13.03.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
Türk gıda ihracatçıları 2018 yılında Japonya’ya dışsatımını yüzde 22 artırdı, 182 milyon dolar dövizi ülkeye kazandırdı. 5-8 Mart günleri arasında düzenlenen Foodex Japan 2019 Fuarı’nda Türk gıda ihracatçıları, ürünlerini Uzakdoğu ülkelerinden gelen binlerce ithalatçıya tanıttı. Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu Ege İhracatçı Birlikleri’nin (EİB) gerçekleştirdiği Uzakdoğu’nun en büyük ve prestijli gıda fuarı Foodex’e Türkiye 43 firmayla katıldı, Türk lezzetlerini Japonlarla buluşturdu. Japonya’nın referans bir ülke olduğunu belirten EİB Başkan Yardımcısı Birol Celep, Türk gıda ihracatçısı firmaların Japonya’ya küçük miktarlarda da olsa ihracat yapmaları halinde bunu referans göstererek Uzakdoğu pazarında her ülkeye ihracat yapabileceklerini belirtti.
Yüzde 22’si İzmir’den
Japonya ve Uzakdoğu pazarında Türk gıda ürünlerinin sürekliliğini sağlamak için tanıtım etkinliklerini yıl içine yayacaklarını kaydeden Celep, “2020’den itibaren Japonya’da her 3 ayda bir Türk gıda ürünlerinin algısını yükseltmeye yönelik tanıtım etkinlikleri yapacağız. Türkiye tarım ve gıda sektöründe yıllık 60 milyar dolara yakın üretim hacmiyle Avrupa’nın en büyük, dünyanın 7’nci büyük üreticisi konumunda, 175 ülkeye gıda ihracatı gerçekleştiriyoruz. Türkiye’nin tarım ve gıda ürünleri ihracatının yaklaşık yüzde 22’sini ise İzmir yapıyor. 2018 yılında Ege Bölgesi’nden Japonya’ya yapılan gıda ihracatının yüzde 57’lik artışla 82 milyon dolara ulaşmış olması da doğru yolda olduğumuzun bir göstergesi” diye konuştu.
EİB’in fuar kapsamındaki performansı ve Japonya’daki etkinlikleri Ticaret Bakanlığı’nın takdirini kazandı.