Ege‘Helal’ denince satış yükseliyor

‘Helal’ denince satış yükseliyor

03.06.2009 - 05:00 | Son Güncellenme:

İzmirli akademisyen, Alman firmalarının, ürünlerini Türklere pazarlama stratejilerini araştırdı. ‘Helal’, ‘bıyıklıbaba’, ‘tonton bakkal amca’ vurgularının, olumlu sonuç verdiğiniortaya koydu

‘Helal’ denince satış yükseliyor

Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Araştırma Görevlisi İçten Duygu Çallı, doktora tezinde, Almanya’da yaşayan Türklere yönelik TV reklamlarını işledi. Çallı, Alman firmalarının, Türkleri etkilemek için ürünlerinde en çok ‘helal gıda’, ‘nazar boncuğu’, ‘bıyıklı baba ve kalabalık aile’ gibi kültürel değerleri kullandığını ortaya koydu. 

Belçika’da sunum yaptı

Genç akademisyen, çalışmasını, Belçika’nın Anvers kentinde düzenlenen 2’nci Uluslararası Avrupalı Türkler Kongresi’nde, “Kültürel Uyum Çerçevesinde Almanya’da Yaşayan Türk Göçmenlerin Alman Reklamlarında Temsili” başlığıyla sundu. Yaklaşık sekiz ay boyunca Alman TV kanallarını takip ettiğini anlatan Çallı, şu bilgileri verdi:
“Almanya’nın en ünlü çocuk şekeri markalarından biri, üründe helal maddeler kullanıldığını işledi. Reklamda, ‘Tonton Türk Bakkal Amca’ karakteri ve ‘Türklere helal olsun’ sloganı kullanılınca satışlarında yüzde 100’e varan artış olmuş. Almanlar ayrıca, ince belli çay bardağı, nazar boncuğu, kilim, kalabalık aile, bıyıklı baba, dantel, esmer Türkler gibi kültürel imajları ve değerleri de reklamlarda kullanarak satışı artırmayı hedefliyor. Başarılı da oluyorlar.”

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler