Ege Bu uyarıyı dikkate alın

Bu uyarıyı dikkate alın

05.09.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

.

Bu uyarıyı dikkate alın

Zaman zaman İzmir'le ilgili açıklamalar yapar, özellikle de inşaat sektörüyle ilgili...Hem iyi bir kentli hem de İzmir'i seven ve düşünen bir insan olarak yaptıÇı yorumlara her zaman kulak kabartırım.Çünkü KazançoÇlu, ezbere konuşmaz, kişisel bir kaygı taşımaz, Türkiye'nin gerçeklerinden uzak olmayan yorumlardır.Bakın, Akın KazançoÇlu neler diyor:"Mayıs 2007 itibariyle İzmir'de toplam motorlu araç sayısı 800 bin 531'i bulmuştur. Bu araç sayısına karşılık otoparkların kapasitesi 11 bin 50 ile sınırlı kalmıştır. Her geçen gün yüzlerce aracın trafiÇe katıldıÇı düşünülürse ulaşım imkanları, artan nüfus karşısında talebi karşılayamamaktadır. 30 yılda 4 kez deÇişen otopark yönetmeliÇi, bugüne kadar otopark sorununa çözüm getirecek şekilde düzenlenememiştir. İzmir, ticarette, üretimde ve turizmde rekabet gücüne sahip, yaşam kalitesi yüksek bir dünya metropolü olacaksa, ulaşım altyapısı iyileştirilmelidir. Ulaşım Master Planı sadece büyükşehir belediyesi mücavir alanı içinde deÇil, tüm ili kapsayacak şekilde ele alınmalıdır. İzmir, coÇrafi konum itibariyle lojistik merkez olabilir."* * *KazançoÇlu, kentin önemli akslarındaki trafik akışını kesmemek için alt ve üst geçit yapımlarına başlanmasını öneriyor.Bu konuda Büyükşehir Belediyesi'nin birtakım çalışmaları var.Özellikle Gaziemir'de Serbest Bölge'nin önü, Karşıyaka'da Anadolu Caddesi'nin Şemikler ayaÇı yer altına alınacak ve trafiÇin akışı saÇlanacak.Peki KazançoÇlu fuardaki yeraltı otoparkı için ne düşünüyor?Ticaret Odası'na Barselona'dan gelen bir heyetin sözlerini yorumlayarak bu soruya cevap veriyor:"Odamıza İspanya'dan gelen bir heyet, İzmir'e geldiÇinde kent içi trafikten yakındı. Özellikle de iş merkezlerinin yoÇun olduÇu bölgelerdeki otopark azlıÇından söz etti. Ve Barselona'dan örnekler verdi. Barselona'nın birçok yerine yeraltı otoparkları yapılarak sıkışıklara çözüm getirildi. Benzer çözümleri İzmir için de öneriyorum. Fuarın altı olabilir. Bugünkü inşaat teknikleriyle yapılmayacak hiçbir şey görmüyorum. Elbette kentin tercihleri önemlidir. Bunun karşıtı görüşlere de saygılıyız. Ama İzmir'in gerçeklerinden de kaçamayız. Buna göre çözümler üretmeliyiz..."Ben de çok farklı düşünmüyorum.İzmir'in kent içi trafiÇinin çözülmesinde radikal tedbirlerin alınması gerektiÇini düşünüyorum. Aksi halde çok yakın bir gelecekte çözümü çok zor ve pahalı olacak projeler geliştirmek zorunda kalacaÇız.* * *Bugün size Akın KazançoÇlu'nun yorumlarını aktarmak istedim. KazançoÇlu'nun önerileri oldukça fazla ve otoparklarla sınırlı deÇil.Hatırlatmakta fayda görüyorum. KazançoÇlu, İzmir için fikir üreten, strateji geliştiren ve bunları uluslararası platformlarda paylaşan bir kişidir. BM'nin 1992 Rio, 1996 İstanbul, 2001 Kenya Nairobi ve 2002 Güney Afrika Johennesburg'daki toplantılarına katılarak, Türkiye Eylem ve Çalışma programlarını hazırlamıştır.O yüzden bu uyarıları gerçekten önemsiyorum. Yarın da İzmir'in deÇerli bir odasının geçenlerde Büyükşehir Belediye Başkanı için yaptıÇı bir açıklamayı tartışmaya açacaÇım.Acaba bu odamızın yorumlamada kullandıÇı ton ne kadar doÇruydu?İzmir adına tartışmakta fayda görüyorum. dsipahi@milliyet.com.tr Akın KazançoÇlu, kent uzmanıdır. Birleşmiş Milletler (BM) İnsan Yerleşimleri Komisyonu Üyesi'dir. Ve İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Vekili'dir.

Yazarlar