem Zeki hem de Yılmaz beyin zaten değişik burunları ve gözleri var. Bir yıl sonraki kızları keşfedebiliyorlar. Bu kızları kullanmasaydık Zeki Triko marka olamayacaktı. Zeki Triko ürünleri kadar ünlü fotomodelleriyle de tanınıyor... Yasemin K.: Söyleseler de söylemeseler de seksi iç çamaşırlarını seviyorlar. Göğüslerini ortaya çıkarmaktan hoşlanıyorlar. Türk kadınları nasıl iç çamaşırından hoşlanıyor? "Her kadın kendini 75 B zannediyor" Yasemin K.: Hollandalı kadının göğsü çok büyüktür. Ona İtalyan kadının göğüs ölçüsünde sutyen yapamazsınız. Japon kadınının poposu yoktur, mecbursunuz ona uymaya. İngilizlerin çamaşırdan beklentisiyle Fransız ve Amerikalınınki çok farklı. İngiltere'den neden Agent Provocateur markası çıktı? Çünkü İngiliz sekse daha hırçın bakıyor. Fransız daha romantik, oyuncu ve saatlerini harcıyor. Amerikalı sınırlı ve kısıtlı düşünür, çok tutucudur. O ülkelerin markaları kendi pazarlarına göre konumlanmış. Biz Zeki konsepti bozulmadan yüzde 20 oranında İngiltere'ye uyabildik. Yılmaz B.: Türk kadınıyla yabancı kadın arasında farklar var. Ben bunu yaşıyorum. Eski karım Türktü. Şu anda kız arkadaşım yabancı. Sürprizler iyi oluyor. Yabancı kadınlar iç çamaşırına daha çok önem veriyor ve erkeklerine daha seksi görünmek istiyor. Türkiye'de ise pazardan eve gelir gelmez karı-koca pijamalarımızı giyip televizyonun karşısına geçelim, sonra da ne yaparsak yapalım gibi bir alışkanlık var. Türklerle yabancıların iç çamaşır seçimleri ne yönde farklılık gösteriyor? Yasemin K.: Bedenlerimizin bilincinde değiliz. Her kadın kendini 75 B zannediyor. Bu herkesin medium'a girmeye çalışmasına benziyor. Sutyen yardımla alınan bir şey. Göğüs tipleri çok farklıdır; yana ayrık olabilir, birleşik olabilir, yuvarlak olabilir, aşağıda ya da yukarıda olabilir... Bir de göğüslerinizin size nasıl güzel görüneceği önemli. Kimi olduğu yerde dursun ister, kimi daha burnuna çıksın ister, kimi ikisi birbirine yapışıp şaşı olsun ister.Külotta da yenilikler var. Şimdi iz yapmayan bir modelimiz var. Avrupa'da yavaş yavaş yanı ipli string'in yerini Brezilya kesim aldı. Seksi duruyor. Zor beğenen adamlar da kadında şortu tercih eder. Genç ve güzel vücutta şort inanılmaz seksi durur. Daha karakterli adamlar ise pamuklu iç çamaşırını tercih ediyor. Onun içinde seksi olmak bambaşka bir şey. İç çamaşırı alırken nelere dikkat etmek gerekiyor? "Büstiyer çok moda" Yasemin K.: Bu kadının hayattan ne beklediği, ne kadar para harcama özgürlüğü olduğuyla ilgili. Zara gibi markalar iç çamaşır modasını doğrudan müşteriye taşıyor. Biz tek olmak isteyen insanlara daha kaliteli ürünler sunuyoruz. Gençsen ve güzelsen Zara nefis ama bir yaştan sonra kadınlar vücudu toplayan malzemeye mecbur. İç çamaşır modası kadınların ne kadar umurunda? Yasemin K.: "Marie Antoinette" filmiyle beraber büstiyer moda oldu. Her yer danteller, fırfırlar... Bu sezon neler moda? Yasemin K.: Maalesef. Esas aldıkları onlar. Sürekli sattığımız pamuklu iç çamaşırı gibi temel ürünlerimiz de var ama bizim esas marketimiz bu şıkıdım modeller. İnsanların iç dünyası çok farklı olabiliyor. Alıyor mu kadınlar bunları?