Ege 66 yıllık serüven

66 yıllık serüven

16.07.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Ajans Press Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Doruk Özkan, 1953’te Bunt Kupür Derleme Firması’nda başlayıp bugüne uzanan serüveni ve hedeflerini Milliyet Ege’ye anlattı...

66 yıllık serüven

Farklı ve ilginç bir konuğumuz var yine bu haftaki köşemizde. Ajans Press Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Doruk Özkan, 1953’te kurulan Bunt Kupür Derleme Firması’ndan bugüne uzanan süreci Milliyet Ege okurlarıyla paylaştı...

Haberin Devamı

- Bunt Kupür Derleme Firması’ndan günümüz Ajans Press’ine kadar geçen süreyi bizimle paylaşır mısınız?

1953 yılında Bunt Kupür Derleme Firması adıyla kurulduk. Yılların birikimine işaret eden bu tarih, gazetecilik alanındaki büyük atılımların yaşandığı yıllara da denk düşüyor aslında. Medya sektöründeki gelişmelere paralel bir biçimde kendini yenilemeyi başaran firmamız, 1975 yılında Erol Özkan tarafından satın alındı ve ismi Ajans Press olarak değiştirildi. Ajans Press, sadece birkaç yıl içinde sektörün öncüsü haline geldi diyebiliriz. 1992 yılında Ajans Press’in yönetimini Mehmet Ali Özkan devraldı ve bu tarihte anonim şirket kuruluşu ve isim tescili gerçekleşti. Mehmet Ali Bey’in öncü görüşleri ve vizyonu sayesinde medya sektöründe birçok yeniliğe ve ilke imza attık. 1992’den beri de firmamız yoluna Ajans Press Medya Takip Merkezi A.Ş. olarak devam ediyor.

Haberin Devamı

‘Odağımız memnuniyet’

- Sizi dünyanın önde gelen medya takip şirketlerinden biri kılan başarınızın kaynağı nedir?
Bizim önceliklerimiz arasında, çalışan ve müşteri memnuniyetini odak noktaya yerleştirmemiz yer alıyor. Mutlu bir çalışan, mutlu bir müşteri anlamına geliyor. Çalışanlarımızın kuruma bağlılığı, sürekli iş takibi, 7/24 ulaşılabilirlik ve kriz durumlarında kullandığımız yaklaşımlar bizi sektörün öncü kurumu haline getirdi. Medya sektörü, özellikle içinde yaşadığımız bu dönemde, kriz olasılığı çok yüksek olan bir çalışma alanı. Müşterilerimiz eğer bir kriz yaşıyorsa, bunu bizler de benimsiyoruz. Sorunuzun cevabını şu üç başlıkta özetleyebiliriz: bağlılık, ulaşılabilirlik ve sürekli takip.

Her sabah rapor

- Markalara ya da kişilere ne tür hizmetler sunuyorsunuz?
Genelde hizmetin içeriğini müşterilerimizden gelen talepler çerçevesinde şekillendiriyoruz. Onların talep ettiği anahtar kelime ve mecralarda haber ve reklam takibi yapıp çeşitli süzgeçlerden geçirdikten sonra, biz bu işlemi ‘bilgiyi nitelikli hale getirme’ olarak özetliyoruz. Haklarında çıkan haberleri her sabah mailing raporu şeklinde kendilerine iletiyoruz. Müşterimiz ofise varmadan haberleri mobil formatta cepten de takip etme imkânına sahip oluyor.

Haberin Devamı

Nitelikli bir bilgi

- Herkesin akıllı telefonundan dahi istediği bilgiye ulaşabildiği çağımızda bir medya takip merkezine neden ihtiyaç var?

Evet, internet ve sosyal medya haberlerine ulaşılabiliyor, ancak biz bu mecraların dışında; yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası 4 binin üzerinde gazete ve dergi, 170 televizyon kanalı ve radyo kanalı, 15 binin üzerinde internet sitesinin takibini sağlıyoruz. Bu saydığımız mecralarda çıkan haberlerinizi tek tek derlemek mümkün müdür? Biz, yapay zekâ yazılımlarımız sayesinde, tüm mecralarda çıkan haberlerinizi nitelikli bir bilgi olarak toplu raporlar şeklinde sizlere sunuyoruz.
Dostane bir ilişki

- Marka olarak birçok sivil toplum kuruluşuna destek verdiğinizi biliyoruz. Bu konuda neler söylersiniz?

Bu konu bizi mutlu ediyor, motive oluyoruz. Barter olarak çalıştığımız paydaşlarımıza ücretsiz olarak hizmet sağlıyoruz. Artık bu iş birliğinden ziyade dostane bir ilişki halini aldı; telefonla görüşüyoruz, etkinliklerde buluşuyoruz iletişimimizi hiçbir zaman koparmadık. Yaklaşık 25 yıldır desteklediğimiz, haber arşivlerini tuttuğumuz sivil toplum kuruluşları bulunuyor.
Teknoloji yatırımı

Haberin Devamı

- Yakın ve uzak hedefleriniz nelerdir?

Özellikle son iki yıl içinde yaptığımız atılımlarla beraber, teknolojik olarak altyapımızı yeniledik. Tamamen Türkçe altyapıya dayalı, sesi metne çeviren bir yapay zekâ modülü tasarladık. Bu aslında dünyada bir ilk. Türkçe, dilde yüzde 100’e yakın bir başarı oranına sahip bir modül. TVR Plus adına verdiğimiz bu modülü, televizyon ve radyo takip sistemimize uyarlayarak takibini sağladığımız kanal sayısını yüzde 30 oranında, ürettiğimiz haber sayısını da yüzde 80 oranında artırdık. Tüm bu yatırımlarla beraber önümüzdeki 10 yıl içindeki planımızı tamamen teknoloji üzerine kurulu bir şirket olma olarak nitelendiriyoruz.

Gelişen teknolojiye göre kendini yeniliyor

Ajans Press, 1953 yılında Bunt Kupür Derleme Firması adıyla kuruldu. Uzun yılların birikimine işaret eden bu tarih, gazetecilik alanındaki büyük atılımların yaşandığı yıllara da denk düşüyor.
Medya sektöründeki gelişmelere paralel bir biçimde kendini yenilemeyi başaran firma, 1975 yılında Erol Özkan tarafından satın alındı ve ismi Ajans Press olarak değiştirildi. Ajans Press, sadece birkaç yıl içinde sektörün öncüsü haline geldi. 1992 yılında Ajans Press’in yönetimini Mehmet Ali Özkan devraldı. Bu tarihte anonim şirket kuruluşu ve isim tescili gerçekleşti. 1992’den beri firma yoluna Ajans Press Medya Takip Merkezi AŞ olarak devam etmekte.Televizyonların açılmaya başladığı 1993 yılında, hizmet çeşitliliğini arttıran Ajans Press, televizyon takibi ile birlikte medya analiz ve ölçümleme yenilikleriyle sektörel liderliğini ve birikimlerinden güç alan yenilikçi özünü pekiştirdi.
Medya takip sektörünün en saygın uluslararası örgütleri olan Uluslararası Kupür Büroları Federasyonu (FIBEP), Uluslararası Radyo Televizyon Takip Derneği (IABM) ve Uluslararası İletişim Ölçme ve Değerlendirme Birliği (AMEC) üyeliklerine imza attı, dünyanın önde gelen medya takibi şirketlerinin arasına girdi.
Kaliteli ve hızlı bilgi için ülkemizi uluslararası camiaya, uluslararası camiayı da ülkemize taşıyan bir köprü oldu. Tüm dünya medyasını takip edebilecek teknolojik alt yapısı, dinamik ve cesur bakış açısıyla büyümeyi sürdüren Ajans Press, 1999 yılında televizyon ve radyo takip sonuçlarını internet üzerinden raporlamaya başladı.