EgeEgeli turizmciden ucuz tatile tepki

Egeli turizmciden ucuz tatile tepki

15.08.2008 - 02:51 | Son Güncellenme:

İngiltere’nin ünlü tur şirketlerinden TUI’nin, ekim-kasım dönemi için Türkiye’yehaftalık 13 Sterlin’e (yaklaşık 31 YTL) turlar düzenleyeceğini duyurması tepki çekti

Egeli turizmciden ucuz tatile tepki

İngiliz basınında, TUI’nin kampanyasının, “Türkiye’de bira parasına tatil” başlığıyla manşet olması Türk turizmcilerin tepkisini çekti. Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği Kuşadası Yürütme Kurulu Başkanı Bülent İlbahar, ucuz tatil paketi uygulamasıyla Türkiye’nin ayak takımına hitap eden ülke haline getirileceğini savunarak, “Ne kadar kalitesiz turist varsa gelecek” dedi.
İlbahar, bu tür kampanyaları kabul eden tesislerin bir ve iki yıldızlı olduğuna dikkat çekerek, “Bu tür otellerin normalde fiyatları zaten 4-5 Paund. ‘Turist gelsin, oda ücretinden olmasa da yiyip-içtiğinden kazanayım’ düşüncesi hakim. Oysa ucuzcu turistin bırakacağı ekstra 8-10 Paund’u geçmez. Normal fiyata satsalar hem kaliteli turist gelir hem de kazanırlar” diye konuştu.

Ulusal politika izlenmeli

Avrupa turizm pazarının iki tur operatörünün eline geçtiğini belirten Kuşadası Pelikan Turizm ve Olivia Otel’in sahibi Celal Küçük de bu tur operötörlerinin fiyat politikası nedeniyle beş yıldızlı tesislerin sürekli fiyat düşürmek zorunda kaldığını ileri sürdü. Küçük, şunları söyledi: “İş öyle çığırından çıktı ki, otelci bile ne yapacağını şaşırdı. ‘Üç hafta kal iki hafta öde, iki hafta kal bir hafta öde’ kampanyaları başlatıldı. Beş yıldızlı tesislerde bunlar olurken, iki-üç yıldızlı tesisler sahipsiz kaldı.”
Turizmde ulusal bir politika izlenmesi gerektiğinin altını çizen Küçük, bu tür ucuz tatil paketi uygulamalarıyla Türk turizminin ne kadar aciz olduğu ortaya çıktığını da kaydetti. Celal Küçük, bunu kendilerin söylediğinde kimsenin dikkatini çekmediğini ama İngiliz gazeteleri yazınca gerçeklerin yüzümüze vurulduğunu da ifade etti.

Boş tesisi korumak

TÜRSAB Marmaris Bölge Yürütme Kurulu Başkanı İsmail Özbozdağ, ucuz tatil paketi uygulamalarında fiyatların aslında sektörün kendi içinde belirlendiğini belirtti.
Özbozdağ, olayın arz-talep meselesinden kaynaklandığını vurgulayarak, “Apartlar da öyle. En çok zararı onlar görüyor. 2-4 Paund’a günü kurtarmak için müşteri kabul ediliyor. Bu da boş kalan tesisi korumak için yapılıyor. Turizm politikamız bunu destekleyip koruyamadığı için de sıkıntı ortaya çıkıyor. Izgaranın en sıcak bölümünde kavrulan tesisler maalesef apartlar oluyor” diye konuştu.
Güney Ege Otelciler Birliği Başkanı İlhan Açıkgöz de apartların bu rakamlara inişlerindeki amacın ekstralardan kazanmak olduğuna dikkat çekti. Bu durumun nitelikli tesislerin eksikliği ve apart piyasanın doyuma ulaşmasından kaynaklandığını da iddia eden Açıkgöz, “Müşteri artık kendin pişir kendin ye dediğimiz türden yani ‘self-catering’ten emlak piyasasını tercih ediyor. Bu türde satılmaya hazır İspanya’da 200 bin, Türkiye’de 80 bin ev var. Geçtiğimiz yıllarda bedava konaklama verip sadece ekstralardan kazanmak için odalarını kiraya verenler vardı. Artık ürünün farklılaşması gerekiyor” diye konuştu.
TUI Türkiye Genel Müdürü Teoman Odabaş ise kampanyalarının yanlış anlaşılmasına anlam veremediğini belirterek, bunun bir şirket politikası olduğunu aktardı.

KEŞFETYENİ
Ünlü şefi yıkan ölüm! 'Baba yadigarını kaybettik'
Ünlü şefi yıkan ölüm! 'Baba yadigarını kaybettik'

Cadde | 24.05.2025 - 07:42

Şef Mehmet Yalçınkaya, sosyal medyadaki son paylaşımıyla takipçilerini üzdü.

Yazarlar